ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: କେନ୍ଦ୍ରରେ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦି ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ହେବା ପରେ, ଦେଶର ପରିବହନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ମୌଳିକ ସ୍ତରରେ କାମ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ କରାଯାଇଛି । ଗତ ଦଶନ୍ଧିରେ, ନୀତିଗତ ସଂସ୍କାର ସହିତ ମିଶନ ମୋଡରେ କାମ କରାଯାଇଛି । ପ୍ରଗତି, ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି, ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ନୀତି, ଭାରତମାଳା, ସାଗରମାଳା ଏବଂ ଉଡାନ ଭଳି ପ୍ରମୁଖ ନୀତିଗତ ପଦକ୍ଷେପ ଦ୍ୱାରା ଭାରତର ପରିବହନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅନେକ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆସିଛି । ଏହା ବ୍ୟତୀତ, UDAN ଯୋଜନା ଅଧୀନରେ ଜାତୀୟ ରାଜପଥର ସମ୍ପ୍ରସାରଣ, ରେଳ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ, ବନ୍ଦରଗୁଡ଼ିକର ଉନ୍ନତିକରଣ ଏବଂ ବିମାନ ସଂଯୋଗ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଏହି କ୍ଷେତ୍ରର ମୁଖ୍ୟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ହୋଇଛି ।
ସରକାରୀ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଭାରତର ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ନେଟୱାର୍କ ୬୦ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ୯୧,୨୮୭ କିଲୋମିଟରରୁ ୧,୪୬,୨୦୪ କିଲୋମିଟର ହୋଇଛି । ଭାରତୀୟ ସଡ଼କ ନେଟୱାର୍କ ବିଶ୍ୱର ଦ୍ୱିତୀୟ ବୃହତ୍ତମ ନେଟୱାର୍କ । ଏହି ସମୟ ମଧ୍ୟରେ, ରାଜପଥ ନିର୍ମାଣର ଗତି ମଧ୍ୟ ପ୍ରତିଦିନ ୩୪ କିଲୋମିଟରକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି । ଏହା ୨୦୧୪ ସ୍ତର ତୁଳନାରେ ପ୍ରାୟ ତିନିଗୁଣ ବୃଦ୍ଧିକୁ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରେ । ୨୦୧୪ ମସିହାରେ ପ୍ରତିଦିନ ହାରାହାରି ୧୧.୬ କିଲୋମିଟର ରାସ୍ତା ନିର୍ମାଣ ହେଉଥିଲା ଯାହା ଏବେ ପ୍ରତିଦିନ ୩୪ କିଲୋମିଟରକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି ।
କେବଳ ଭାରତମାଳା ପରିଯୋଜନା ଅଧୀନରେ, ୨୬,୪୨୫ କିଲୋମିଟର ରାସ୍ତା ବିକାଶ ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ଅନୁମୋଦନ କରାଯାଇଛି, ଯେଉଁଥିରୁ ୨୦,୩୭୮ କିଲୋମିଟର ମାର୍ଚ୍ଚ ୨୦୨୫ ସୁଦ୍ଧା ନିର୍ମାଣ ହୋଇସାରିଛି । ଏହି ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ରେଳବାଇ ମଧ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଗତି କରିଛି । ରେଳବାଇ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କ୍ଷେତ୍ରରେ ମଧ୍ୟ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଉନ୍ନତି ହୋଇଛି, ୨୦୧୪ ପରଠାରୁ ୪୫,୦୦୦ ରୁ ଅଧିକ ରୁଟ୍ କିଲୋମିଟର ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କରାଯାଇଛି ।
ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକର ପରିଚାଳନାଗତ ସୁରକ୍ଷା ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ରେଳ ରୁଟରେ କବଚ ସିଷ୍ଟମ ଭଳି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରାଯାଇଛି । ମୋଦି ସରକାରଙ୍କ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଟ୍ରେନ୍ “ବନ୍ଦେ ଭାରତ” ୩୩୩ଟି ଜିଲ୍ଲାରେ ଚାଲୁଛି ଏବଂ ଏଥିପାଇଁ ୬୮ଟି “ବନ୍ଦେ ଭାରତ” ଟ୍ରେନ୍ ନିୟୋଜିତ କରାଯାଇଛି। ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ସୁବିଧା ପାଇଁ, ରେଳ ଷ୍ଟେସନରେ ୧୭୯୦ଟି ଲିଫ୍ଟ ଏବଂ ୧୬୦୨ଟି ଏସ୍କେଲେଟର ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି ।
