ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଭାରତରେ ସାଧାରଣତଃ ସମସ୍ତଙ୍କ ମନରେ ଗୋଟିଏ ଧାରଣା ଥାଏ ଯେ, ମହିଳା ମାନେ ପୁରୁଷଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ଅନଲାଇନ ସପିଂ କରିଥାଆନ୍ତି । କିନ୍ତୁ, ଇଣ୍ଡିଆନ୍ ଇନଷ୍ଟିଚ୍ୟୁଟ୍ ଅଫ୍ ମ୍ୟାନେଜମେଣ୍ଟ, ଅହମ୍ମଦାବାଦ (ଆଇଆଇଏମ୍ ଅହମ୍ମଦାବାଦ) ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିବା ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ଏକ ଭିନ୍ନ ତଥ୍ୟ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି। କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଭାରତୀୟ ପୁରୁଷମାନେ ମହିଳାଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ଅନଲାଇନ୍ ସପିଂରେ ଅଧିକ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କରନ୍ତି। ଏହି ସର୍ଭେରେ ୨୫ ଟି ରାଜ୍ୟରେ ୩୫,୦୦୦ ଲୋକ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥିଲେ।
ରିପୋର୍ଟରେ ଦର୍ଶାଯାଇଛି ଯେ ୪୭% ପୁରୁଷ ଏବଂ ୫୮% ମହିଳା ପୋଷାକ କିଣୁଥିବାବେଳେ ୨୩% ପୁରୁଷ ଏବଂ ୧୬% ମହିଳା ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ଉପକରଣ ପାଇଁ ସପିଂ କରନ୍ତି | ଜୟପୁର, ଲକ୍ଷ୍ନୌ, ନାଗପୁର ଏବଂ କୋଚି ପରି ଦ୍ୱିତୀୟ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ସହରର ଗ୍ରାହକମାନେ ଫ୍ୟାଶନ୍ ଏବଂ ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ଉପକରଣରେ ଦିଲ୍ଲୀ, ମୁମ୍ବାଇ ଏବଂ ଚେନ୍ନାଇ ପରି ପର୍ଯ୍ୟାୟ -୧ ସହରର ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ଖର୍ଚ୍ଚ କରୁଛନ୍ତି।
ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଏହି ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ଜଡିତ ପୁରୁଷମାନେ ହାରାହାରି ୨,୪୮୪ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କରୁଥିବାବେଳେ ମହିଳାମାନେ ୧୮୩୦ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କରୁଛନ୍ତି । ଏହିପରି ଭାବେ ପୁରୁଷମାନେ ୩୬ ପ୍ରତିଶତ ଅଧିକ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କରୁଛନ୍ତି | ଯଦିଓ ମହିଳାମାନେ ଅନଲାଇନ୍ ସପିଂରେ କମ୍ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କରନ୍ତି କିନ୍ତୁ ମହିଳାମାନେ ପୁରୁଷଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ଅନଲାଇନ୍ ସପିଂରେ ଅଧିକ ସମୟ ବିତାଉଛନ୍ତି |ରିପୋର୍ଟରେ ଦର୍ଶାଯାଇଛି ଯେ ଦ୍ଵିତୀୟ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ସହରର ଗ୍ରାହକଙ୍କ ମୁଣ୍ଡପିଛା ଆୟ ସର୍ବାଧିକ ଫ୍ୟାଶନ୍ ଏବଂ ପୋଷାକ ଉତ୍ପାଦରେ ଖର୍ଚ୍ଚ ହେଉଛି ।
ଅନୁସନ୍ଧାନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଦ୍ଵିତୀୟ, ତୃତୀୟ ଏବଂ ଚତୁର୍ଥ ସ୍ତର ସହରର ଗ୍ରାହକମାନେ ଅନଲାଇନ୍ ସପିଂ ପାଇଁ ୧୮୭୦ ଟଙ୍କା, ୧୪୪୮ ଟଙ୍କା ଏବଂ ୨୦୩୪ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କରୁଥିବାବେଳେ ପ୍ରଥମ ସ୍ତର ସହରରେ ଗ୍ରାହକ ଖର୍ଚ୍ଚ କରୁଛନ୍ତି ୧୧୧୯ ଟଙ୍କା । ଫ୍ୟାସନ ପ୍ରଡକ୍ଟ ଏବଂ ପୋଷାକ କିଣିବା ବଳେ ପାଖାପାଖି ୮୭% ଗ୍ରାହକ ପେମେଣ୍ଟ କ୍ୟାସ ଅନ୍ ଡେଲିଭରି ପଦ୍ଧତିରେ କରିଥାନ୍ତି । ଅନୁସନ୍ଧାନ ଅନୁଯାୟୀ, କୋଭିଡ -୧୯ ମହାମାରୀ ୨୦୨୦ଠାରୁ ଅନଲାଇନ୍ ସପିଙ୍ଗର ଲୋକପ୍ରିୟତା ଯଥେଷ୍ଟ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି।
Comments are closed.