ରାମେଶ୍ବରମ୍: ସମୁଦ୍ର ଉପରେ ତିଆରି ହେଉଥିବା ପମ୍ବନ୍ ବ୍ରିଜ୍ ରାମେଶ୍ବରମ୍ ଯାଉଥିବା ଶ୍ରଦ୍ଧାଳୁ ମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇସାରିଛି । ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଦ୍ୱାରା ଏହାର ପରୀକ୍ଷା ମଧ୍ୟ ଶେଷ ହୋଇଛି । ବ୍ରିଜ୍ ରୁ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଇବା ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତି ଶେଷ ହୋଇଯାଇଥିଲା । କିନ୍ତୁ ବ୍ରିଜ୍ ର ସୁରକ୍ଷାକୁ ନେଇ କମିଶନର ରେଳବାଇ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠାଇଛି । ରେଳ କମିଶନରଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନ ପରେ ବର୍ତ୍ତମାନ ରେଳବାଇ ଏକ ଉଚ୍ଚ ସ୍ତରୀୟ କମିଟି ଗଠନ କରିଛି ।
ଦକ୍ଷିଣ ଜୋନ୍ ର ରେଳ ସୁରକ୍ଷା କମିଶନର (ସିଆରସି) ରାମେଶ୍ୱରମ୍ ଏବଂ ପମ୍ବନ୍ ଦ୍ୱୀପକୁ ସଂଯୋଗ କରିବା ପାଇଁ ନିର୍ମିତ ପମ୍ବନ୍ ବ୍ରିଜ୍ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ତାଙ୍କ ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ଅନେକ ତ୍ରୁଟି ଦେଖାଦେଇଛି । ତାଙ୍କ ରିପୋର୍ଟରେ ଏହି ତ୍ରୁଟି ବିଷୟରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରି ସେ ଏହି ରିପୋର୍ଟକୁ ରେଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟକୁ ପଠାଇଛନ୍ତି ।
ରେଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟକୁ ପଠାଯାଇଥିବା ରିପୋର୍ଟରେ ଏହି ସବୁ ବିଷୟରେ ଉଲ୍ଲେଖ ରହିଛି…
ନୂଆ ପମ୍ବନ ବ୍ରିଜ୍ ର ଯୋଜନା ଭୁଲ ଥିଲା । ଆରଡିଏସଓ ର ମାନକ ଡିଜାଇନ୍ ଏଥିରେ ରଖାଯାଇ ନଥିଲା ।
ନୂଆ ପମ୍ବନ୍ ବ୍ରିଜ୍ ର ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟକରଣ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଅଟେ ଆରଡିଏସଓ ନୁହେଁ ।
ପମ୍ବନ୍ ବ୍ରିଜ୍ ନିର୍ମାଣର ଡିଜାଇନ୍ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକାରିତାରେ ଆରଡିଏସଓ ଜଡିତ ନଥିଲା
ରାମେଶ୍ୱରମ୍ ଯିବାପାଇଁ ଭକ୍ତମାନଙ୍କୁ ମଣ୍ଡପମରୁ ବସ୍ କିମ୍ବା ଟ୍ୟାକ୍ସି ଯୋଗେ ରାମେଶ୍ୱରମ୍ ପହଞ୍ଚିବାକୁ ପଡିବ । ଏହା ବହୁତ ସମୟ ନେଇଥାଏ । ରମେଶ୍ୱରାମ ଦ୍ୱୀପରେ ପହଞ୍ଚିବା ପାଇଁ କେବଳ ଗୋଟିଏ ବ୍ରିଜ୍ ଅଛି । ଏହି କାରଣରୁ ଭିଡ ବହୁତ ହୋଇଥାଏ । ପମ୍ବନ୍ ବ୍ରିଜ୍ ନିର୍ମାଣ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହେବାପରେ ଭକ୍ତମାନେ ସିଧାସଳଖ ଟ୍ରେନ୍ ଯୋଗେ ରମେଶ୍ୱରରେ ପହଞ୍ଚି ପାରିବେ । ଏହା ସେମାନଙ୍କର ଯାତ୍ରାକୁ ସହଜ କରିବ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ସମୟ ବଞ୍ଚାଇବ । ତେଣୁ ଭକ୍ତମାନେ ମଧ୍ୟ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ଏହି ବ୍ରିଜ୍ ଖୋଲିବାକୁ ଅପେକ୍ଷା କରି ରହିଥିଲେ । ତେବେ ୨୦୧୯ମସିହାରେ ଏହି ବ୍ରିଜ୍ ର ଆଧାରଶୀଳା ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦି ରଖିଥିଲେ ।
କ’ଣ ଏହି ବ୍ରିଜ୍ ର ବିଶେଷତା?
ପମ୍ବନ୍ ବ୍ରିଜ୍ ହେଉଛି ଦେଶର ପ୍ରଥମ ବ୍ରିଜ୍ ଯାହା ଭର୍ଟିକଲ ଭାବରେ ଖୋଲିଥାଏ । ଏହି ବ୍ରିଜ୍ ର ମୋଟ ଲମ୍ବ ୨.୦୫ କିଲୋମିଟର । ପୁରୁଣା ବ୍ରିଜ୍ ତୁଳନାରେ ନୂଆ ବ୍ରିଜ୍ ତିନି ମିଟର ଉଚ୍ଚ ଏବଂ ସମୁଦ୍ର ପତ୍ତନଠାରୁ ୨୨ ମିଟର ଉଚ୍ଚରେ ରହିଛି । ସେତୁର ଗଠନ ଡବଲ ଲାଇନ ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ ହୋଇଛି । ଉଭୟ ପାର୍ଶ୍ୱରୁ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବ । ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ଏହା ହେଉଛି ଦେଶର ପ୍ରଥମ ସେତୁ, ଯାହା ମାଧ୍ୟମରେ ଟ୍ରେନ୍ ସ୍ପିଡ୍ ରେ ଚାଲିପାରିବ । ଯେଉଁଥିପାଇଁ ଟ୍ରେନ୍ ୮୦ କିଲୋମିଟର ବେଗରେ ଚାଲିପାରିବ । ପୁରୁଣା ବ୍ରିଜ ଉପରେ ଟ୍ରେନର ଗତି ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ୧୦ କିଲୋମିଟର ଥିଲା ।