ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଦେଶର ସର୍ବବୃହତ ଘରୋଇ ବିମାନ କମ୍ପାନୀ ଇଣ୍ଡିଗୋ ଗତ ୪ ଦିନ ଧରି ପରିଚାଳନାଗତ ଅସୁବିଧାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛି। ଫଳରେ ବିମାନ ଚଳାଚଳରେ ବାଧାପ୍ରାପ୍ତ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି। ଗୁରୁବାର ଦିନ ବିମାନ କମ୍ପାନୀ ୫୫୦ ଟି ଉଡ଼ାଣ ବାତିଲ କରିଛି, ଯାହା ଏହାର ୨୦ ବର୍ଷର ଇତିହାସରେ ପ୍ରଥମ। ଇଣ୍ଡିଗୋ ପ୍ରତିଦିନ ପ୍ରାୟ ୨,୩୦୦ ଉଡ଼ାଣ ପରିଚାଳନା କରିଥାଏ। ହେଲେ ଏହାର ସମୟାନୁବର୍ତ୍ତିତା ପ୍ରଦର୍ଶନ ବୁଧବାର ଦିନ ୧୯.୭ ପ୍ରତିଶତକୁ ହ୍ରାସ ପାଇଛି।
ଦିଲ୍ଲୀ ବିମାନବନ୍ଦର ପରିଚାଳନାକାରୀ GMR ଘୋଷଣା କରିଛି ଯେ ଦିଲ୍ଲୀରୁ ଛାଡିବାକୁ ଥିବା ସମସ୍ତ ଇଣ୍ଡିଗୋ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ବିମାନଗୁଡ଼ିକୁ ଆଜି ରାତି ୧୨ଟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବାତିଲ କରାଯାଇଛି। ବିମାନ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଅଭାବ ଏବଂ ବୈଷୟିକ ସମସ୍ୟା ସମେତ ବିମାନର ଚାଲୁଥିବା ପରିଚାଳନାଗତ ଅସୁବିଧା ଯୋଗୁଁ ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଇଛି। ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ସିଧାସଳଖ ବିମାନ କମ୍ପାନୀ ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରାଯାଇଛି। ଆଜି ପ୍ରାୟ ୬୦୦ ବିମାନ ବାତିଲ ହେବାର ଆଶଙ୍କା ରହିଛି। ବିମାନ ବନ୍ଦର ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଚଢ଼ିବା ପୂର୍ବରୁ ସେମାନଙ୍କର ବିମାନ ସ୍ଥିତି ଯାଞ୍ଚ କରିବାକୁ ମଧ୍ୟ ଅନୁରୋଧ କରିଛି। ଇଣ୍ଡିଗୋ ଏବଂ ବିମାନବନ୍ଦର କହିଛି ଯେ ଏହି ସମସ୍ୟାଗୁଡ଼ିକର ସମାଧାନ ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କର ଦଳ ଗ୍ରାଉଣ୍ଡରେ ନିରନ୍ତର କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛନ୍ତି।
ବିମାନ କମ୍ପାନୀ କହିଛି ଯେ, ଆଗାମୀ ଦୁଇରୁ ତିନି ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ଏପରି ଆହୁରି ବିଭ୍ରାଟ ଘଟିବ। କ୍ୟାବିନ କ୍ରୁ ଅଭାବ ଏବଂ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ସମସ୍ୟା ସମେତ ବିଭିନ୍ନ କାରଣ ଯୋଗୁଁ ବିମାନ କମ୍ପାନୀ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଉଡ଼ାଣ ବ୍ୟାଘାତର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛି। ଇଣ୍ଡିଗୋ ଏହାର ଉଡ଼ାଣଗୁଡ଼ିକୁ ପୁନଃନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କରିଛି, ଯାହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି କାର୍ଯ୍ୟକୁ ସ୍ୱାଭାବିକ କରିବା ପାଇଁ ପୂର୍ବରୁ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସେବା ବାତିଲ କରାଯାଉଛି।
