Latest Odisha News

ଗାଁରେ ୧୪ରୁ ୧୮ ବର୍ଷର ୪୨% ପିଲା ଇଂରାଜୀରେ ସରଳ ବାକ୍ୟ ପଢ଼ି ପାରୁନାହାନ୍ତି: ରିପୋର୍ଟ

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଗ୍ରାମୀଣ ଭାରତରେ ୧୪ରୁ ୧୮ ବର୍ଷ ବୟସର ୪୨ ପ୍ରତିଶତ ପିଲା ସହଜ ଇଂରାଜୀ ବାକ୍ୟ ପଢ଼ି ପାରୁ ନଥିବା ବେଳେ ଅଧାରୁ ଅଧିକ ପିଲାଙ୍କୁ ସରଳ ଭାଷା ତିଆରି କରିବାରେ ଅସୁବିଧା ହେଉଛି ବୋଲି ଏକ ନୂଆ ଅଧ୍ୟୟନରୁ ଜଣାପଡ଼ିଛି। ବୁଧବାର ପ୍ରକାଶିତ ବାର୍ଷିକ ଶିକ୍ଷା ସ୍ଥିତି ରିପୋର୍ଟ (ଏଏସ୍ଇଆର୍) ୨୦୨୩ରେ ଏହି ସୂଚନା ଦିଆଯାଇଛି।

ଏଏସ୍ଇଆର୍ ୨୦୨୩ ‘ବିୟଣ୍ଡ ବେସିକ୍’ ସର୍ଭେ ଦେଶର ୨୬ଟି ରାଜ୍ୟର ୨୮ଟି ଜିଲ୍ଲାରେ କରାଯାଇଥିଲା। ଯେଉଁଥିରେ ୧୪ରୁ ୧୮ ବର୍ଷ ବୟସ ବର୍ଗର ମୋଟ ୩୪,୭୪୫ ଜଣ ପ୍ରତିଯୋଗୀ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିଥିଲେ। ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶ ଏବଂ ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶକୁ ବାଦ୍ ଦେଲେ, ଯେଉଁଠାରେ ଦୁଇଟି ଗ୍ରାମୀଣ ଜିଲ୍ଲାରେ ସର୍ଭେ କରାଯାଇଛି । ପ୍ରତ୍ୟେକ ପ୍ରମୁଖ ରାଜ୍ୟରେ ଗୋଟିଏ ଗ୍ରାମୀଣ ଜିଲ୍ଲାର ସର୍ଭେ କରାଯାଇଛି।

ପ୍ରଥମ ଫାଉଣ୍ଡେସନ୍ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରକାଶିତ ବାର୍ଷିକ ରିପୋର୍ଟରେ ଏହା ମଧ୍ୟ ଦର୍ଶାଯାଇଛି ଯେ ୧୪-୧୮ ବର୍ଷ ବୟସର ଅଧାରୁ ଅଧିକ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କର ଗଣିତ ବିଭାଗରେ ସମସ୍ୟା ରହିଛି।

ଏହି ବୟସ ବର୍ଗର ପ୍ରାୟ ୨୫ ପ୍ରତିଶତ ପିଲା (ଯେଉଁମାନେ ସାମିଲ ହୋଇଥିଲେ) ସେମାନଙ୍କ ଆଞ୍ଚଳିକ ଭାଷାରେ ଦ୍ବିତୀୟ ଶ୍ରେଣୀ ସ୍ତରର ଲେଖା ପଢ଼ି ପାରୁନାହାନ୍ତି। ଅଧାରୁ ଅଧିକ (୩ ଅଙ୍କ ବିଶିଷ୍ଟ ସଂଖ୍ୟାକୁ ୧-ଅଙ୍କ) ବିଭାଜନ କରିପାରୁ ନାହାନ୍ତି। ୧୪-୧୮ ବର୍ଷ ବୟସ୍କଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ମାତ୍ର ୪୩.୩ ପ୍ରତିଶତ ଏଭଳି ସମସ୍ୟାକୁ ଠିକ୍ ଭାବେ ବୁଝିପାରୁଛନ୍ତି। ସାଧାରଣତଃ ତୃତୀୟ ଓ ଚତୁର୍ଥ ଶ୍ରେଣୀରେ ଏହି ଦକ୍ଷତା ଆଶା କରାଯାଏ।

