Latest Odisha News

BREAKING NEWS

ଆମେରିକା କରୁଛି ଖେଳ: ଭାରତ ରଚିଲା ଚକ୍ରବ୍ୟୁହ, ନିର୍ମାଣ ଚାଲିଛି ପ୍ରଭାବୀ ଲଢୁଆ ବିମାନ

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଅପରେସନ୍ ସିନ୍ଦୂର ପରେ ଦେଶରେ ହଠାତ୍ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ଓ ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନାରେ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନର ଅଭାବ ନେଇ ବେଶ୍ ଚର୍ଚ୍ଚା ଚାଲିଛି। ଏହା ସତ ଯେ ଭାରତ ପାଖରେ ଏବେ ଯେତେ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ଦରକାର, ସେତେ ନାହିଁ। ଏହା ମଧ୍ୟ ସତ ଯେ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ହାସଲ କରିବାରେ ଭାରତ ବେଶ୍ ପଛରେ ରହିଛି। କିନ୍ତୁ, ଏହାର ଅର୍ଥ ଏହା ନୁହେଁ ଯେ ଆମେ ଚୀନ୍‌ ସହ ପ୍ରତିଯୋଗିତାରୁ ବାହାର ହୋଇଯାଇଛୁ। ଭାରତ ନିଜର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ନିର୍ମାଣରେ ଲାଗିଛି। ଏଥିରେ କିଛି ଅସୁବିଧା ଦେଖାଦେଉଛି, ଯାହାକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ଚେଷ୍ଟା ଜାରି ରହିଛି। ଏହାରି ଭିତରେ ଭାରତ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ସ୍ୱଦେଶୀ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟକୁ ମଧ୍ୟ ଅନୁମୋଦନ ଦେଇଛି।

ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ବିମାନ ପାଇଁ ୮-୧୦ ବର୍ଷ ଲାଗିବ
ଅନେକ ବିଶେଷଜ୍ଞଙ୍କ ମତ ଅନୁସାରେ, ସେନାକୁ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ସ୍ୱଦେଶୀ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ମିଳିବା ପାଇଁ ଅତି କମ୍‌ରେ ୮ ରୁ ୧୦ ବର୍ଷ ଲାଗିପାରେ। ଅନ୍ୟପକ୍ଷରେ, ବାୟୁସେନାକୁ ତୁରନ୍ତ କିଛି ଉନ୍ନତ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ଦରକାର। ବିଦେଶୀ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ କିଣିବାରେ ପ୍ରଚୁର ଅର୍ଥ ଖର୍ଚ୍ଚ ହୁଏ। ଏହା ସହିତ ବିଦେଶୀ କମ୍ପାନୀମାନେ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଅଂଶୀଦାର କରିବାରେ ଅସୁବିଧା କରିଥାନ୍ତି। ନିକଟରେ ପ୍ରକାଶ ପାଇଥିବା ଏକ ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ବିଶ୍ୱସନୀୟ ଅଂଶୀଦାର ଫ୍ରାନ୍ସ ମଧ୍ୟ ରାଫେଲ ବିମାନର ସୋର୍ସ କୋଡ୍ ଅଂଶୀଦାର କରିବାରେ ଅସୁବିଧା କରୁଛି। ଏପରି ସ୍ଥିତିରେ ଭାରତ ପାଇଁ ସବୁଠାରୁ ଉପଯୁକ୍ତ ହେଉଛି ନିଜର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ନିର୍ମାଣ।

କ’ଣ ରହିଛି ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ
ଭାରତ ନିଜର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ନିର୍ମାଣ କରିସାରିଛି। ତେଜସ-ଏମ୍‌କେ୧କୁ ବାୟୁସେନାରେ ସାମିଲ କରାଯାଇଛି। କିନ୍ତୁ, ସେନାକୁ ଏହାଠାରୁ ଅଧିକ ଉନ୍ନତ ବିମାନ ଦରକାର। ଏହାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ହିନ୍ଦୁସ୍ତାନ ଏରୋନୋଟିକ୍ସ ଲିମିଟେଡ୍ (ଏଚଏଏଲ) ତେଜସ-ଏମ୍‌କେ୧ଏ ଓ ଏଲସିଏ-ଏମ୍‌କେ୨ ନିର୍ମାଣ କରିଛି। ବାୟୁସେନା ତେଜସ-ଏମ୍‌କେ୧ଏର ୮୩ଟି ୟୁନିଟ କିଣିବା ପାଇଁ ଚୁକ୍ତି ମଧ୍ୟ କରିଛି। କିନ୍ତୁ, ଏଚଏଏଲ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସମୟରେ ଏହାର ଯୋଗାଣ କରିପାରୁନାହିଁ। ଏହି ଯୋଗାଣରେ ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ବାଧା ହେଉଛି ଆମେରିକୀୟ କମ୍ପାନୀ ଜେନେରାଲ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ (ଜିଇ)। ଏହି ବିମାନରେ ଜିଇ କମ୍ପାନୀର ଏଫ-୪୦୪ ଇଞ୍ଜିନ ଲାଗିଛି। ଏଚଏଏଲ ୯୯ଟି ଇଞ୍ଜିନ ପାଇଁ ଚୁକ୍ତି କରିଥିଲା, କିନ୍ତୁ ଜିଇ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସମୟରେ ଇଞ୍ଜିନ ଯୋଗାଣ କରୁନାହିଁ। ଦୀର୍ଘ ଅପେକ୍ଷା ପରେ ଜିଇ ଏବର୍ଷ ମାର୍ଚ୍ଚରେ ପ୍ରଥମ ଇଞ୍ଜିନ ଯୋଗାଇଛି। ଏହା ହେତୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳା ପ୍ରଭାବିତ ହେଉଛି। ଏବେ ପୁଣି ରିପୋର୍ଟ ଆସୁଛି ଯେ ଜିଇ ଦ୍ୱିତୀୟ ଇଞ୍ଜିନ ଯୋଗାଣରେ ବିଳମ୍ବ କରୁଛି, ଯଦିଓ ସେ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରତି ମାସରେ ଗୋଟିଏ ଇଞ୍ଜିନ ଯୋଗାଇବ ବୋଲି କହିଥିଲେ। ଏଚଏଏଲ ଅଗଷ୍ଟ ୨୦୨୧ରେ ଜିଇ ସହ ଚୁକ୍ତି ସ୍ୱାକ୍ଷର କରିଥିଲା, କିନ୍ତୁ ପ୍ରାୟ ଚାରି ବର୍ଷ ବିତିଯାଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ କେବଳ ଗୋଟିଏ ଇଞ୍ଜିନ ଯୋଗାଣ ହୋଇଛି।

