ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଯେତେବେଳେ ଆପଣ କୌଣସି ସପିଂ ମଲ୍ କିମ୍ବା ରେଷ୍ଟୁରାଣ୍ଟ, କାଫେ, ମୁଭି ଥିଏଟରକୁ ଯାଆନ୍ତି ଅନେକ ସ୍ଥାନରେ ଆପଣଙ୍କୁ ଆପଣଙ୍କ ଫୋନ୍ ନମ୍ବର ପଚରାଯାଏ। ବିଲିଂ ପାଇଁ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ମାଗାଯାଏ। କେତେବେଳେ ମତାମତ ନାମରେ ତ ଆଉ କେତେବେଳେ ପଏଣ୍ଟ ନାମରେ, କିନ୍ତୁ ଆମ ମଧ୍ୟରୁ ଅନେକ ଅଛନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ବିନା ଦ୍ୱିଧାରେ ଏବଂ କୌଣସି ଚିନ୍ତା ନକରି ତୁରନ୍ତ ଦୋକାନୀକୁ ଆମର ଫୋନ୍ ନମ୍ବର ଦେଇଦିଅନ୍ତି। କିନ୍ତୁ ନିୟମ ଅନୁସାରେ, ଆପଣ ଯେକୌଣସି ଦୋକାନୀକୁ ଆପଣଙ୍କ ଫୋନ୍ ନମ୍ବର ଦେବାକୁ ମନା କରିପାରିବେ।
ଦୋକାନକୁ କୌଣସି ସାମଗ୍ରୀ କିଣିବା ପରେ କିମ୍ବା ଖାଇବା ପିଇବା ପରେ ଗ୍ରାହକଙ୍କଠାରୁ ଫୋନ୍ ନମ୍ବର ମାଗୁଥିବା ଦୋକାନୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନିୟମ ଆହୁରି କଠୋର ହେବାକୁ ଯାଉଛି। ଦୋକାନୀମାନେ ଗ୍ରାହକମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ନମ୍ବର ଦେବାକୁ ଚାପ ପକାଇପାରିବେ ନାହିଁ। ଗ୍ରାହକମାନେ ନମ୍ବର ଦେବେ କି ନାହିଁ ତାହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ସେମାନଙ୍କ ଉପରେ ନିର୍ଭର। ପ୍ରକୃତରେ, ୨୦୨୩ ମସିହାରେ ମଧ୍ୟ ଏହି ବିଷୟରେ ଏକ ପରାମର୍ଶ ଜାରି କରାଯାଇଥିଲା। କିନ୍ତୁ, ଏହା କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହୋଇନଥିଲା ଏବଂ ଅନେକ ଲୋକ ଏବେ ବି ଏହି ପରାମର୍ଶ ବିଷୟରେ ଅଜ୍ଞ।
କୌଣସି ଦୋକାନକୁ ଯାଇ ଜିନିଷ କିଣିବା ପରେ ଦୋକାନୀଙ୍କୁ ଫୋନ ନମ୍ୱର ଦେବାକୁ ବାରଣ କରାଯାଇଛି। ଏହି ସିଷ୍ଟମକୁ ବନ୍ଦ କରିବା ଏବଂ ସାଇବର ଅପରାଧରୁ ଗ୍ରାହକମାନଙ୍କୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ଏକ ପରାମର୍ଶ ଜାରି କରାଯାଇଥିଲା। ଉପଭୋକ୍ତା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ୨୦୨୩ ମସିହାରେ ଏକ ପରାମର୍ଶ ଜାରି କରିଥିଲା। ଏହା ଅଧୀନରେ, କୌଣସି ଦୋକାନୀ କେବଳ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ଫୋନ୍ ନମ୍ବର ଦେଇ ନଥିବା କାରଣରୁ ତାଙ୍କୁ ସାମଗ୍ରୀ ଦେବାକୁ କିମ୍ବା କିଛି ବିକ୍ରୟ କରିବାକୁ ମନା କରିପାରିବେ ନାହିଁ। ପରାମର୍ଶଦାତାରେ ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଫୋନ୍ ନମ୍ବର ସେୟାର କରିବା ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ନୁହେଁ। ଗ୍ରାହକମାନଙ୍କୁ ଏପରି କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରିବା ସେମାନଙ୍କର ଗ୍ରାହକ ଅଧିକାରର ଉଲ୍ଲଂଘନ।
ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ପରାମର୍ଶଦାତାରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ସୂଚନା ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା (IT) ଆଇନର ଧାରା 72-A ଅନୁଯାୟୀ, ବିକ୍ରୟ ସମୟରେ ପ୍ରାପ୍ତ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ସମେତ କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସୂଚନା ଅନ୍ୟ ଜଣଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ସମ୍ମତି ବିନା କିମ୍ବା ଆଇନଗତ ଚୁକ୍ତିନାମାର ଉଲ୍ଲଂଘନ କରି ପ୍ରକାଶ କରିବା ଏକ ଦଣ୍ଡନୀୟ ଅପରାଧ। ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ନମ୍ବର ପାଇବା ଏବଂ ତାଙ୍କ ତଥ୍ୟ ଅନ୍ୟ କାହାକୁ ବିକ୍ରି କରିବା ଏକ ଅପରାଧ।
ବ୍ୟାପକ ଅଭିଯୋଗ ଆସିବା ପରେ ଏହି ପରାମର୍ଶ ଜାରି କରାଯାଇଥିଲା। ବିଶେଷକରି ମହିଳାମାନେ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିଥିଲେ। ସାର୍ବଜନୀନ କାଉଣ୍ଟରରେ ଲୋକଙ୍କ ନମ୍ବର ସେୟାର କରିବାରେ ଅସହଜ କିମ୍ବା ଅସୁରକ୍ଷିତ ଅନୁଭବ କରୁଥିବା ଅଭିଯୋଗ ପରେ ଏହି ପରାମର୍ଶ ଜାରି କରାଯାଇଛି। ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ସମସ୍ତ ବ୍ୟବସାୟଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍ୱେଚ୍ଛାକୃତ ସମ୍ମତି ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ଏବଂ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ଜଣାଇବାକୁ ମଧ୍ୟ ଅନୁରୋଧ କରିଛି ଯେ ଫୋନ୍ ନମ୍ବର ପ୍ରଦାନ କରିବା ଇଚ୍ଛାଧୀନ ଏବଂ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ନୁହେଁ।
ସାଇବର ସୁରକ୍ଷା ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ ମଧ୍ୟ ସତର୍କ କରାଇ ଦେଇଛନ୍ତି ଯେ ଅସାବଧାନତାର ସହ ଆପଣଙ୍କ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ଦେବା ମଧ୍ୟ ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇପାରେ। ଜଣେ ସାଇବର ସୁରକ୍ଷା ପରାମର୍ଶଦାତା କହିଛନ୍ତି ଯେ, ଏକ ଫୋନ୍ ନମ୍ବର ପ୍ରାୟତଃ ସବୁକିଛି ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥାଏ, ତାହା ଆପଣଙ୍କ ଇମେଲ୍, ବ୍ୟାଙ୍କିଂ ଆପ୍ସ, ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ଆକାଉଣ୍ଟରେ OTP ଲଗଇନ୍ ହେଉ। ଏହାକୁ ଏପରି କାହାକୁ ଦେବା ଦ୍ୱାରା ମଧ୍ୟ କ୍ଷତି ହୋଇପାରେ। ସେହିପରି ଆଜିର ସମୟରେ ସାଇବର ଅପରାଧର ମାମଲା ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି, ଏପରି ସମୟରେ ସତର୍କ ରହିବା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ।
Comments are closed.