ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାର କାରଣ ବିଷୟରେ ଶୀଘ୍ର କୌଣସି ନିଷ୍କର୍ଷରେ ପହଞ୍ଚିବା ଠିକ୍ ନୁହେଁ । ତଦନ୍ତ ଶେଷ ହେବା ପରେ ହିଁ ପ୍ରକୃତ କାରଣ ଜଣାପଡିବ ବୋଲି ଆମେରିକାର ଜାତୀୟ ପରିବହନ ସୁରକ୍ଷା ବୋର୍ଡ (NTSB) କହିଛି । NTSB ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ଚାଲିଥିବା ଅନୁମାନକୁ ସଠିକ୍ ବୋଲି ବିବେଚନା କରିନାହିଁ । ଏହି ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ୨୬୦ ଜଣଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା । ଏହି ଘଟଣାଟି ଜୁନ୍ ୧୨ ତାରିଖରେ ଘଟିଥିଲା ।
NTSB ବିବୃତ୍ତି ଏପରି ଏକ ସମୟରେ ଆସିଛି ଯେତେବେଳେ କିଛି ବିଦେଶୀ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂଗଠନ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ପାଇଁ ପାଇଲଟଙ୍କୁ ଦାୟୀ କରିଛନ୍ତି । NTSB ମୁଖ୍ୟ ଜେନିଫର ହୋମେଣ୍ଡି ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ବିମାନ ନମ୍ବର AI 171 ଦୁର୍ଘଟଣାର କାରଣ ବିଷୟରେ ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରକାଶିତ ବିବୃତ୍ତିକୁ ଅନୁପଯୁକ୍ତ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି । ସେ ଏହାକୁ ‘ପ୍ରିମ୍ୟାଚ୍ୟୁର ଏବଂ ସ୍ପେକୁଲେଟିଭ’ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି । ଏହି ଘଟଣା ସମ୍ପର୍କରେ, AAIB (ଏୟାରକ୍ରାଫ୍ଟ ଦୁର୍ଘଟଣା ତଦନ୍ତ ବ୍ୟୁରୋ) ଏବଂ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ସିଇଓ କ୍ୟାମ୍ପବେଲ ୱିଲସନ୍ ମଧ୍ୟ ତଦନ୍ତ ସମୟରେ ଅନୁମାନ ଏଡାଇବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛନ୍ତି ।
ଭାରତୀୟ ପାଇଲଟ୍ ମହାସଂଘ ୱାଲ ଷ୍ଟ୍ରିଟ୍ ଜର୍ଣ୍ଣାଲ ଏବଂ ରଏଟର୍ସକୁ ଏକ ଆଇନଗତ ନୋଟିସ ପଠାଇଛି । ସେମାନେ କୌଣସି ତଥ୍ୟ ବିନା ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଘଟଣା ପାଇଁ ପାଇଲଟଙ୍କୁ ଦାୟୀ କରୁଥିବା ଅଭିଯୋଗ କରିଛନ୍ତି । ଫେଡେରେସନ କହିଛି ଯେ ଏହି ଘଟଣାର ତଦନ୍ତ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଚାଲିଛି, ତେବେ ରିପୋର୍ଟ ବିନା ଏପରି ରିପୋର୍ଟିଂ କାହିଁକି କରାଯାଉଛି ।
Statement from NTSB Chairwoman Jennifer Homendy:
“Recent media reports on the Air India 171 crash are premature and speculative. India’s Aircraft Accident Investigation Bureau just released its preliminary report. Investigations of this magnitude take time. We fully support the…— NTSB Newsroom (@NTSB_Newsroom) July 18, 2025
ଫେଡେରେସନ ସଭାପତି କ୍ୟାପଟେନ୍ ସିଏସ୍ ରନ୍ଧାୱା ଏଏନଏଆଇକୁ କହିଛନ୍ତି, “ଫେଡେରେସନ ଡବ୍ଲ୍ୟୁଏସଜେକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଦାୟୀ କରେ । ସେମାନେ ନିଜସ୍ୱ ନିଷ୍କର୍ଷ ବାହାର କରନ୍ତି ଏବଂ ସାରା ବିଶ୍ୱରେ ଏହାକୁ ପ୍ରସାରିତ କରନ୍ତି । ସେମାନେ କ’ଣ ଏକ ତଦନ୍ତ ସଂସ୍ଥା? ଯେତେବେଳେ ରିପୋର୍ଟରେ ଏପରି କିଛି ଲେଖାଯାଇ ନାହିଁ, ସେମାନେ କିପରି ନିଜର ନିଷ୍କର୍ଷ ବାହାର କରିପାରିବେ।”
ଏହି ଘଟଣାର ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ତଦନ୍ତ ରିପୋର୍ଟ କିଛି ଦିନ ପୂର୍ବରୁ ସାର୍ବଜନୀନ ହୋଇଥିଲା । ଏହି ରିପୋର୍ଟରେ ଉଡ଼ାଣ ଠାରୁ ଦୁର୍ଘଟଣା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଘଟିଥିବା ସମସ୍ତ ଘଟଣା ବିଷୟରେ କିଛି ସୂଚନା ଦିଆଯାଇଛି । ଏହି ଅନୁଯାୟୀ, ଜଣେ ପାଇଲଟ୍ ପଚାରୁଛନ୍ତି ଯେ ଆପଣ କାହିଁକି ଇନ୍ଧନ ସ୍ୱିଚ୍ ବନ୍ଦ କଲେ, ଯାହାର ଉତ୍ତରରେ ଅନ୍ୟ ପାଇଲଟ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସେ ଏପରି କରି ନାହାଁନ୍ତି । ଏହି ବିବୃତ୍ତିକୁ ଆଧାର କରି, କିଛି ଲୋକ ସିଦ୍ଧାନ୍ତରେ ପହଞ୍ଚିଛନ୍ତି ଯେ ପାଇଲଟ୍ଙ୍କ ଭୁଲ ଯୋଗୁଁ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ଘଟିଛି । AAIB ଏହାକୁ ଖଣ୍ଡନ କରିଛି । ପାଇଲଟ୍ ସଂସ୍ଥା ଏହା ମଧ୍ୟ କହିଛି ଯେ କୌଣସି ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ରିପୋର୍ଟ ବିନା ପାଇଲଟ୍ଙ୍କୁ ଦୋଷ ଦେବା ଠିକ୍ ନୁହେଁ । AAIB ଏପରି କୌଣସି ନିଷ୍କର୍ଷକୁ ଯଥାର୍ଥ କରିନାହିଁ । AAIB କହିଛି ଯେ ତଦନ୍ତ ଏବେ ବି ଚାଲିଛି । NTSB ମଧ୍ୟ AAIBର ବିବୃତ୍ତିକୁ ସମର୍ଥନ କରିଛି ।
Comments are closed.