ବିମାନ କମ୍ପାନୀ ସ୍ୱୀକାର କରିଛି ଯେ, ନୂତନ ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ କ୍ରୁ ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ବୁଝିବାରେ ବିଫଳ ହୋଇଛି ଏବଂ ଯୋଜନା ତ୍ରୁଟି ଯୋଗୁଁ କ୍ରୁ ଉପଲବ୍ଧତା କମ୍ ରହିଛି। ଏହି ସମସ୍ୟା ଏପରି ସମୟରେ ଆସିଛି ଯେତେବେଳେ ବର୍ଷ ଶେଷରେ ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ଲୋକ ଯାତ୍ରା କରନ୍ତି ଏବଂ ବିମାନବନ୍ଦର ଭିଡ଼ ମଧ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରୁଛି।ଗତ ଦୁଇ ଦିନ ଧରି ଇଣ୍ଡିଗୋର ନେଟୱାର୍କ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟରେ ବ୍ୟାପକ ବାଧା ଦେଖାଦେଇଛି। ଏହି ଘଟଣାଗୁଡ଼ିକ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଭାବିତ ହୋଇଥିବା ଆମର ସମସ୍ତ ଗ୍ରାହକ ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ଅଂଶୀଦାରମାନଙ୍କୁ ଆମେ ହୃଦୟରୁ କ୍ଷମା ପ୍ରାର୍ଥନା କରୁଛୁ। ଇଣ୍ଡିଗୋ ଦଳଗୁଡ଼ିକ ନିଷ୍ଠାର ସହିତ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛନ୍ତି ଏବଂ ସମସ୍ତ ପ୍ରୟାସ କରୁଛନ୍ତି।
କ୍ୟାବିନ୍ କ୍ରୁ ଅଭାବ ଏବଂ ବୈଷୟିକ ସମସ୍ୟାକୁ ମଧ୍ୟ ସମସ୍ୟାର କାରଣ ଭାବରେ ଦର୍ଶାଯାଉଛି। ନଭେମ୍ବର ମାସରେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହୋଇଥିବା ଫ୍ଲାଇଟ୍ ଡ୍ୟୁଟି ଟାଇମ୍ ଲିମିଟ୍ ନିୟମାବଳୀର ପର୍ଯ୍ୟାୟ ୨ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାରେ ଅସୁବିଧା ହେତୁ ଏହି ପରିସ୍ଥିତି ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି। ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଅନୁଯାୟୀ, ପର୍ଯ୍ୟାୟ ୨ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ପାଇଲଟଙ୍କ ପ୍ରକୃତ ସଂଖ୍ୟା ଆଶାଠାରୁ ବହୁତ ଅଧିକ ଥିଲା।ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଦ୍ୱାରା ଉପସ୍ଥାପିତ କ୍ରୁ ଆବଶ୍ୟକତା ତଥ୍ୟ ଦର୍ଶାଉଛି ଯେ, ପର୍ଯ୍ୟାୟ ୨ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେବା ପରେ, ଆବଶ୍ୟକୀୟ କର୍ମଚାରୀ ସ୍ତର ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଭାବରେ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ବିଶେଷକରି ରାତି କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ, ଯେଉଁଠାରେ ସ୍ଲଟ୍ ଉପଲବ୍ଧତା ସୀମିତ ଏବଂ ପାଇଲଟ୍ ଡ୍ୟୁଟି ସମୟ ସୀମା ଅଧିକ କଠୋର।ଥକ୍କା ପରିଚାଳନା ଏବଂ ପାଇଲଟ୍ ସୁରକ୍ଷାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଥିବା ଏହି ନୂତନ ନିୟମଗୁଡ଼ିକ କ୍ରୁ ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ପଦ୍ଧତିରେ ଯଥେଷ୍ଟ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣିଛି।