ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଇଣ୍ଡିଆନ୍ ପ୍ରିମିୟର ଲିଗ୍ (ଆଇପିଏଲ୍) କେବଳ ଏକ କ୍ରିକେଟ୍ ଟୁର୍ନାମେଣ୍ଟ ନୁହେଁ, ଏହା ଏକ ବୃହତ୍ ବ୍ୟବସାୟିକ ମଡେଲ୍ ମଧ୍ୟ। ପ୍ରତି ବର୍ଷ ଯେତେବେଳେ ଏକ ଟିମ୍ ଫାଇନାଲରେ ଜିତିଥାଏ, ଖେଳାଳି, ସପୋର୍ଟ ଷ୍ଟାଫ୍ ଏବଂ ପ୍ରଶଂସକମାନେ ଯେତିକି ଖୁସି ହୁଅନ୍ତି, ତା’ଠାରୁ ଅଧିକ ଆର୍ଥିକ ସଫଳତା ଟିମ୍ ମାଲିକମାନଙ୍କୁ ମିଳିଥାଏ। କିନ୍ତୁ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠୁଛି, ଆଇପିଏଲ୍ ଫାଇନାଲ ଜିତିଲେ ଟିମ୍ ମାଲିକମାନେ କେତେ ଟଙ୍କା ପାଆନ୍ତି? ଆସନ୍ତୁ, ଏହାର ବିସ୍ତୃତ ତଥ୍ୟ ଜାଣିବା।
ପ୍ରାଇଜ୍ ମନିର ପରିମାଣ
ମିଡିଆ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଆଇପିଏଲ୍ ୨୦୨୫ର ପ୍ରାଇଜ୍ ମନି ଗତ ସିଜନ ପରି ସମାନ ରହିଛି, ଏଥିରେ କୌଣସି ପରିବର୍ତ୍ତନ କରାଯାଇ ନାହିଁ। ୨୦୨୪ ସିଜନରେ ଚାମ୍ପିୟନ ଟିମ୍କୁ ୨୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ପ୍ରାଇଜ୍ ମନି ମିଳିଥିଲା। ଫାଇନାଲରେ ହାରିଥିବା ଟିମ୍କୁ ୧୨.୪ କୋଟି, ତୃତୀୟ ସ୍ଥାନ ଥିବା ଟିମ୍କୁ ୭ କୋଟି ଏବଂ ଚତୁର୍ଥ ସ୍ଥାନରେ ରହିଥିବା ଟିମ୍କୁ ୬.୫ କୋଟି ଟଙ୍କା ମିଳିଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଟିମ୍ ମାଲିକମାନଙ୍କୁ କେତେ ଟଙ୍କା ମିଳେ, ଏ ବିଷୟରେ କୌଣସି ଅଫିସିଆଲ୍ ତଥ୍ୟ ଉପଲବ୍ଧ ନାହିଁ। ସାଧାରଣତଃ ୨୦ କୋଟି ଟଙ୍କାର ଚାମ୍ପିୟନ ପ୍ରାଇଜ୍ ମନି ମଧ୍ୟରୁ ଅଧା ଅର୍ଥାତ୍ ୫୦ ପ୍ରତିଶତ ଖେଳାଳି ଏବଂ ସପୋର୍ଟ ଷ୍ଟାଫ୍ଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ବଣ୍ଟନ ହୁଏ, ଆଉ ବାକି ଅଧା ମାଲିକମାନଙ୍କୁ ମିଳିଥାଏ। ତେବେ, ମାଲିକମାନଙ୍କର ମୁଖ୍ୟ ଆୟ ଅନ୍ୟ ଉତ୍ସମାନଙ୍କରୁ ହୋଇଥାଏ।
ଟିମ୍ ମାଲିକମାନଙ୍କ ଆୟର ଉତ୍ସ
ବିଭିନ୍ନ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁସାରେ, ଆଇପିଏଲ୍ ଟିମ୍ ମାଲିକମାନଙ୍କ ଆୟ କେବଳ ପ୍ରାଇଜ୍ ମନିରେ ସୀମିତ ନୁହେଁ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଅନେକ ଉତ୍ସରୁ ମୋଟା ଅଙ୍କର ଆୟ ହୋଇଥାଏ। ମୁଖ୍ୟ ଆୟର ଉତ୍ସଗୁଡ଼ିକ ହେଲା:
- ସ୍ପନ୍ସରସିପ୍: ଟିମ୍ ଜର୍ସି, କିଟ୍ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପ୍ରଚାର ସାମଗ୍ରୀରେ ସ୍ପନ୍ସରଙ୍କ ଲୋଗୋ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରି ମୋଟା ଅଙ୍କର ଟଙ୍କା ଆୟ ହୁଏ। ଏହା ଟିମ୍ ଆୟର ୨୦-୩୦ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶ ଅଟେ।
