ଭୁବନେଶ୍ୱର: ଐତିହ୍ୟ ସ୍ଥାନଗୁଡ଼ିକୁ ଯାନବାହନ ଚଳାଚଳ ଓ ପ୍ରଦୂଷଣରୁ ସୁରକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ୨୦୧୫ରେ ଏଏସ୍ଆଇ ପକ୍ଷରୁ ରାଜଧାନୀ ଉପକଣ୍ଠରେ ଥିବା ଖଣ୍ଡଗିରି ଓ ଉଦୟଗିରି ରାସ୍ତା ବନ୍ଦ କରିବାକୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ଏବେ କିନ୍ତୁ ଐତିହ୍ୟସ୍ଥଳରେ ସ୍ଥିତି ଆହୁରି ଖରାପ ହେବା ପରେ ପ୍ରଶାସନ ଖଣ୍ଡଗିରି ଓ ଉଦୟଗିରି ପାହାଡ଼ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ରାସ୍ତାକୁ ସିଲ୍ କରିଛି। ଏହି ରାସ୍ତା କେବଳ ପଥଚାରୀଙ୍କ ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ ଖୋଲା ରହିବ।
ଖଣ୍ଡଗିରି ଛକରୁ ଗୁମ୍ଫା ଆଡ଼କୁ ଯାଉଥିବା ରାସ୍ତା ଓ ଜୟଦେବ ବାଟିକା ଆଡ଼କୁ ଯାଉଥିବା ରାସ୍ତାରେ ଏବେ ଯିବା ଆସିବା ନକରିବାକୁ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଲଗାଯାଇଛି। ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତିକୁ ବିଭିନ୍ନ ମହଲରେ ସ୍ୱାଗତ କରାଯାଇଛି।
ଏହି ରାସ୍ତାକୁ ସିଲ୍ କରିବା ପାଇଁ ଭାରତୀୟ ପ୍ରତ୍ନତାତ୍ତ୍ୱିକ ସର୍ବେକ୍ଷଣ ସଂସ୍ଥା (ଏଏସ୍ଆଇ)ର ନିର୍ଦ୍ଦେଶକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାରେ ପ୍ରାୟ ୭ ବର୍ଷ ବିଳମ୍ବ ହେବାରୁ ଓଡ଼ିଶା ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରାଚୀନ ଐତିହ୍ୟସ୍ଥଳୀର ସୁରକ୍ଷା ଓ ସୁରକ୍ଷାକୁ ନେଇ ପ୍ରଶ୍ନବାଚୀ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି।
ପ୍ରାୟ ୨,୧୦୦ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ତତ୍କାଳୀନ କଳିଙ୍ଗ ଖାରବେଳ ରାଜା ଜୈନ ଆଶ୍ରମ ପାଇଁ ଅନେକ ଗୁମ୍ଫା ଖନନ କରିଥିଲେ। ଉଭୟ ଖଣ୍ଡଗିରି ଓ ଉଦୟଗିରି ପାହାଡ଼ରେ ଏବେ ବି ୩୩ଟି ଗୁମ୍ଫା ରହିଛି। ତେବେ ଉଭୟ ପାହାଡ଼ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ରାସ୍ତାରେ ନିୟମିତ ଯାନବାହାନ ଚଳାଚଳ ଯୋଗୁ ପ୍ରଦୂଷଣ ଓ କମ୍ପନ ଯୋଗୁଁ ପ୍ରାଚୀନ ଐତିହ୍ୟସ୍ଥଳୀଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରତି ବିପଦ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିଲା।
ଉଭୟ ପାହାଡର ଜଟିଳ କାରୁକାର୍ଯ୍ୟ ଓ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ନଷ୍ଟ ହେବାରେ ଲାଗିଥିଲା ଏବଂ ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ନିଜର ଚମକ ହରାଇ ବସିଥିଲା। ପ୍ରବଳ କମ୍ପନ ଓ ପ୍ରଦୂଷଣ ଯୋଗୁଁ ଗୁମ୍ଫାଗୁଡ଼ିକରେ ଥିବା ପଥରଗୁଡ଼ିକ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଉଥିଲା। କେବଳ ସେତିକି ନୁହେଁ, ଏହି ରାସ୍ତାରେ ଅନେକ ସମୟରେ ଦୁର୍ଘଟଣା ମଧ୍ୟ ଘଟୁଛି।
ତେବେ ପର୍ଯ୍ୟଟକଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ସ୍ଥାନରେ ବ୍ୟାଟେରୀ ଚାଳିତ ଗାଡି ବ୍ୟବହାର କରାଯିବ ବୋଲି ସୂଚନା ରହିଛି। ଏପରି ହେଲେ ପ୍ରଦୂଷଣ କମିବା ସହିତ ଅଙ୍ଗାରକାମ୍ଳର ବ୍ୟବହାର କମିବ। ଏହା ଦ୍ବାରା କୀର୍ତ୍ତିରାଜିର ସୁରକ୍ଷା ହେବ ବୋଲି ଏଏସ୍ଆଇ ସଂରକ୍ଷଣ ସହାୟକ ମାନସ କୁମାର ସାହୁ କହିଛନ୍ତି।