Latest Odisha News

BREAKING NEWS

କେମିତି କାମ କରିନଥିଲା ଦୁଇଟି ଇଞ୍ଜିନ୍…ରିପୋର୍ଟ ସାମ୍ନାକୁ ଆସିବା ପରେ କିଛି ଏପରି କହିଲା ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ….

ଅହମ୍ମଦାବାଦ: ସାମ୍ନାକୁ ଆସିଲା ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ପଛର ସତ । ୧୨ ଜୁନ୍ ୨୦୨୫ରେ ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ଘଟିଥିବା ଏହି ମର୍ମନ୍ତୁଦ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଦୋହଲାଇ ଦେଇଥିଲା। ଏବେ ମଧ୍ୟ ଲୋକମାନେ ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାକୁ ଭୁଲି ନାହାଁନ୍ତି। ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାର ରିପୋର୍ଟ ଆସିଛି, ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ରିପୋର୍ଟରେ ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ବୋଇଂ ୭୮୭-୮ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ସମୟରେ କେତେ ଓଜନର ଥିଲା, କେତେ ଓଜନ ହେବା ଉଚିତ ଏବଂ ଏଥିରେ କେତେ ଇନ୍ଧନ ଭର୍ତ୍ତି କରାଯାଇଥିଲା…. ଭଳି ଅନେକ କାରଣ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି।

ତେବେ AI171 ଦୁର୍ଘଟଣାର ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ତଥ୍ୟର ଜବାବରେ, ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଶନିବାର କହିଛି ଯେ ଏହା ତଦନ୍ତର ସକ୍ରିୟ ପ୍ରକୃତିକୁ ଉଲ୍ଲେଖ କରି ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିବରଣୀ ଉପରେ ମନ୍ତବ୍ୟ ଦେବ ନାହିଁ । ଏନେଇ ନିଜ ଏକ୍ସରେ ଲେଖିଛି, ତଦନ୍ତର ସକ୍ରିୟ ପ୍ରକୃତିକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି, ଆମେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିବରଣୀ ଉପରେ ମନ୍ତବ୍ୟ ଦେଇପାରିବୁ ନାହିଁ ଏବଂ ଏପରି ସମସ୍ତ ଅନୁସନ୍ଧାନକୁ ଏଏଆଇବିକୁ ପଠାଇପାରିବୁ ନାହିଁ । ଏଥିସହିତ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଏହାର ପ୍ରାପ୍ତିକୁ ସ୍ୱୀକାର କରିଛି ଏବଂ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ସହିତ ଏହାର ନିରନ୍ତର ସହଯୋଗ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଛି। କହିଛି, ଆମେ ଏଏଆଇବି ଦ୍ୱାରା ପ୍ରକାଶିତ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ରିପୋର୍ଟର ପ୍ରାପ୍ତିକୁ ସ୍ୱୀକାର କରୁଛୁ ।

ତେବେ କହିରଖୁଛୁ, ଆଜି ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ତଦନ୍ତ ବ୍ୟୁରୋ (ଏଏଆଇବି) ର ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରକାଶ ପାଇବା ପରେ ଏକ ବିବୃତ୍ତିରେ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଏପରି କହିଛି । ଏୟାରକ୍ରାଫ୍ଟ ଦୁର୍ଘଟଣା ତଦନ୍ତ ବ୍ୟୁରୋ (ଏଏଆଇବି) ର ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଉଡ଼ାଣ ସମୟରେ ବିମାନରେ ୫୪,୨୦୦ କିଲୋଗ୍ରାମ ଇନ୍ଧନ ଭର୍ତ୍ତି କରାଯାଇଥିଲା। ଲୋଡ୍ ଏବଂ ଟ୍ରିମ୍ ସିଟ୍ ଅନୁଯାୟୀ, ବିମାନର ଉଡ଼ାଣ ଓଜନ ୨,୧୩,୪୦୧ କିଲୋଗ୍ରାମ ଥିଲା, ଯାହା ସର୍ବାଧିକ ଅନୁମୋଦିତ ଓଜନ ୨,୧୮,୧୮୩ କିଲୋଗ୍ରାମ ଠାରୁ କମ୍ ଥିଲା। ଅର୍ଥାତ୍, ଓଜନ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ଥିଲା। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ବିମାନରେ କୌଣସି ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ ସାମଗ୍ରୀ ନଥିଲା। ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ, ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠୁଛି ଯେ ଯେତେବେଳେ ଓଜନ ଏବଂ ଇନ୍ଧନ ପରିମାଣ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ଥିଲା, ଏବଂ କୌଣସି ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ ସାମଗ୍ରୀ ନଥିଲା, ତେବେ ୩୦ ସେକେଣ୍ଡ ମଧ୍ୟରେ ଏପରି କ’ଣ ଘଟିଲା ଯେ ବିମାନଟି ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ହେଲା?

ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଜୁନ୍ ୧୨ ତାରିଖ ଦିନ ଅପରାହ୍ନ ୧:୩୮:୩୯ (୦୮:୦୮:୩୯ UTC) ରେ ବିମାନଟି ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲା। ସେହି ସମୟରେ ସହ-ପାଇଲଟ୍ ବିମାନ ଉଡ଼ାଉଥିଲେ, ଯେତେବେଳେ କ୍ୟାପ୍ଟେନ୍ ଏହାକୁ ନିରୀକ୍ଷଣ କରୁଥିଲେ। ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ କରିବାର ମାତ୍ର କିଛି ସେକେଣ୍ଡ ପରେ, ବିମାନଟି ସର୍ବାଧିକ ୧୮୦ ନଟ୍ ବାୟୁ ଗତି ହାସଲ କରିଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଏହାର କିଛି ସମୟ ପରେ, ସକାଳ ୦୮:୦୮:୪୨ UTC ରେ, ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନ (ଇଞ୍ଜିନ ୧ ଏବଂ ଇଞ୍ଜିନ ୨) ର ଇନ୍ଧନ କଟଅଫ୍ ସ୍ୱିଚ୍ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଗୋଟିଏ ସେକେଣ୍ଡର ଅନ୍ତର ସହିତ ରନରୁ କଟଅଫ୍ ହୋଇଟାଇଥିଲା । ଯାହା ଇଞ୍ଜିନକୁ ଇନ୍ଧନ ଯୋଗାଣ ବନ୍ଦ କରିଦେଲା, ଏବଂ ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନ (N1 ଏବଂ N2) ର ଗତି ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ହ୍ରାସ ପାଇବାକୁ ଲାଗିଲା। କକପିଟ୍ ଭଏସ୍ ରେକର୍ଡିଂରୁ ଦେଖାଗଲା ଯେ ବିମାନର ଇନ୍ଧନ ଯୋଗାଣ ହଠାତ୍ ବନ୍ଦ ହୋଇଗଲା, ଏବଂ ଦୁଇ ପାଇଲଟ୍ ବୁଝିପାରୁ ନଥିଲେ ଯେ ଏହା କାହିଁକି ଘଟିଲା।

ଆପଣଙ୍କୁ କହି ରଖୁଛୁ ଯେ ଗତ ଜୁନ୍ ୧୨ ତାରିଖରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ବିମାନ AI171 ଉଡ଼ାଣ ଆରମ୍ଭ ହେବାର ମାତ୍ର ୩୦ ସେକେଣ୍ଡ ପରେ ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇଥିଲା। ବିମାନରେ ଥିବା ୨୪୨ ଜଣଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ୨୪୧ ଜଣଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା, ଯେତେବେଳେ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ଉପସ୍ଥିତ ଥିବା ୧୯ ଜଣଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା। ବିମାନରେ ଥିବା କେବଳ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଦୁର୍ଘଟଣାରୁ ବଞ୍ଚି ଯାଇଥିଲେ।

Comments are closed.