Latest Odisha News

BREAKING NEWS

ସରକାରଙ୍କ ବଡ଼ ନିଷ୍ପତ୍ତି: ଜୁଲାଇ ୧ରୁ ଆଉ ଏସବୁ ଗାଡ଼ିକୁ ମିଳିବନି ପେଟ୍ରାଲ-ଡିଜେଲ

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଦିଲ୍ଲୀର ବାୟୁ ପ୍ରଦୂଷଣରେ ଲଗାମ ଲଗାଇବା ପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ଏକ ବଡ଼ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛନ୍ତି। ଆସନ୍ତା ୧ ଜୁଲାଇରୁ ଦିଲ୍ଲୀର ପେଟ୍ରୋଲ ପମ୍ପଗୁଡ଼ିକ ୧୫ ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ପୁରୁଣା ପେଟ୍ରୋଲ ଯାନ ଏବଂ ୧୦ ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ପୁରୁଣା ଡିଜେଲ ଯାନକୁ ଇନ୍ଧନ ଯୋଗାଣ ବନ୍ଦ କରିବେ। ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି କେବଳ ଦିଲ୍ଲୀ ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ନୁହେଁ, ବରଂ ଏନସିଆର ଅଞ୍ଚଳ ଯଥା ନୋଏଡା, ଗାଜିଆବାଦ, ଗୁରୁଗ୍ରାମ, ଫରିଦାବାଦ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସହରରେ ମଧ୍ୟ ପର୍ଯ୍ୟାୟକ୍ରମେ ଲାଗୁ ହେବ। ଏହା ଦିଲ୍ଲୀବାସୀଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ସ୍ୱଚ୍ଛ ଏବଂ ସୁସ୍ଥ ପରିବେଶ ଗଢ଼ିବାରେ ଏକ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ ହେବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି।

ପୁରୁଣା ଯାନ ଉପରେ କଡ଼ା କଟକଣା
ବାୟୁ ଗୁଣବତ୍ତା ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ପାଇଁ କମିଶନ (CAQM) ର ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଅନୁଯା� ଦିଲ୍ଲୀରେ ପୁରୁଣା ଯାନବାହନଗୁଡ଼ିକୁ ରାସ୍ତାରୁ ହଟାଇବା ପାଇଁ ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ନିଆଯାଇଛି। ପେଟ୍ରୋଲ ପମ୍ପଗୁଡ଼ିକରେ AI-ସକ୍ଷମ କ୍ୟାମେରା ଏବଂ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ସିଷ୍ଟମ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଉଛି, ଯାହା ଯାନବାହନର ବୟସ ଚିହ୍ନଟ କରି ଇନ୍ଧନ ଯୋଗାଣକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବ। ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁଦ୍ଧା ଦିଲ୍ଲୀର ୩୭୨ଟି ପେଟ୍ରୋଲ ପମ୍ପ ଏବଂ ୧୦୫ଟି CNG ଷ୍ଟେସନରେ ଏହି ସିଷ୍ଟମ ସ୍ଥାପନ ହୋଇସାରିଛି, ଏବଂ ଏପ୍ରିଲ ଶେଷ ସୁଦ୍ଧା ଅବଶିଷ୍ଟ ପମ୍ପଗୁଡ଼ିକରେ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେବ। ଏହି ନିୟମ ଉଲ୍ଲଂଘନକାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ୨୦,୦୦୦ ଟଙ୍କା ଜରିମାନା ଏବଂ ଯାନ ଜବତ ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ରହିଛି।

ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ଯାନବାହନକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ: EV ନୀତି ୨.୦
ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି ଦିଲ୍ଲୀର ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ଯାନବାହନ (EV) ନୀତି ୨.୦ ସହ ଜଡ଼ିତ, ଯାହା ଶୀଘ୍ର କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେବାକୁ ଯାଉଛି। ଏହି ନୀତି ଅନୁଯାୟୀ, ୨୦୨୬ ଅଗଷ୍ଟ ୧୫ ପରେ ପେଟ୍ରୋଲ, ଡିଜେଲ ଏବଂ CNG ଦ୍ୱାରା ଚାଳିତ ଦୁଇଚକ୍ରା ଯାନର ନୂଆ ପଞ୍ଜୀକରଣ ବନ୍ଦ ହେବ। ଏହା ସହିତ, ୨୦୨୫ ଅଗଷ୍ଟ ୧୫ରୁ CNG ଅଟୋରିକ୍ସା ପାଇଁ ନୂଆ ପରମିଟ ଜାରି ବନ୍ଦ ହେବ ଏବଂ କେବଳ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ଅଟୋକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ। ଦିଲ୍ଲୀ ଟ୍ରାନ୍ସପୋର୍ଟ କର୍ପୋରେସନ (DTC) ଏବଂ DIMTS ମାଧ୍ୟମରେ ସହରୀ ବସ୍ ପରିଷେବା ପାଇଁ କେବଳ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ବସ୍ କିଣାଯିବ, ଯାହା ୨୦୨୫ ଶେଷ ସୁଦ୍ଧା ୩,�0000ରୁ ଅଧିକ ଇ-ବସ୍ ରାସ୍ତାରେ ଚଳାଚଳ କରିବ।