“ସର୍ଭେରେ ସାମିଲ ହୋଇଥିବା ଅଧାରୁ ଅଧିକ ପିଲା ଇଂରାଜୀରେ ବାକ୍ୟ ପଢ଼ି ପାରିଥିଲେ (୫୭.୩)। ଯେଉଁମାନେ ଇଂରାଜୀରେ ବାକ୍ୟ ପଢ଼ିପାରୁଛନ୍ତି ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରାୟ ତିନି ଚତୁର୍ଥାଂଶ ଏହାର ଅର୍ଥ (୭୩.୫ ପ୍ରତିଶତ) କହିପାରୁଛନ୍ତି।

ସରକାର ନୀତି ପ୍ରଣୟନ କରିବା ସମୟରେ ଏଏସଇଆର ରିପୋର୍ଟକୁ ମଧ୍ୟ ବ୍ୟବହାର କରିଥାନ୍ତି । ନାମଲେଖା ବର୍ଗରେ ଛାତ୍ରୀମାନେ (୭୬ ପ୍ରତିଶତ) ସେମାନଙ୍କ ଆଞ୍ଚଳିକ ଭାଷାରେ ଦ୍ବିତୀୟ ଶ୍ରେଣୀ ସ୍ତରର ଲେଖା ପଢ଼ିବାରେ ବାଳକ (୭୦.୯ ପ୍ରତିଶତ) ତୁଳନାରେ ଭଲ ଅଛନ୍ତି। ଅପରପକ୍ଷେ ଗଣିତ ଓ ଇଂରାଜୀ ପଢ଼ିବାରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନେ ନିଜ ସାଥୀଙ୍କ ତୁଳନାରେ ଭଲ।

ସର୍ଭେରେ ସାମିଲ ହୋଇଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରାୟ ୪୫ ପ୍ରତିଶତ ପିଲା ରାତିରେ ଶୋଇବା ଏବଂ ସକାଳୁ ଉଠିବା ସମୟକୁ ଆଧାର କରି କେତେ ଘଣ୍ଟା ଶୋଇଥାନ୍ତି ତାହା ହିସାବ କରିପାରିବେ।

କୌଣସି ବସ୍ତୁକୁ ସ୍କେଲ ଅନୁଯାୟୀ ମାପିବାର ଅନ୍ୟ ଏକ ଦୈନନ୍ଦିନ କାର୍ଯ୍ୟରେ, ସର୍ଭେରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିଥିବା ପିଲାଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ୮୫ ପ୍ରତିଶତ ଯଦି କୌଣସି ବସ୍ତୁକୁ ସ୍କେଲରେ ‘ଶୂନ’ ଚିହ୍ନରେ ରଖାଯାଏ ତେବେ ତାହାର ଦୈର୍ଘ୍ୟ ସଠିକ୍ ଭାବରେ ଗଣନା କରିପାରିବେ ।

କିନ୍ତୁ ଯେତେବେଳେ ବସ୍ତୁକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତର କରାଯାଇ ‘ଶୂନ’ ସ୍କେଲରେ ଅନ୍ୟତ୍ର ରଖାଯାଇଥିଲା, ସେତେବେଳେ ୪୦ ପ୍ରତିଶତରୁ କମ୍ ପିଲା ସଠିକ୍ ଉତ୍ତର ଦେଇ ପାରିଥିଲେ। ସର୍ଭେରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିଥିବା ଦୁଇ ତୃତୀୟାଂଶ ପିଲା (୬୫.୧ ପ୍ରତିଶତ) ଏହି ସର୍ଭେର ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ପଢ଼ିବାରେ ସକ୍ଷମ ହୋଇଥିଲେ।

Comments are closed.