5th-Generation Fighter Jets: ଥରିବ ଶତ୍ରୁଙ୍କ ଛାତି: ଖୁବ୍ଶୀଘ୍ର ସାଫ୍ରନ୍ ସହିତ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ଗଢିବ ଭାରତ….
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ବାୟୁ ପ୍ରତିରକ୍ଷର କ୍ଷେତ୍ରରେ ସୁଦୃଢ ହେଉଛି ଦେଶ । ଭାରତ ଖୁବ୍ଶୀଘ୍ର ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ନିର୍ମାଣ କରିବ। ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରୀ ରାଜନାଥ ସିଂହ ଶୁକ୍ରବାର ଏକ ବଡ଼ ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି ଯେ ଭାରତ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ନିର୍ମାଣ କରିବ ଏବଂ ଫରାସୀ ମହାକାଶ କମ୍ପାନୀ ସାଫ୍ରନ୍ ସହିତ ଚୁକ୍ତି କରିବ । ଏକ୍ସରେ ଏକ ପୋଷ୍ଟରେ ରାଜନାଥ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଭାରତ ନିଜର ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ବିକଶିତ କରିବା ଦିଗରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ନେଇସାରିଛି। ଫ୍ରାନ୍ସର ସାଫ୍ରନ୍ ସହିତ ଆଗାମୀ ଇଞ୍ଜିନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ସେହି ଲକ୍ଷ୍ୟର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ ହେବ ।
ସେ ଆହୁରି କହିଛନ୍ତି ଯେ, କିଛି ଦିନ ପୂର୍ବରୁ, ଆମେ ପ୍ରାୟ ୬୬ ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟରେ ୯୭ଟି ତେଜସ୍ ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଏଚଏଏଲ ସହିତ ଏକ ନୂଆ ଅର୍ଡର ଦେଇଛୁ । ଏହା ପୂର୍ବରୁ, ଏଚଏଏଲକୁ ୪୮ ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟରେ ୮୩ ଟି ବିମାନ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଅର୍ଡର ମଧ୍ୟ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ଆମର ତେଜସ୍ ବିମାନ ଭାରତର ସ୍ୱଦେଶୀ ପ୍ରତିରକ୍ଷା କ୍ଷମତାର ଏକ ଉତ୍କୃଷ୍ଟ ଉଦାହରଣ ହେବାକୁ ଯାଉଛି। ଏହା ନୁହେଁ ଯେ ଆମେ ଏହି ପ୍ରୟାସରେ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉନାହୁଁ, କିନ୍ତୁ ଆମେ ସଂକଳ୍ପ ନେଇଛୁ ଯେ ଆମେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ଖୋଜିବୁ ଏବଂ ଭାରତରେ ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ପୂର୍ଣ୍ଣ କ୍ଷମତା ସ୍ଥାପନ କରିବୁ। ଆଜି, ଆମେ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନ ନିର୍ମାଣ ଦିଗରେ ମଧ୍ୟ ପଦକ୍ଷେପ ନେଇଛୁ। ଆମେ ଭାରତରେ ହିଁ ବିମାନର ଇଞ୍ଜିନ୍ ନିର୍ମାଣ କରିବା ଦିଗରେ ମଧ୍ୟ ଆଗେଇ ଆସିଛୁ। ଆମେ ଫରାସୀ କମ୍ପାନୀ ସାଫ୍ରନ୍ ସହିତ ଭାରତରେ ଇଞ୍ଜିନ୍ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ କରିବାକୁ ଯାଉଛୁ ।
ତେବେ ପ୍ୟାରିସରେ ମୁଖ୍ୟାଳୟ ଥିବା ଏକ ଫରାସୀ ବହୁରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ ଏରୋସ୍ପେସ୍, ପ୍ରତିରକ୍ଷା ଏବଂ ସୁରକ୍ଷା ନିଗମ, ‘ସାଫ୍ରନ୍’ ବାଣିଜ୍ୟିକ ଏବଂ ସାମରିକ ବିମାନ ଇଞ୍ଜିନ୍, ପ୍ରକ୍ଷେପଣ ଯାନ, ମହାକାଶ ଯାନ ଏବଂ କ୍ଷେପଣାସ୍ତ୍ର ପ୍ରଣଳନ ପ୍ରଣାଳୀ ଉଭୟ ବିକାଶ ଏବଂ ନିର୍ମାଣ କରେ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଭିନ୍ନ ମହାକାଶ ଏବଂ ସାମରିକ ଉପକରଣ ଏବଂ ଉପକରଣ ମଧ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରେ । ୨୦୦୫ ମସିହାରେ ଏରୋସ୍ପେସ୍ ଇଞ୍ଜିନ୍ ନିର୍ମାତା SNECMA ଏବଂ ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ବିଶେଷଜ୍ଞ SAGEM ମଧ୍ୟରେ ମିଶ୍ରଣ ମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ହୋଇଥିଲା, ପରେ ୨୦୧୮ ମସିହାରେ ସାଫ୍ରନ୍ ଜୋଡିଆକ୍ ଏରୋସ୍ପେସର ପରବର୍ତ୍ତୀ ଅଧିଗ୍ରହଣ ଏହାର ବିମାନ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଭାବରେ ବିସ୍ତାର କରିଥିଲା। ୨୦୨୪ ମସିହାରେ ୯୨,୦୦୦ ରୁ ଅଧିକ ଲୋକଙ୍କୁ ନିଯୁକ୍ତି ଏବଂ ୨୭.୩୧ ବିଲିୟନ ୟୁରୋ ରାଜସ୍ୱ ସୃଷ୍ଟି କରି, କମ୍ପାନୀଟି ୟୁରୋନେକ୍ସଟ୍ ଷ୍ଟକ୍ ଏକ୍ସଚେଞ୍ଜରେ ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଏବଂ CAC 40 ଏବଂ Euro Stoxx 50 ର ଅଂଶ ପାଲଟିଛି ।
Comments are closed.