ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଭାରତୀୟ ବିଜ୍ଞାପନ ଜଗତର ସ୍ୱର, ହସ ଏବଂ ସୃଜନଶୀଳତାର ମୁହଁ ଭାବରେ ଜଣାଶୁଣା ପୀୟୁଷ ପାଣ୍ଡେ ଆଉ ଆମ ଗହଣରେ ନାହାନ୍ତି। ସେ ଶୁକ୍ରବାର ୭୦ ବର୍ଷ ବୟସରେ ଇହଧାମ ତ୍ୟାଗ କରିଛନ୍ତି। ପାଣ୍ଡେ କେବଳ ଜଣେ ବିଜ୍ଞାପନ ବିଶେଷଜ୍ଞ ନଥିଲେ, ବରଂ ଜଣେ କାହାଣୀକାର ଥିଲେ ଯିଏ ଭାରତୀୟ ବିଜ୍ଞାପନକୁ ଏହାର ନିଜସ୍ୱ ଭାଷା ଏବଂ ଆତ୍ମା ଦେଇଥିଲେ। ପୀୟୁଷ ପାଣ୍ଡେଙ୍କ ଭଉଣୀ ଇଲା କହିଛନ୍ତି, “ମୁଁ ଆପଣଙ୍କୁ ବହୁତ ଦୁଃଖ ଏବଂ ଭଗ୍ନ ହୃଦୟରେ ଜଣାଉଛି ଯେ ଆମର ପ୍ରିୟ ଏବଂ ମହାନ ଭାଇ ପୀୟୁଷ ପାଣ୍ଡେଙ୍କର ଆଜି ସକାଳେ ଦେହାନ୍ତ ହୋଇଛି” ।
ଜୟପୁରରେ ଜନ୍ମଗ୍ରହଣ କରିଥିବା ପୀୟୁଷ ପାଣ୍ଡେଙ୍କର ଆରମ୍ଭ ଏକ ଆକର୍ଷଣୀୟ ଥିଲା। ସେ ପୂର୍ବରୁ ରାଜସ୍ଥାନର ରଣଜୀ ଟ୍ରଫି ଦଳର ଜଣେ କ୍ରିକେଟର ଥିଲେ ଏବଂ ଚା ଗୁଣବତ୍ତା ଯାଞ୍ଚକାରୀ (ଚା-ଚାଖକ) ଭାବରେ ମଧ୍ୟ କାମ କରିଥିଲେ। ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏହି ଅଭିଜ୍ଞତା ତାଙ୍କୁ ଦଳଗତ କାର୍ଯ୍ୟ ଏବଂ ସତର୍କତାର ସହ ପର୍ଯ୍ୟବେକ୍ଷଣର ଗୁରୁତ୍ୱ ଶିଖାଇଥିଲା। ଯେତେବେଳେ ସେ ୧୯୮୦ ଦଶକରେ ଓଗିଲଭି ଇଣ୍ଡିଆରେ ଯୋଗ ଦେଇଥିଲେ, ସେ ଏହାକୁ ଏସିଆର ସବୁଠାରୁ ସୃଜନଶୀଳ ଏଜେନ୍ସି ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏରେ ପରିଣତ କରିଥିଲେ। ଚାରି ଦଶନ୍ଧିରୁ ଅଧିକ ସମୟ ଧରି ତାଙ୍କ କ୍ୟାରିଅରରେ, ସେ ଏପରି ବିଜ୍ଞାପନ ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲେ ଯାହା ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ଭାବନା ସହିତ ପ୍ରତିଧ୍ୱନିତ ହୋଇଥିଲା, ଯେଉଁଥିରେ ଏସିଆନ୍ ପେଣ୍ଟସର “ହର ଖୁସି ମେ ରଙ୍ଗ ଲାୟେ”, କ୍ୟାଡବରିର “କୁଛ ଖାସ୍ ହୈ”, ଫେଭିକୋଲର ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ “ଏଗ୍” ବିଜ୍ଞାପନ ଏବଂ ହଚ୍ର ପଗ୍ ବିଜ୍ଞାପନ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ, ଯାହା ଲୋକଙ୍କ ମନରେ ସ୍ଥାନ ପାଇଛି। ସେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମୋଦୀଙ୍କ “ଅବକି ବାର, ମୋଦୀ ସରକାର” ସ୍ଲୋଗାନ ମଧ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଥିଲେ। ତାଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱରେ, ଓଗିଲଭି ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ ଅନେକ ସ୍ୱୀକୃତିପ୍ରାପ୍ତ ଅଭିଯାନ ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲେ। ପୀୟୁଷ ନିଜେ ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ ଭାରତୀୟ ସୃଜନଶୀଳତାର ପ୍ରତୀକ ହୋଇଗଲେ। ତାଙ୍କୁ ୨୦୨୪ ମସିହାରେ ପଦ୍ମଶ୍ରୀ, ଅନେକ କାନ୍ସ ଲାୟନ୍ସ ଏବଂ LIA ଲିଜେଣ୍ଡ ପୁରସ୍କାରରେ ସମ୍ମାନିତ କରାଯାଇଥିଲା।
