ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀ ଆଜି ଜମ୍ମୁ ଓ କାଶ୍ମୀରରେ ନିର୍ମିତ ବିଶ୍ୱର ସବୁଠୁ ଉଚ୍ଚ ରେଳ ଆର୍କ ବ୍ରିଜ ‘ଚିନାବ ବ୍ରିଜ’ର ଉଦଘାଟନ କରିଛନ୍ତି। ଉଦଘାଟନ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଏହି ବ୍ରିଜର ନିରୀକ୍ଷଣ କରିଥିଲେ। ଏହା ପରେ ଆଜିଠାରୁ କଟ୍ରାରୁ ସଙ୍ଗଲଦାନ ମଧ୍ୟରେ ୬୩ କିଲୋମିଟର ରେଳ ରୁଟରେ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ରେଳ ସେବା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି। ଚିନାବ ନଦୀରୁ ୩୫୯ ମିଟର ଉଚ୍ଚତାରେ ଅବସ୍ଥିତ ଏହି ବ୍ରିଜ ବିଶ୍ୱର ସବୁଠୁ ଉଚ୍ଚ ରେଳ ଆର୍କ ବ୍ରିଜ ଭାବେ ପରିଚିତ। ଏହାକୁ ଏପରି ଡିଜାଇନ କରାଯାଇଛି ଯେ ଏହା ପବନ, ଭୂମିକମ୍ପ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପ୍ରାକୃତିକ ବିପର୍ଯ୍ୟୟକୁ ସହ୍ୟ କରିପାରେ। ଏହି ବ୍ରିଜ ମାଧ୍ୟମରେ ଜମ୍ମୁ ଓ ଶ୍ରୀନଗର ମଧ୍ୟରେ ସଂଯୋଗୀକରଣ ଆହୁରି ସୁଦୃଢ଼ ହେବ। କିନ୍ତୁ ଆପଣ ଜାଣିଛନ୍ତି କି ଏହି ବ୍ରିଜ ପାକିସ୍ତାନ ସୀମାନ୍ତରୁ କେତେ ଦୂରରେ ଅବସ୍ଥିତ? ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା।
ଚିନାବ ବ୍ରିଜ ଓ ପାକିସ୍ତାନ ସୀମାନ୍ତର ଦୂରତା
ଚିନାବ ବ୍ରିଜ କାଶ୍ମୀରର ଅଖନୂର ଅଞ୍ଚଳରେ ନିର୍ମିତ। ଏହି ସ୍ଥାନରେ ବ୍ରିଜର ନିର୍ମାଣ ଭାରତ ପାଇଁ ସାମରିକ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। ଏହା ମାଧ୍ୟମରେ ଭାରତର କାଶ୍ମୀର ଉପରେ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ଆହୁରି ମଜବୁତ ହେବ। ଯଦି କେବେ ଭାରତ ଓ ପାକିସ୍ତାନ ମଧ୍ୟରେ ଯୁଦ୍ଧ ହୁଏ, ତେବେ ଏହି ବ୍ରିଜ ଭାରତକୁ ପାକିସ୍ତାନ ଉପରେ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ଦେବ। ଏହି ବ୍ରିଜ ଲାଇନ୍ ଅଫ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ (LoC)ରୁ ମାତ୍ର ୬୪ କିଲୋମିଟର ଦୂରରେ ଅବସ୍ଥିତ, ଯାହା ଭାରତ-ପାକିସ୍ତାନ ସୀମାନ୍ତକୁ ସୂଚାଏ। ଏହି ବ୍ରିଜ ମାଧ୍ୟମରେ ସେନା ପାଇଁ ରାସନ ସାମଗ୍ରୀ ସହଜରେ ପହଞ୍ଚାଯାଇପାରିବ। ଏହା ଦ୍ୱାରା ଘାଟିରେ ବିକାଶ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ ହେବ ଏବଂ ଏହା ବର୍ଷସାରା ଦେଶ ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ ରହିବ। ଏହି କାରଣରୁ ପାକିସ୍ତାନ ଓ ଚୀନ ଚିନ୍ତିତ ହେଉଛନ୍ତି।
ଆକ୍ରମଣରୁ ରକ୍ଷା ପାଇବାରେ କେତେ ସକ୍ଷମ?
ଯେଉଁ ସ୍ଥାନରେ ଏହି ବ୍ରିଜ ନିର୍ମିତ ହୋଇଛି, ସେହି ଅଞ୍ଚଳ ଅତ୍ୟନ୍ତ ବିପଜ୍ଜନକ ଭୂମିକମ୍ପ ଜୋନ୍-୫ ଅଧୀନରେ ରହିଛି। ଚିନାବ ବ୍ରିଜକୁ ଏପରି ଡିଜାଇନ କରାଯାଇଛି ଯେ ୮ ମାଗ୍ନିଟ୍ୟୁଡ୍ର ଭୂମିକମ୍ପ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ଏହାର କୌଣସି କ୍ଷତି ହେବ ନାହିଁ। ଏହାରେ ୩୬୦ ଡିଗ୍ରୀ ଘୂର୍ଣ୍ଣନ କରୁଥିବା ସିସିଟିଭି କ୍ୟାମେରା ଲାଗିଛି, ଯାହା ବର୍ଷସାରା ୨୪ ଘଣ୍ଟା ନିରୀକ୍ଷଣ କରେ। ବୋମା ବିସ୍ଫୋରଣ ମଧ୍ୟ ଏହି ବ୍ରିଜର କିଛି କ୍ଷତି କରିପାରିବ ନାହିଁ। ଏଥିରେ ଆଣ୍ଟି-କରୋଜନ ଟେକ୍ନିକ, ଉଚ୍ଚମାନର ଷ୍ଟେନଲେସ ଷ୍ଟିଲ, ପଲିସିଲୋକ୍ସାନ ପେଣ୍ଟ ଏବଂ ଫାଇବର ରିଇନଫୋର୍ସଡ ପ୍ଲାଷ୍ଟିକର ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଛି, ଯାହା ଏହାକୁ ଦୀର୍ଘ ସମୟ ପାଇଁ ଟିକାଉ ରଖିବ। ଡିଆରଡିଓ (DRDO)ର ସହାୟତାରେ ଏହି ବ୍ରିଜକୁ ବ୍ଲାଷ୍ଟ ଲୋଡ୍ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଡିଜାଇନ କରାଯାଇଛି। ଅର୍ଥାତ୍, ୪୦ କିଲୋଗ୍ରାମ କିମ୍ବା ତା’ଠାରୁ ଅଧିକ ବିସ୍ଫୋରଣ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ଏହି ବ୍ରିଜ ଅକ୍ଷତ ରହିବ।
ପାକିସ୍ତାନ ପାଇଁ ଗଳାରେ କଣ୍ଟା
ଏହି ବ୍ରିଜର ନିର୍ମାଣ ପାକିସ୍ତାନ ପାଇଁ ଗଳାରେ କଣ୍ଟା ସାଜିଛି, କାରଣ ଏହା ପାକିସ୍ତାନ ଅଧିକୃତ କାଶ୍ମୀର (PoK)ରୁ ଅଧିକ ଦୂରରେ ନାହିଁ। ପାକିସ୍ତାନ ଓ ଚୀନ ମିଳିତ ଭାବେ PoKରେ ଚୀନ-ପାକିସ୍ତାନ ଆର୍ଥିକ କରିଡର (CPEC) ପ୍ରକଳ୍ପ ଚଳାଉଛନ୍ତି। ଚିନାବ ବ୍ରିଜର ନିର୍ମାଣ ହେବା ଦ୍ୱାରା କାଶ୍ମୀରରେ ଭାରତର ମଜବୁତ ଉପସ୍ଥିତି ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଛି, ଯାହା PoKରେ ଚାଲୁଥିବା ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ପ୍ରଭାବ ପକାଇବ। ଏହି ବ୍ରିଜ ମାଧ୍ୟମରେ କାଶ୍ମୀରରେ ସଂଯୋଗୀକରଣ ଉନ୍ନତ ହେବ, ଯାହା ଆତଙ୍କବାଦ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ସହାୟକ ହେବ। ଏହା ହିଁ ପାକିସ୍ତାନ ପାଇଁ ଚିନ୍ତାର କାରଣ ହୋଇଛି।
Comments are closed.