ଏଲସିଏ-ଏମ୍‌କେ୨: ରାଫେଲକୁ ଟକ୍କର
ଭାରତୀୟ ଇଞ୍ଜିନିୟରମାନେ ନିର୍ମାଣ କରିଥିବା ଏଲସିଏ-ଏମ୍‌କେ୨ ବିମାନ ଏକ ୪.୫ ପିଢ଼ିର ଉଚ୍ଚମାନର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ। ଏହାକୁ ଭାରତରେ ରାଫେଲର ସମକକ୍ଷ ବିମାନ ବୋଲି କୁହାଯାଉଛି। ଏହା ଭବିଷ୍ୟତର ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରଣ କରିବାରେ ସକ୍ଷମ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଉଛି। କିନ୍ତୁ, ଏଥିରେ ମଧ୍ୟ ଜିଇର ଇଞ୍ଜିନ ଲାଗିବ, ଯାହାର ଯୋଗାଣ ନେଇ ଲଗାତାର ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠୁଛି।

ବିକଳ୍ପ କ’ଣ?
ଭାରତ ଆମେରିକୀୟ କମ୍ପାନୀର ଅସୁବିଧାର ବିକଳ୍ପ ଖୋଜି ପାଇଛି। ମନି କଣ୍ଟ୍ରୋଲ ଓ୍ୱେବସାଇଟର ଏକ ଏକ୍ସକ୍ଲୁସିଭ୍ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁସାରେ, ଜିଇର ବିଳମ୍ବ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତ ଫ୍ରାନ୍ସ ସହ ସୈଫ୍ରାନ ଇଞ୍ଜିନ ନେଇ ଆଲୋଚନା ଆରମ୍ଭ କରିଛି। ରାଫେଲ ବିମାନରେ ମଧ୍ୟ ଏହି କମ୍ପାନୀର ଦୁଇଟି ଏମ୮୮ ଇଞ୍ଜିନ ଲାଗିଛି। ଭାରତ ତା’ର ୪.୫ ପିଢ଼ିର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ଏଲସିଏ ଏମ୍‌କେ-୨ ପାଇଁ ଜିଇ କମ୍ପାନୀର ଏଫ୪୧୪-ଜିଇ-ଆଇଏନଏସ୬ ଇଞ୍ଜିନ ବାଛିଛି। ନିଶ୍ଚିତ ଭାବେ ବିଶ୍ୱରେ ଏହାର ସମକକ୍ଷ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଇଞ୍ଜିନ ନାହିଁ। କିନ୍ତୁ, ଯୋଗାଣରେ ବିଳମ୍ବ ହେତୁ ଭାରତ ଅନ୍ୟ ବିକଳ୍ପ ଉପରେ ବିଚାର କରୁଛି। ଏଥିରେ ସୈଫ୍ରାନର ଇଞ୍ଜିନ ସବୁଠାରୁ ଆଗରେ ରହିଛି। ଯଦି ସବୁକିଛି ଠିକ୍ ରହେ ଓ ଫ୍ରାନ୍ସ ସହ ଆଲୋଚନା ସଫଳ ହୁଏ, ତେବେ ଭାରତ ଏମ୍‌କେ-୨ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନରେ ଏହି ଇଞ୍ଜିନ ଲଗାଇପାରେ।

ଏଲସିଏ ଏମ୍‌କେ-୨ର ବିଶେଷତ୍ୱ
ଏଲସିଏ ଏମ୍‌କେ-୨ ହେଉଛି ୧୭.୫ ଟନ ଓଜନର ଏକ ୪.୫ ପିଢ଼ିର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ। ଏହାକୁ ବାୟୁସେନାର ମୁଖ୍ୟ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ କରିବାର ଯୋଜନା ରହିଛି, ଯାହା ରାଫେଲର ସାଙ୍ଗ ହେବ। ଯଦି ଏହି ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନରେ ରାଫେଲର ଇଞ୍ଜିନ ଲାଗେ, ତେବେ ଏହା ନିଶ୍ଚିତ ଭାବେ ଭାରତ ପାଇଁ ଏକ ବଡ଼ ସଫଳତା ହେବ।

Comments are closed.