୭.୮ ଲକ୍ଷ କିଲୋମିଟର ଗ୍ରାମୀଣ ରାସ୍ତା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି
୨୦୧୪ ରୁ ୨୦୨୫ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ସାରା ଦେଶରେ ୭.୮ ଲକ୍ଷ କିଲୋମିଟର ଗ୍ରାମୀଣ ରାସ୍ତାର କାମ ଶେଷ ହୋଇଛି । ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗ୍ରାମୀଣ ସଡ଼କ ଯୋଜନା-IV (PMGSY-IV) ଅଧୀନରେ, ଆଗାମୀ ୪ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଅର୍ଥାତ୍ ୨୦୨୯ ସୁଦ୍ଧା ୨୫,୦୦୦ ବସ୍ତିକୁ ସଂଯୋଗ କରାଯିବ ।
ବିମାନ ଚଳାଚଳ କ୍ଷେତ୍ର ବିଷୟରେ କହିବାକୁ ଗଲେ, UDAN ଯୋଜନା ମାଧ୍ୟମରେ ବିମାନ ସଂଯୋଗୀକରଣରେ ଏକ ବଡ଼ ଉନ୍ନତି ଆସିଛି । ଆଞ୍ଚଳିକ ସଂଯୋଗୀକରଣ ଅଧୀନରେ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ୮୮ଟି ବିମାନବନ୍ଦର କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହୋଇଛି ଏବଂ ୧.୫୧ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଯାତ୍ରୀ ବିମାନ ଯାତ୍ରା କରିଛନ୍ତି । ଡିଜି ଯାତ୍ରା ସିଷ୍ଟମ ୫୨.୨ ନିୟୁତରୁ ଅଧିକ ଉପଭୋକ୍ତା ସହିତ ୨୪ଟି ବିମାନବନ୍ଦରରେ ଯାତ୍ରାରେ ଏକ ବିପ୍ଳବ ଆଣିଛି । ସରକାର ଡ୍ରୋନ ସମ୍ପର୍କରେ ବହୁତ କାମ କରିଛନ୍ତି । ଡ୍ରୋନ୍ ନୀତି ଏବଂ MRO ସଂସ୍କାର ସ୍ଥାନୀୟ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ଇକୋସିଷ୍ଟମକୁ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ଦେଉଛି ।
୩ଟି ବନ୍ଦରରେ ସବୁଜ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ହବ୍ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଉଛି
ଭାରତୀୟ ବନ୍ଦରଗୁଡ଼ିକ ସେମାନଙ୍କର କ୍ଷମତାକୁ ଦ୍ୱିଗୁଣିତ କରି ୨,୭୬୨ MMTPA କରିପାରିଛନ୍ତି, ଯାହା ଜାହାଜ ପରିବହନ ସମୟକୁ ୯୩ ଘଣ୍ଟାରୁ ୪୯ ଘଣ୍ଟାକୁ ହ୍ରାସ କରିଛି । ସାଗରମାଳା ଏବଂ ସାଗରମାଳା ୨.୦ ଭଳି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକ ସାମୁଦ୍ରିକ ସଂଯୋଗୀକରଣକୁ ସୁଗମ କରିଛି । ସାଗରମାଳା ୨୭୭ଟି ପ୍ରକଳ୍ପ ସମାପ୍ତ କରିଛି, ଯେତେବେଳେ ସାଗରମାଳା ୨.୦ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି।
ଦେଶର ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ଜଳପଥରେ ମାଲ ପରିବହନରେ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ହୋଇଛି । ୧୮ MMT ରୁ ୧୪୬ MMT କୁ ୭୧୦ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ଘଟିଛି । ବର୍ତ୍ତମାନ ସ୍ଥାୟୀତ୍ୱ ଲକ୍ଷ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, ୩ଟି ପ୍ରମୁଖ ବନ୍ଦରରେ ସବୁଜ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ ହବ୍ ବିକଶିତ କରାଯାଉଛି ।
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି ଏକ GIS-ଆଧାରିତ ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ୪୪ଟି ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ୩୬ଟି ରାଜ୍ୟ ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକରେ ଯୋଜନାକୁ ସମନ୍ୱିତ କରିଛନ୍ତି । କେନ୍ଦ୍ରର ମୋଦି ସରକାର ୨୦୪୭ ସୁଦ୍ଧା ଏକ ବିକଶିତ ଭାରତର ସଂକଳ୍ପ ନେଇ ଆଗକୁ ବଢ଼ୁଛି । ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ଏବଂ ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ କ୍ଷେତ୍ରରେ ରେକର୍ଡ ଭାଙ୍ଗିବା ସହିତ ସମ୍ପ୍ରସାରଣ କରାଯାଉଛି, ରେଳବାଇର ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ, ଗ୍ରୀନଫିଲ୍ଡ ବିମାନବନ୍ଦର, ପାହାଡ଼ି ଅଞ୍ଚଳରେ ରୋପୱେ ସଂଯୋଗ ଏବଂ ସ୍ମାର୍ଟ ଡିଜିଟାଲ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ସହିତ ଭିତ୍ତିଭୂମିକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ୨୦୪୭ ସୁଦ୍ଧା ବିକଶିତ ଭାରତର ଲକ୍ଷ୍ୟ ପ୍ରତି ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରୁଛି ।
Comments are closed.