Modi’s Bullet Train Ride: ଜାପାନ ପିଏମଙ୍କ ସହ ବୁଲେଟ ଟ୍ରେନରେ ବୁଲିଲେ ମୋଦି, ଭାରତ ବି ଚାହୁଁଛି ଏକ ଏମିତି ଟ୍ରେନ୍ ….
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଏବେ ପିଏମ୍ ମୋଦି ଜାପାନ ଗସ୍ତରେ ଅଛନ୍ତି । ଆଜି ତାଙ୍କ ଗସ୍ତର ଦ୍ବିତୀୟ ଦିନ । ଏହି ସମୟରେ ସେ ଜାପାନ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଶିଙ୍ଗେରୁ ଇଶିବାଙ୍କ ସହିତ ଏକ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନରେ ଯାତ୍ରା କରିଥିଲେ । ସେ ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ୪୦୦ କିଲୋମିଟର ବେଗରେ ଚାଲୁଥିବା ଏହି ଟ୍ରେନ୍ରେ ଟୋକିଓରୁ ସେଣ୍ଡାଇ ଯାତ୍ରା କରିଥିଲେ। ତାଙ୍କର ଏହି ଯାତ୍ରା ମଧ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କାରଣ ସେ ଭାରତର ଟ୍ରାକ୍ରେ ମଧ୍ୟ ସମାନ ଗତି ଚାହାଁନ୍ତି। ଆଉ ଏବେ ଭାରତରେ ମଧ୍ୟ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଟ୍ରାକ୍ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ପହଞ୍ଚିଛି। ଏହାପରେ ମୋଦି ଜାପାନ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ସହ ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଭୋଜନ ମଧ୍ୟ କରିବେ ।
ତେବେ ପ୍ରଥମେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମୋଦି ଏଠାରେ ଟ୍ରେନ୍ ଚାଳନା ତାଲିମ ନେଉଥିବା ଭାରତୀୟ ଡ୍ରାଇଭରମାନଙ୍କୁ ଭେଟିଥିଲେ। ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମୋଦି ଭାରତୀୟ ଟ୍ରେନ୍ ଚାଳକଙ୍କ ମଙ୍ଗଳ ବିଷୟରେ ପଚାରି ବୁଝିଥିଲେ। କିଛି ସମୟ ଅଟକି ରହିବା ପରେ, ମୋଦି ସେମାନଙ୍କ ସହିତ ଫଟୋ ମଧ୍ୟ ଉଠାଇଥିଲେ, ପରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଯାତ୍ରା ପାଇଁ ବାହାରି ଯାଇଥିଲେ। ସେ ଆଲଫା ଏକ୍ସ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ରେ ଟୋକିଓର ସେଣ୍ଡାଇ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଯାତ୍ରା କରିଥିଲେ। ତାଙ୍କର ଯାତ୍ରା ଶିଙ୍କାନସେନ୍ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ସହିତ ଜଡିତ, ଯାହା ଉପରେ ଡିସେମ୍ବର ୨୦୧୫ରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ଏବଂ ଟୋକିଓ ଜାପାନର ଶିଙ୍କାନସେନ୍ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ବ୍ୟବହାର କରି ମୁମ୍ବାଇ ଏବଂ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତର ପ୍ରଥମ ହାଇ-ସ୍ପିଡ୍ ରେଳ କରିଡର ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଏକ ଚୁକ୍ତି ସ୍ୱାକ୍ଷର କରିଥିଲେ।