- ବ୍ରଡ଼କାଷ୍ଟ ରେଭେନ୍ୟୁ: ଆଇପିଏଲ୍ ମ୍ୟାଚ୍ଗୁଡ଼ିକ ଟିଭି ଏବଂ ଅନଲାଇନ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ଲାଇଭ୍ ପ୍ରସାରଣରୁ ହେଉଥିବା ରେଭେନ୍ୟୁରୁ ବିସିସିଆଇ ଏକ ବଡ଼ ଅଂଶ ପାଇଥାଏ, ଯାହାର ୪୫ ପ୍ରତିଶତ ଟିମ୍ଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ସମାନ ଭାବେ ବଣ୍ଟନ ହୁଏ। ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ୨୦୨୩-୨୭ ପାଇଁ ମିଡିଆ ରାଇଟ୍ସରୁ ୪୮,୩୯୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ଆୟ ହୋଇଛି, ଯାହାର ଏକ ବଡ଼ ଅଂଶ ଟିମ୍ ମାଲିକମାନଙ୍କୁ ମିଳିଥାଏ।
- ଟିକେଟ ବିକ୍ରି: ହୋମ୍ ମ୍ୟାଚ୍ରୁ ଟିକେଟ ବିକ୍ରି ଟିମ୍ ମାଲିକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଆୟର ଉତ୍ସ। ଏହି ଆୟର ୮୦ ପ୍ରତିଶତ ଟିମ୍କୁ ଏବଂ ବାକି ୨୦ ପ୍ରତିଶତ ବିସିସିଆଇ ଏବଂ ସ୍ପନ୍ସରଙ୍କୁ ମିଳିଥାଏ। ପ୍ରତି ମ୍ୟାଚ୍ରୁ ୩ରୁ ୫ କୋଟି ଟଙ୍କା ଟିକେଟ ବିକ୍ରିରୁ ଆୟ ହୋଇଥାଏ।
- ମର୍ଚେଣ୍ଡାଇଜ୍ ବିକ୍ରି: ଟିମ୍ ଜର୍ସି, ଟୋପି, ଟି-ସାର୍ଟ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବ୍ରାଣ୍ଡେଡ୍ ସାମଗ୍ରୀର ବିକ୍ରି ମଧ୍ୟ ଟିମ୍ ମାଲିକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଆୟର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ମାଧ୍ୟମ। ଏହାର ଚାହିଦା ଟିମ୍ର ଲୋକପ୍ରିୟତା ଏବଂ ପ୍ରଶଂସକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ।
- ବ୍ରାଣ୍ଡ ମୂଲ୍ୟ: ମୁମ୍ବାଇ ଇଣ୍ଡିଆନ୍ସ, ଚେନ୍ନାଇ ସୁପର କିଙ୍ଗସ ଭଳି ଅଧିକ ଲୋକପ୍ରିୟ ଟିମ୍ଗୁଡ଼ିକର ବ୍ରାଣ୍ଡ ମୂଲ୍ୟ ଅଧିକ ହେବା ଯୋଗୁ ସେମାନେ ଅଧିକ ସ୍ପନ୍ସରସିପ୍ ଏବଂ ରେଭେନ୍ୟୁ ପାଇଥାନ୍ତି।
ବିସିସିଆଇ ଉପରେ ଟିକସ ଛାଡ଼
ଆଇପିଏଲ୍ରୁ ହେଉଥିବା ଆୟ ଉପରେ ବିସିସିଆଇକୁ କୌଣସି ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଟିକସ ଦେବାକୁ ପଡ଼େ ନାହିଁ, କାରଣ ଏହା ଏକ ଅଣ-ଲାଭକାରୀ ସଂସ୍ଥା ଭାବେ ବିବେଚିତ ହୁଏ। ତେବେ, ଖେଳାଳିଙ୍କ ଦରମାରୁ ଟିଡିଏସ୍ (ଟିକସ ଡିଡକ୍ଟେଡ୍ ଆଟ୍ ସୋର୍ସ) ମାଧ୍ୟମରେ ସରକାର ପ୍ରାୟ
Comments are closed.