Latest Odisha News

BREAKING NEWS

YouTube ଭିଡିଓରେ ୧ ମିଲିୟନ୍ ଭ୍ୟୁରେ କେତେ ହୋଇଥାଏ ରୋଜଗାର? ଜାଣନ୍ତୁ…

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଆଜିକାଲି YouTube କେବଳ ମନୋରଞ୍ଜନର ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ନୁହେଁ, ବରଂ ଏକ ଲାଭଜନକ ଆୟର ଉତ୍ସ ମଧ୍ୟ ହୋଇଛି। ଡାକ୍ତର, କୋଚ୍ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି କ୍ଷେତ୍ରର ବ୍ୟକ୍ତି ହୁଅନ୍ତୁ, ସମସ୍ତେ YouTube ଚ୍ୟାନେଲ୍ ଖୋଲି କଣ୍ଟେଣ୍ଟ ଅପଲୋଡ୍ କରୁଛନ୍ତି। ଏହା ପଛରେ ଏକ ବଡ଼ କାରଣ ହେଉଛି YouTube ର ଆୟର ସୁଯୋଗ। ଏହି ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ଲୋକମାନେ ପ୍ରସିଦ୍ଧି ସହିତ ଭଲ ରୋଜଗାର ମଧ୍ୟ କରୁଛନ୍ତି। ଯଦି ଆପଣ ମଧ୍ୟ YouTube ଚ୍ୟାନେଲ୍ ଖୋଲିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି, ତେବେ ଏହାର ଆୟ ପ୍ରଣାଳୀ ବିଷୟରେ ଜାଣିବା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜରୁରୀ। ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା ଏକ ମିଲିୟନ୍ ଭ୍ୟୁ ସହିତ YouTube ଭିଡିଓରୁ କେତେ ରୋଜଗାର ହୋଇପାରେ।
୧ ମିଲିୟନ୍ ଭ୍ୟୁରେ କେତେ ରୋଜଗାର?
ଏକ YouTube ଭିଡିଓରେ ୧ ମିଲିୟନ୍ ଭ୍ୟୁ ଆସିଲେ ରୋଜଗାର ଏକ ନିଶ୍ଚିତ ରାଶି ନୁହେଁ। ଏହା ଭିଡିଓର କଣ୍ଟେଣ୍ଟ, ବର୍ଗ, ବିଜ୍ଞାପନ ରେଟ୍ ଓ ପରଫରମାନ୍ସ ଭଳି ଅନେକ କାରଣ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ। YouTube ରେ ରୋଜଗାରର ମୁଖ୍ୟ ଉତ୍ସ ହେଉଛି ବିଜ୍ଞାପନ (Ads)। ଯେତେବେଳେ ଦର୍ଶକ କୌଣସି ଭିଡିଓରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଖନ୍ତି, ତାହାରୁ ହେଉଥିବା ଆୟରୁ କ୍ରିଏଟର୍‌ଙ୍କ ଖାତାକୁ ଟଙ୍କା ଯାଇଥାଏ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ସ୍ପନସରସିପ୍, ବ୍ରାଣ୍ଡ ପ୍ରୋମୋସନ ଓ ଏଫିଲିଏଟ୍ ମାର୍କେଟିଂ ମାଧ୍ୟମରେ ମଧ୍ୟ କ୍ରିଏଟରମାନେ ରୋଜଗାର କରିପାରନ୍ତି।

କେଉଁ ବିଷୟଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରଭାବ ପକାଇଥାଏ?
YouTube ଭିଡିଓରୁ ରୋଜଗାର ଅନେକ ବିଷୟ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ। ଏହା ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ହେଉଛି Cost Per Mille (CPM), ଯାହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ୧୦୦୦ ବିଜ୍ଞାପନ ଇମ୍ପ୍ରେସନ୍ ପାଇଁ ବିଜ୍ଞାପନଦାତା କେତେ ଟଙ୍କା ଦେଉଛନ୍ତି। ବିଦେଶର ତୁଳନାରେ ଭାରତରେ ଏହି ରାଶି କମ୍ ରହିଛି। ଭାରତରେ CPM ପ୍ରାୟ ୪୨ରୁ ୧୭୦ ଟଙ୍କା ମଧ୍ୟରେ ରହିଥାଏ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ବିଭିନ୍ନ ବର୍ଗ ଅନୁସାରେ ରୋଜଗାରରେ ଭିନ୍ନତା ଦେଖାଯାଏ। ଗେମିଂ ଓ ଫିଟନେସ୍ ଭଳି ବର୍ଗରେ ରୋଜଗାର ଅଧିକ ହୋଇଥାଏ।

ଯଦି ଆମେରିକା, ଇଂଲଣ୍ଡ ଭଳି ବିକଶିତ ଦେଶର ଦର୍ଶକ ଅଧିକ ସଂଖ୍ୟାରେ ଭିଡିଓ ଦେଖନ୍ତି, ତେବେ ରୋଜଗାର ମଧ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଥାଏ। ସେହିପରି, ଯଦି ଦର୍ଶକ ବିଜ୍ଞାପନଟି ପୂରା ଦେଖନ୍ତି କିମ୍ବା ତା’ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତି, ତେବେ କ୍ରିଏଟରଙ୍କ ଖାତାକୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କା ଯାଇଥାଏ।

ଭାରତରେ ସାଧାରଣତଃ ୧ ମିଲିୟନ୍ ଭ୍ୟୁ ସହିତ କ୍ରିଏଟରମାନେ ୧୦,୦୦୦ରୁ ୫୦,୦୦୦ ଟଙ୍କା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରୋଜଗାର କରିପାରନ୍ତି। ତେବେ, କିଛି କାରଣ ଯୋଗୁ ଏହି ରାଶି କମ୍ କିମ୍ବା ଅଧିକ ହୋଇପାରେ। ଉଚ୍ଚ-ଗୁଣବତ୍ତା ସମ୍ପନ୍ନ କଣ୍ଟେଣ୍ଟ ଓ ବ୍ରାଣ୍ଡ ପାର୍ଟନରସିପ୍ ମାଧ୍ୟମରେ କ୍ରିଏଟରମାନେ ସେମାନଙ୍କ ରୋଜଗାରକୁ ଆହୁରି ବୃଦ୍ଧି କରିପାରନ୍ତି।

YouTube ଏବେ କେବଳ ମନୋରଞ୍ଜନ ନୁହେଁ, ବରଂ ନିଜର ପ୍ରତିଭା ଦେଖାଇ ପ୍ରସିଦ୍ଧି ଓ ଆୟର ଏକ ସୁବର୍ଣ୍ଣ ସୁଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରୁଛି। ତେଣୁ, ଯଦି ଆପଣ ଏକ ଚ୍ୟାନେଲ୍ ଆରମ୍ଭ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି, ତେବେ ଗୁଣବତ୍ତା ସମ୍ପନ୍ନ କଣ୍ଟେଣ୍ଟ ଓ ଦର୍ଶକଙ୍କ ପସନ୍ଦ ଅନୁସାରେ ରଣନୀତି ତିଆରି କରନ୍ତୁ।

Comments are closed.