ସ୍ୱଚ୍ଛ ପରିବେଶ ପାଇଁ ସାମୂହିକ ଉଦ୍ୟମ
ଦିଲ୍ଲୀର ଶୀତଦିନେ ବାୟୁ ଗୁଣବତ୍ତା ସୂଚକାଙ୍କ (AQI) ୪୦୦ ପଏଣ୍ଟ ଅତିକ୍ରମ କରି ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ବିପଜ୍ଜନକ ସ୍ତରରେ ପହଞ୍ଚୁଛି। ଏହାର ମୁଖ୍ୟ କାରଣ ମଧ୍ୟରେ ଆଖପାଖ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ନଡ଼ା ଜାଳିବା ଏବଂ ଯାନବାହନ ନିର୍ଗମନ ଅନ୍ୟତମ। କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ମନ୍ତ୍ରୀ ନୀତିନ ଗଡ଼କରୀଙ୍କ ମତରେ, ଦିଲ୍ଲୀର ୪୦ ପ୍ରତିଶତ ପ୍ରଦୂଷଣ ଯାନବାହନରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ହେଉଛି। ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି ଏକ ସ୍ୱଚ୍ଛ ଦିଲ୍ଲୀ ଗଢ଼ିବାରେ ସହାୟକ ହେବ ବୋଲି ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ରେଖା ଗୁପ୍ତା ଏବଂ ପରିବେଶ ମନ୍ତ୍ରୀ ମଞ୍ଜିନ୍ଦର ସିଂହ ସିରସା ଆଶାବାଦୀ। ସେମାନେ ଏହି ଯୋଜନାର କଡ଼ା ନିରୀକ୍ଷଣ କରୁଛନ୍ତି।

ଜନସାଧାରଣଙ୍କ ପାଇଁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ଓ ସୁଯୋଗ
ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି ଯେତେ ଆବଶ୍ୟକ ତା’ ସହିତ ଜନସାଧାରଣଙ୍କ ପାଇଁ କିଛି ଅସୁବିଧା ମଧ୍ୟ ଆଣିପାରେ। ଅନେକ ଲୋକ ପୁରୁଣା ଗାଡ଼ି ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ, ଏବଂ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ଯାନବାହନକୁ ବଦଳାଇବା ପାଇଁ ଅର୍ଥନୈତିକ ଚାପ ଅନୁଭବ କରିପାରନ୍ତି। ତେବେ, ସରକାର ଏହାକୁ ସହଜ କରିବା ପାଇଁ ଇଭି ନୀତି ୨.୦ ଅଧୀନରେ ଦୁଇଚକ୍ରା ଯାନ କିଣିବା ପାଇଁ ୩୦,୦୦୦ ଟଙ୍କା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସବସିଡି ଏବଂ ମହିଳାଙ୍କ ପାଇଁ ଅତିରିକ୍ତ ୩୬,୦୦୦ ଟଙ୍କା ସହାୟତା ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି। ଏହା ସହିତ, ୨୦୨୬ ସୁଦ୍ଧା ୪୮,୦୦୦ ଚାର୍ଜିଂ ପଏଣ୍ଟ ସ୍ଥାପନ କରାଯିବ, ଯାହା ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ଯାନ ବ୍ୟବହାରକୁ ସୁଗମ କରିବ।

କ ସବୁଜ ଭବିଷ୍ୟତର ଆଶା
ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଦିଲ୍ଲୀର ବାୟୁ ଗୁଣବତ୍ତା ଉନ୍ନତିକରଣରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବ ବୋଲି ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ ମତ ଦେଉଛନ୍ତି। ପୁରୁଣା ଯାନବାହନଗୁଡ଼ିକୁ ହଟାଇ ଏବଂ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ ଯାନବାହନକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ଦେଇ ଦିଲ୍ଲୀ ୨୦୨୭ ସୁଦ୍ଧା ୯୫% ଇଭି ପେନେଟ୍ରେସନ ହାସଲ କରିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛି। ଏହା କେବଳ ପ୍ରଦୂଷଣ ହ୍ରାସ କରିବ ନାହିଁ, ବରଂ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ �খର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ, ଅର୍ଥନୈତିକ ସଞ୍ଚୟ ଏବଂ ନୂଆ ରୋଜଗାର ସୃଷ୍ଟିରେ ମଧ୍ୟ ସହାୟକ ହେବ।

 

Comments are closed.