ଭୁବନେଶ୍ୱର: ରାଜ୍ୟରେ ବହୁ ସ୍କୁଲରେ ଚାଲିଥିବା ଶିକ୍ଷକ ଅଭାବ ଯୋଗୁଁ ଶିକ୍ଷା ସ୍ଥିତି ଗୁରୁତର ଭାବେ ପ୍ରଭାବିତ ହୋଇଛି। ୫-ଟି ଇନିସିଏଟିଭ୍ ଅଧୀନରେ ହାଇସ୍କୁଲ ଶିକ୍ଷାରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବା ପାଇଁ ସରକାରଙ୍କ ପକ୍ଷରୁ ଦାବି କରାଯାଉଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଅନେକ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ନିୟମିତ ଶିକ୍ଷକ ଅଭାବ ଓ ଡେପୁଟେସନ୍ ବା ଗେଷ୍ଟ ଫାକଲଟିଙ୍କ ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ ରହୁଛନ୍ତି। ଏହାକୁ ନେଇ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ, ଅଭିଭାବକ ଓ ଶିକ୍ଷାବିତଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଅସନ୍ତୋଷ ଦେଖାଦେଇଛି।
୫-ଟି ଇନିସିଏଟିଭ୍ ଅଧୀନରେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ମେକ୍ଓଭର ହୋଇଥିବା ଭଦ୍ରକର ବାଂଶଡା ହାଇସ୍କୁଲ ଏହାର ଏକ ଜ୍ୱଳନ୍ତ ଉଦାହରଣ। ଉନ୍ନତ ଭିତ୍ତିଭୂମି ସତ୍ତ୍ବେ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଅଷ୍ଟମ, ନବମ ଓ ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀରେ ୨୦୯ ଜଣ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ ମାତ୍ର ଜଣେ ଶିକ୍ଷକ ଅଛନ୍ତି। ଏହି ଅଭାବ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ ହତାଶ କରିବା ସହ ସରକାରୀ ପଦକ୍ଷେପର କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ଉପରେ ପ୍ରଶ୍ନବାଚୀ ସୃଷ୍ଟି କରିଛି।
ବ୍ରହ୍ମପୁରର କେ. ସି. ଟାଉନ୍ ହାଇସ୍କୁଲରେ ମଧ୍ୟ ଏଭଳି ଉଦବେଗ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି। ସ୍କୁଲରେ ଷଷ୍ଠରୁ ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀ ଯାଏଁ ୧୨୦ ଜଣ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ ମାତ୍ର ୪ ଜଣ ଶିକ୍ଷକ ପାଠ ପଢାଉଛନ୍ତି। ନିୟମିତ ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ଅଭାବ ଓ ଅତିଥି ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ଅନିୟମିତ ଉପସ୍ଥାପନ ଯୋଗୁ ପାଠପଢ଼ା ବାଧାପ୍ରାପ୍ତ ହେବା ସହ ମାଟ୍ରିକ ପରୀକ୍ଷା ପୂର୍ବରୁ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ମନରେ ଅନେକ ପ୍ରଶ୍ନ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି।
ରାଜ୍ୟରେ ସାମଗ୍ରିକ ଭାବେ ଶିକ୍ଷକ ଅଭାବ ଗୁରୁତର ବିଷୟ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ପ୍ରାଥମିକ ଓ ୟୁପି ସ୍କୁଲରେ ୨୪ ହଜାର ଶିକ୍ଷକ ପଦବୀ ଖାଲି ପଡ଼ିଥିବା ବେଳେ ହାଇସ୍କୁଲରେ ୧୫ ହଜାର ଶିକ୍ଷକ ପଦବୀ ପୂରଣ ହୋଇପାରିନାହିଁ। ଏହି ଅଭାବର ସୁଦୂରପ୍ରସାରୀ ପରିଣାମ ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁଛି। ଯାହା ଶିକ୍ଷାର ଗୁଣବତ୍ତାକୁ ବାଧା ଦେବା ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତର ନାଗରିକଙ୍କ ବିକାଶରେ ବାଧା ସୃଷ୍ଟି କରିବା।
Comments are closed.