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଯେଉଁ ଟ୍ରେନ୍ ରେ ଯାତ୍ରା କରିଛନ୍ତି ତାହା ଜାପାନର ବିଶ୍ୱ ପ୍ରସିଦ୍ଧ ଶିଙ୍କାନସେନ୍ E-5 ସିରିଜ୍ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ । ଏହି ଟ୍ରେନ୍ ଗୁଡିକ ସେମାନଙ୍କର ୧୫ ମିଟର ଲମ୍ବା ନାକ ଭଳି ଡିଜାଇନ ପାଇଁ ବେଶ୍ ଜଣାଶୁଣା। ଯାହା ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ୩୨୦ କିଲୋମିଟର ବେଗରେ ଦୌଡ଼ୁଥିବା ସମୟରେ ବାୟୁ ପ୍ରତିରୋଧକୁ ହ୍ରାସ କରେ, ଯାହା ଯାତ୍ରାକୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁରକ୍ଷିତ କରିଥାଏ ।
ଆଲଫା-ଏକ୍ସର ପୂର୍ଣ୍ଣ ନାମ ହେଉଛି Advanced Labs for Frontline Activity in rail eXperimentation । ଏହା ଏକ ଦଶ କୋଚ୍ ପରୀକ୍ଷାମୂଳକ ଶିଙ୍କାନସେନ୍ ଅର୍ଥାତ୍ ଜାପାନର ପୂର୍ବ ଜାପାନ ରେଳବାଇ କମ୍ପାନୀ (JR ପୂର୍ବ) ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍। ଏହା ପରବର୍ତ୍ତୀ ପିଢ଼ିର ହାଇ-ସ୍ପିଡ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପାଇଁ ନୂତନ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ପରୀକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି, ଯାହାକୁ ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ୩୬୦ କିଲୋମିଟର ବେଗରେ ବାଣିଜ୍ୟିକ ସେବାରେ ପରିଚାଳିତ କରାଯାଇପାରିବ ଏବଂ ଏହାର ସର୍ବାଧିକ ଗତି ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ୪୦୦ କିଲୋମିଟର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପହଞ୍ଚିପାରିବ।
ଆଲଫା-ଏକ୍ସର ଦୁଇଟି ଭିନ୍ନ ନୋଜ୍ ପ୍ରୋଫାଇଲ୍ ଅଛି। କାର୍ ୧ ରେ ଏକ ନୂତନ ୧୬ ମିଟର ଲମ୍ବା ଡିଜାଇନ୍ ଅଛି ଏବଂ କାର୍ ୧୦ ରେ E5 ଏବଂ H5 ଶିଙ୍କାନସେନ୍ ଦ୍ୱାରା ଅନୁପ୍ରାଣିତ ଏକ ୨୨ ମିଟର ଲମ୍ବା ନାକ ଅଛି। ଏହି ଲମ୍ବା ନାକଗୁଡ଼ିକ ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ପ୍ରବେଶ ଏବଂ ପ୍ରସ୍ଥାନ ସମୟରେ ଚାପ ତରଙ୍ଗ ଏବଂ ଶବ୍ଦକୁ ହ୍ରାସ କରେ । ୧୯୯୭ ମସିହାରେ ଇଞ୍ଜିନିୟର ଇଜି ନାକାତ୍ସୁଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କିଙ୍ଗଫିସର୍ ପକ୍ଷୀର ଥଣ୍ଟ ଏବଂ ନାକ ଡିଜାଇନ୍ ଦ୍ବାରା ଅନୁପ୍ରାଣିତ ହୋଇ ଗଢାଯାଇଥିଲା, ଯାହା ବାୟୁ ପ୍ରତିରୋଧକୁ ହ୍ରାସ କରିଥାଏ। ଆଲଫା-ଏକ୍ସରେ ଛାତ ଉପରେ ଏୟାର ବ୍ରେକ୍, ରେଳ ନିକଟରେ ଚୁମ୍ବକୀୟ ପ୍ଲେଟ୍ ଏବଂ ଏଡି କରେଣ୍ଟ ବ୍ରେକ୍ ଭଳି ଉନ୍ନତ ବ୍ରେକିଂ ସିଷ୍ଟମ୍ ଅଛି, ଯାହା ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତିରେ ଶୀଘ୍ର ଅଟକିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ। ଟ୍ରେନ୍ରେ ସିଲିକନ୍ କାର୍ବାଇଡ୍ ପାୱାର କନଭର୍ଟର ଏବଂ ଅଲ୍ଟ୍ରା-ଲାଇଟ୍ ସାମଗ୍ରୀର ବ୍ୟବହାର ଶକ୍ତି ଦକ୍ଷତା ବୃଦ୍ଧି କରେ। ଶବ୍ଦ ହ୍ରାସ କରିବା ପାଇଁ ଟନେଲ୍ ପାଇଁ ନୂତନ ପଲିଷ୍ଟର ପ୍ୟାନେଲ୍ ଏବଂ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ହୁଡ୍ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି।
Comments are closed.