ଭୁବନେଶ୍ୱର: ଭୁବନେଶ୍ୱରର ନନ୍ଦନକାନନ ଓ କଟକର ତ୍ରିଶୁଳିଆ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ଭୁବନେଶ୍ୱର ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ଦିଲ୍ଲୀ ମେଟ୍ରୋ ରେଲ୍ କର୍ପୋରେସନ୍ (ଡିଏମ୍ଆରସି) ଜିଓ ଟେକ୍ନିକାଲ ସର୍ବେକ୍ଷଣ ଆରମ୍ଭ କରିଛି।
ମେଟ୍ରୋ ରେଳର ଯେଉଁଠୁ ନିର୍ମାଣ କାମ କରାଯିବ, ସେହି ଅଞ୍ଚଳର ମାଟିର ପରୀକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ଚାରିଟି ସ୍ଥାନରେ ମୃତ୍ତିକା ପରୀକ୍ଷଣ କରାଯାଉଛି। ବିଜୁ ପଟ୍ଟନାୟକ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନ ବନ୍ଦର (ବିପିଆଇଏ) ଓ ତ୍ରିଶୁଳିଆ ଛକ ମଧ୍ୟରେ ୨୬ କିଲୋମିଟର ରାସ୍ତାରେ ପ୍ରତି ଏକ କିଲୋମିଟର ଅନ୍ତରରେ ଡିଏମ୍ଆରସି ଏଭଳି ପରୀକ୍ଷା କରିବ। ଏହା ପରେ ଡିଏମ୍ଆରସି ସରକାରଙ୍କୁ ବିସ୍ତୃତ ପ୍ରକଳ୍ପ ରିପୋର୍ଟ (ଡିପିଆର୍) ପ୍ରଦାନ କରିବ।
ଆମେ ଏଠାରେ ମାଟି ପରୀକ୍ଷା କରୁଛୁ। ପ୍ରତି ୧.୫ ମିଟରରେ ଆମେ ମାଟିର ନମୁନା ନେଇ ପରୀକ୍ଷାଗାରକୁ ପରୀକ୍ଷା ପାଇଁ ପଠାଉଛୁ। ଡିଏମଆରସିର ଜଣେ କର୍ମଚାରୀ ଅର୍ଜୁନ ସିଂହ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ଏହି ପରୀକ୍ଷଣ ରିପୋର୍ଟ ଉପରେ ରେଳ ଲାଇନର ଭାର ବହନ କରିବା ପାଇଁ କେଉଁ ପ୍ରକାରର ନିର୍ମାଣର ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି ତାହା ସୂଚାଇବ।
ଉତ୍କଳ ଦିବସ (ଏପ୍ରିଲ ୧) ୨୦୨୩ରେ ଓଡ଼ିଶାର ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ନବୀନ ପଟ୍ଟନାୟକ ଏହି ମେଟ୍ରୋ ଟ୍ରେନ ସେବାର ପ୍ରସ୍ତାବକୁ ଅନୁମୋଦନ କରିଥିଲେ। ପ୍ରଥମ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ବିମାନବନ୍ଦର, ରେଳ ଷ୍ଟେସନ, ବାଣୀବିହାର, ଜୟଦେବ ବିହାର, ପଟିଆ, ନନ୍ଦନକାନନ ଓ ତ୍ରିଶୁଳିଆ ଅଞ୍ଚଳକୁ ସାମିଲ କରାଯିବ।
ମିଳିଥିବା ସୂଚନା ଅନୁଯାୟୀ, ପ୍ରସ୍ତାବିତ ମେଟ୍ରୋ ଟ୍ରେନ ସେବା ପୁରୀ ଯାଏ ସମ୍ପ୍ରସାରିତ ହେବା ସହ କଟକ ଓ ଭୁବନେଶ୍ୱରକୁ ସଂଯୋଗ କରିବ। ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପର ଯୋଜନା ଓ କାର୍ଯ୍ୟାନ୍ୱୟନରେ ଜିଓ ଟେକ୍ନିକାଲ ତଦନ୍ତ ଏକ ନିର୍ଣ୍ଣାୟକ ପଦକ୍ଷେପ। ଏହା ଡିଏମ୍ଆରସିକୁ ମାଟିର ପ୍ରକାର ଏବଂ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ଗଭୀରତା ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ। ଏହି ପରୀକ୍ଷା ଫଳରୁ ଭୂପୃଷ୍ଠର ସ୍ଥାୟିତ୍ୱ ଓ ଭୂସ୍ଖଳନର ସମ୍ଭାବନାକୁ ମଧ୍ୟ ଆକଳନ କରାଯାଇପାରିବ।
ଜିଓ ଟେକ୍ନିକାଲ ସର୍ବେକ୍ଷଣ ପାଇଁ ମାସକ ମଧ୍ୟରେ ଶେଷ କରିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛି। ଡିପିଆର୍ ସରକାରଙ୍କ ନିକଟରେ ଦାଖଲ ହେବା ପରେ ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ଲାଇନର ଆଲାଇନମେଣ୍ଟ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ କରିବା ଏବଂ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରିବା ପାଇଁ ପରବର୍ତ୍ତୀ ପଦକ୍ଷେପ ନିଆଯିବ।
ଭୁବନେଶ୍ୱର ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ପ୍ରକଳ୍ପ ଯାହା ସହର ଉପରେ ଯଥେଷ୍ଟ ପ୍ରଭାବ ପକାଇବ। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ଦ୍ୱାରା ଆର୍ଥିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି, ଯୋଗାଯୋଗ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଉନ୍ନତି, ଟ୍ରାଫିକ୍ ସମସ୍ୟା ହ୍ରାସ ପାଇବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି।
Comments are closed.