ଭାରତରେ ଲୋକମାନେ ଗାଡି କିଣିବା ପୂର୍ବରୁ ବହୁ ସମୟ ଅତିବାହିତ କରନ୍ତି, ଏହାର ମଡେଲ, ରଙ୍ଗ, ମାଇଲେଜ୍, କିନ୍ତୁ ଗାଡିର ବୀମା ପ୍ରତି ଅବହେଳା କରନ୍ତି | ଅନେକ ଲୋକ ଏହା ବିଷୟରେ ଅବଗତ ହୁଅନ୍ତି ଯେତେବେଳେ ସେମାନେ ଦୁର୍ଘଟଣାର ଶିକାର ହୁଅନ୍ତି, ଏବଂ ବୀମା କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ବୀମା ରାଶି ଦେବାକୁ ବହୁତ ବହୁତ ହଇରାଣ କରନ୍ତି |
ନିକଟରେ ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଅଟୋ ଇନସୁରାନ୍ସ କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ଏପରି ଯାନକୁ ବୀମା ଦେବାକୁ ମନା କରିପାରିବେ ନାହିଁ। ଯାହା ଦୁର୍ଘଟଣା ସମୟରେ ମାଲିକଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କେହି ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ହୋଇଥିଲା | ବାସ୍ତବରେ, ବୀମା କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ଯେ କୌଣସି ଯାନ ଦୁର୍ଘଟଣା କିମ୍ବା ଚୋରିର ପୁଙ୍ଖାନୁପୁଙ୍ଖ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରନ୍ତି | ଯେଉଁଥିରେ ଯଦି ଦୁର୍ଘଟଣା ସମୟରେ ଗାଡିର ଇନସୁରାନ୍ସ କରିଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କେହି ଗାଡି ଚଳାଉଥିବାର ଦେଖାଯାଏ ତାହାଲେ ବୀମା କମ୍ପାନୀ ବୀମା ରାଶି ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ | ଯଦିଓ ଡ୍ରାଇଭରଙ୍କର ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ ଅଛି |
ସତ୍ୟପାଠକୁ ବିଚାର କରି କୋର୍ଟ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଯଦି ଗାଡିର ମାଲିକ ଡ୍ରାଇଭରକୁ ଗାଡି ଚଳାଇବାରେ ଦକ୍ଷ ବୋଲି ଜାଣିଛନ୍ତି ଏବଂ ଡ୍ରାଇଭରଙ୍କର ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ ଅଛି ବୋଲି ସେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ଅଛନ୍ତି, ତେବେ ବୀମା କମ୍ପାନୀ ଦାବିଦାରଙ୍କୁ ବୀମା ରାଶି ଦେବେକୁ ଉତ୍ତରଦାୟୀ ରହିବେ | ତେବେ, ଯେଉଁ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ନାମରେ ବୀମା ଅଛି, ତାହାର ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସର ସତ୍ୟତା ଜାଣିବା ପାଇଁ କମ୍ପାନୀ ଆରଟିଓରେ ପଚାରି ବୁଝିପାରନ୍ତି ।
ଏହି ନୂତନ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଦର୍ଶାଯାଇଛି ଯେ ଯଦି ବୀମାଭୁକ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ବୈଧ ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଦୁର୍ଘଟଣା ସମୟରେ ଯଦି ଏହା ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ ସହିତ ମିଳୁନାହିଁ, ତେବେ ଦୁର୍ଘଟଣା ସମୟରେ ବୀମା କମ୍ପାନୀ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବାକୁ ଦାୟୀ ନୁହେଁ। ସୂଚନାଯୋଗ୍ୟ ଯେ , ବୀମା କମ୍ପାନୀ ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ଯୁକ୍ତି ଦର୍ଶାଇଛି ଯେ ଯଦି ଡ୍ରାଇଭରଙ୍କର ଏକ ବୈଧ ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ ନଥାଏ ତେବେ ବୀମା ରାଶି ଦେବା ପାଇଁ କମ୍ପାନୀ ଦାୟୀ ରହିବ ନାହିଁ | କାରଣ ଏହା ବୀମା ପଲିସିର ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଏବଂ ସର୍ତ୍ତଗୁଡିକର ଉଲ୍ଲଂଘନ ଥିଲା |
ବୀମା କିପରି କାମ କରେ:
ଯାନବାହାନ ବୀମା “ଏହାକୁ ବ୍ୟବହାର କର କିମ୍ବା ଏହାକୁ ହରାଅ” ପଲିସିରେ କାମ କରେ, ଯାହା ଏକ ଗମ୍ଭୀର ଦୁର୍ଘଟଣାର ଲାଭ ଉଠାଇବାକୁ ଆପଣଙ୍କୁ ବାର୍ଷିକ ପ୍ରିମିୟମ ଦେବାକୁ ପଡିବ | ଯଦିଓ କୌଣସି ଦୁର୍ଘଟଣା ଘଟେ ନାହିଁ, ତେବେ ତୁମେ ତୁମର ଗାଡିର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ପ୍ରିମିୟମ ପରିମାଣ ହରାଇବ | କିନ୍ତୁ ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ତୁମେ ଏକ ନୋ କ୍ଲେମ ବୋନସ୍ ପାଇବ, ଯାହା ଏକ ଭଲ ପରିମାଣ | ମୁଁ ଆପଣଙ୍କୁ କହିବି, ପ୍ରଥମ ବର୍ଷରେ ୨୦% ପ୍ରିମିୟମରୁ ଏବଂ ଷଷ୍ଠ ବର୍ଷରେ ୫୦% ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ଆପଣ କୋୖଣସି ଦାବି ରାଶି ପାଇବେ ନାହିଁ | ସେହି କାରଣରୁ ସାମାନ୍ୟ କ୍ଷତି ପାଇଁ ବୀମା ଦାବି ନକରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି |
Comments are closed.