ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଦେଶବ୍ୟାପୀ ଏପରି ଅନେକ ଟୋଲ୍ ଅଛି, ଯେଉଁଠାରେ ଖର୍ଚ୍ଚ ଆଦାୟ ହେବା ପରେ ମଧ୍ୟ ନିର୍ବିଚାର ଭାବରେ ଟୋଲ୍ ଟିକସ ଆଦାୟ କରାଯାଉଛି। ଏହା ସହିତ ନା ମରାମତି କାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଉଛି ନା ଲୋକମାନେ ସଠିକ୍ ରାସ୍ତା ପାଇପାରୁଛନ୍ତି। ସଂସଦୀୟ କମିଟି ଏହି ପ୍ରକାରର ଟୋଲ୍ ଆଦାୟ ଉପରେ ଚିନ୍ତା ପ୍ରକାଶ କରିଛି। ସଂସଦୀୟ କମିଟି “ନିରନ୍ତର ଟୋଲ୍” ଆଦାୟ ଏବଂ ପ୍ରକଳ୍ପ ମୂଲ୍ୟ ଆଦାୟ ପରେ ମଧ୍ୟ ବାର୍ଷିକ ୩% ବୃଦ୍ଧି ଉପରେ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠାଇଛି।
ଜାତୀୟ ରାଜପଥରେ ଟୋଲରେ ବିପୁଳ ବୃଦ୍ଧିର ତଦନ୍ତ କରୁଥିବା ଏକ ସଂସଦୀୟ କମିଟି ପ୍ରକଳ୍ପ ମୂଲ୍ୟ ଆଦାୟ ଏବଂ ରାଜପଥର ଗୁଣବତ୍ତା ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା ପ୍ରକାଶ କରିଛି। କମିଟି ପରାମର୍ଶ ଦେଇଛି ଯେ ଟୋଲ୍ ସ୍ଥିର କରାଯିବା ଉଚିତ। ଏହା ସହିତ, ଏକ ଟାରିଫ୍ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ମଧ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦିଆଯାଇଛି।
କଂଗ୍ରେସ ସାଂସଦ କେସି ଭେଣୁଗୋପାଳଙ୍କ ଅଧ୍ୟକ୍ଷତାରେ ପବ୍ଲିକ୍ ଆକାଉଣ୍ଟସ୍ କମିଟି କହିଛି, “ଏବେଠାରୁ ଅଧିକ ଟୋଲ୍ ଜାରି ରଖିବା ପାଇଁ ଅନୁମତି କେବଳ ସେତେବେଳେ ଦିଆଯିବା ଉଚିତ ଯେତେବେଳେ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଯାଞ୍ଚ ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବରେ ଯଥାର୍ଥ ଏବଂ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ ହେବ।”
କମିଟି କହିଛି ଯେ ଟୋଲ୍ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ, ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଏବଂ ନିରପେକ୍ଷତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ସଡ଼କ ପରିବହନ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ବେସାମରିକ ବିମାନ ଚଳାଚଳ କ୍ଷେତ୍ରରେ ବିମାନବନ୍ଦର ଅର୍ଥନୈତିକ ନିୟାମକ ପ୍ରାଧିକରଣ (AERA) ଧାରାରେ ଏକ ପ୍ରାଧିକରଣ ଗଠନ କରିପାରିବ। ରିପୋର୍ଟରେ ଆହୁରି କୁହାଯାଇଛି ଯେ ପ୍ରାଧିକରଣକୁ କିଛି ମାନଦଣ୍ଡ ଆଧାରରେ ଟୋଲ୍ ସଂଶୋଧନର ସମୟସୀମା ସମୀକ୍ଷା ଏବଂ ନିର୍ଣ୍ଣୟ କରିବାକୁ କ୍ଷମତା ଦିଆଯିବା ଉଚିତ।
Comments are closed.