ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ମାଧ୍ୟମରେ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଲୋକ ନିଯୁକ୍ତି ପାଇଛନ୍ତି । ଅନ୍ୟ ଦେଶ ତୁଳନାରେ ଭାରତୀୟମାନେ ବେଶି ରେଳ ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ । ହେଲେ ଭାରତୀୟ ରେଳରେ ଅନେକ ରୋଚକ କଥା ରହିଛି ଯାହା ପ୍ରାୟ ଜାଣି ନ ଥିବେ । ରେଳରେ ଯିବା ବେଳେ କେତେକ ସ୍ଥାନରେ ଆପଣ V ଆକୃତିର ଟ୍ରାକ ଦେଖିଥିବେ । ତେବେ ଜାଣିଛନ୍ତି କି ଦୁଇଟି ଟ୍ରାକ ମଧ୍ୟରେ V ଆକୃତି କାହିଁକି ଥାଏ?
ଟ୍ରେନର ଦୁଇଟି ଟ୍ରାକରେ ଥିବା ଭି ଟ୍ରାକ୍ ରେଳଗାଡି ଚାଲିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ ନାହିଁ । ବରଂ ଏହି ଟ୍ରାକ୍ ଗୁଡିକ ମୁଖ୍ୟ ଟ୍ରାକକୁ ମଜବୁତ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ । | ଏହାକୁ ବୈଷୟିକ ଭାଷାରେ ଗାର୍ଡ ରେଳ ମଧ୍ୟ କୁହାଯାଏ । ଦୁଇଟି ଟ୍ରାକ୍ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ଅନ୍ୟ ଟ୍ରାକଗୁଡିକ ପ୍ରାୟତଃ ଡେକ୍ ବ୍ରିଜ୍, ଲେଭଲ୍ କ୍ରସିଂ ଏବଂ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ମୋଡ଼ରେ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥାଏ । ବ୍ରିଜ ଦେଇ ଯିବାବେଳେ ଟ୍ରେନର ଓଜନ ହେତୁ ଟ୍ରାକଗୁଡିକ ବୁଲିବାର ସମ୍ଭାବନା ରହିଛି, ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଟ୍ରାକକୁ ଗୋଟିଏ ସ୍ଥାନରେ ଦୃଢ ଭାବରେ ରଖିବା ପାଇଁ ଭି ଆକୃତିର ଟ୍ରାକ୍ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ ।
ବ୍ରିଜଦେଇ ଯିବାବେଳେ ରେଳ ଗାଡ଼ିର ଓଜନ ଯୋଗୁ ଟ୍ରାକ ବୁଲିଯିବାର ଆଶଙ୍କା ରହିଥାଏ । କାରଣ ଟ୍ରାକ ତଳେ ଦୃଢ ଭୂମି ନ ଥାଏ । ଏହି ଟ୍ରାକଗୁଡିକର ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ ରେଳବାଇ ଏକ ଯାନ୍ତ୍ରିକକୌଶଳ ସ୍ଥିର କରିଛି । ଯେଉଁଥିରେ ଟ୍ରାକର ଓଜନ ମିଟର ପିଛା ୪୦ କିଲୋଗ୍ରାମରୁ କମ୍ ହେବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ । ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ହାଲୁକା ଏବଂ ପତଳା ଲୁହା ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ ନାହିଁ । ରେଳ ଟ୍ରାକଗୁଡିକର ବ୍ୟବହାରରେ ଦୂରତାର ବିଶେଷ ଯତ୍ନ ନିଏ, ଯାହା ଅଧୀନରେ ମୁଖ୍ୟ ଏବଂ ଗାର୍ଡ ରେଳ ମଧ୍ୟରେ ଦୂରତା ୧୪୦ ମିମିରୁ କମ୍ ହେବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ ।
କେତେକ ସ୍ଥାନରେ ସେଗୁଡିକ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ଭାବରେ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ । ସେଠାରେ ଦୁଇ ପ୍ରକାରର ଗାର୍ଡ ରେଳ ଅଛି, ଯାହା ଏକକ ଏବଂ ଡବଲ ଗାର୍ଡ ରେଳ । କେତେକ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ କେବଳ ସିଙ୍ଗଲ୍ ଗାର୍ଡ ରେଳ ସହିତ କାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଇଥାଏ, ପୁଣି ଅନ୍ୟ କେତେକ ସ୍ଥାନରେ ଅଧିକ ବିପଦ ହେତୁ ରେଳବାଇ ଡବଲ୍ ଗାର୍ଡ ରେଳ ବ୍ୟବହାର କରିଥାଏ ।
Comments are closed.