ଏବେ ତାଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଦୁନିଆରେ ଶୋକର ଛାୟା ଖେଳିଯାଇଥିବା ବେଳେ ଏନେଇ ଭୀର ଶୋକ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି, ବାଣିଜ୍ୟ ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ମନ୍ତ୍ରୀ ପୀୟୁଷ ଗୋୟଲ । ଏନେଇ କେନ୍ଦ୍ର ମନ୍ତ୍ରୀ ଏକ୍ସରେ ପୋଷ୍ଟ କରି ଲେଖିଛନ୍ତି, “ପଦ୍ମଶ୍ରୀ ପୀୟୁଷ ପାଣ୍ଡେଙ୍କ ଦେହାନ୍ତ ଖବର ଶୁଣି ମୋର ଦୁଃଖକୁ ଶବ୍ଦରେ ପ୍ରକାଶ କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ। ବିଜ୍ଞାପନ ଜଗତର ଜଣେ ଅନନ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ, ତାଙ୍କର ସୃଜନଶୀଳ ପ୍ରତିଭା କାହାଣୀକୁ ରୂପାନ୍ତରିତ କରିଥିଲେ ଏବଂ ଆମକୁ ଅମୂଲ୍ୟ କାହାଣୀ ଦେଇଥିଲେ ଯାହା ସର୍ବଦା ପାଇଁ ସ୍ମରଣୀୟ ରହିବ। ମୋ ପାଇଁ, ସେ ଜଣେ ବନ୍ଧୁ ଥିଲେ ଯାହାଙ୍କ ସତ୍ୟତା, ଉଷ୍ମତା ଏବଂ ବୁଦ୍ଧି ତାଙ୍କ ପ୍ରତିଭାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରିବ। ଆମର ଆଲୋଚନା ସର୍ବଦା ସ୍ମରଣୀୟ ରହିବ। ତାଙ୍କ ଦେହାନ୍ତ ଏକ ବିରାଟ ଶୂନ୍ୟସ୍ଥାନ ଛାଡିଥାଏ ଯାହାକୁ ପୂରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହେବ।”
ପୀୟୁଷ ପାଣ୍ଡେଙ୍କ ସହକର୍ମୀମାନେ ତାଙ୍କୁ ଜଣେ ଗୁରୁ ଭାବରେ ମନେ ରଖନ୍ତି ଯିଏ ସରଳତା, ମାନବତା ଏବଂ ସୃଜନଶୀଳତା ମଧ୍ୟରେ ସନ୍ତୁଳନ ବଜାୟ ରଖିଥିଲେ। ତାଙ୍କର ମନ୍ତ୍ର ଥିଲା, “କେବଳ ବଜାର ପାଇଁ ନୁହେଁ, ହୃଦୟରୁ କୁହନ୍ତୁ।” ଏହି ଦର୍ଶନ ଆଜି ମଧ୍ୟ ଭାରତୀୟ ବିଜ୍ଞାପନର ଦିଗକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିଆସୁଛି। ପୀୟୁଷ ପାଣ୍ଡେ କେବଳ ଜଣେ ସୃଜନଶୀଳ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ନଥିଲେ, ବରଂ ଜଣେ କାହାଣୀକାର ଥିଲେ ଯିଏ ତାଙ୍କ କଥା ଏବଂ ବିଜ୍ଞାପନ ମାଧ୍ୟମରେ ଦେଶର ଭାବନାକୁ କଏଦ କରିଥିଲେ। ତାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ବିଜ୍ଞାପନକୁ କେବଳ ସାମଗ୍ରୀ ବିକ୍ରୟର ଏକ ମାଧ୍ୟମରୁ ସଂସ୍କୃତି ଏବଂ ସ୍ମୃତିର ଏକ ଅଂଶରେ ପରିଣତ କରିଥିଲା। ତାଙ୍କ ପରଲୋକ ଭାରତୀୟ ବିଜ୍ଞାପନ ଜଗତରେ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଏକ ଶୂନ୍ୟସ୍ଥାନ ଛାଡିଛି, କିନ୍ତୁ ତାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ଏବଂ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ସର୍ବଦା ଆଗାମୀ ପିଢ଼ି ପାଇଁ ପ୍ରେରଣା ହେବ।
Comments are closed.