ଶ୍ରୀନଗର: କଶ୍ମୀର ଓ ଲେହ ଲଦ୍ଦାଖ ପାଇଁ ଲାଇଫ ଲାଇନ ସାଜିବ ଜୋଜିଲା ଟନେଲ । ଶୀତ ଦିନରେ ବର୍ଷର ୬ ମାସ ବନ୍ଦ ରହୁଥିବା ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ଯାତାୟତ ସମ୍ଭବ କରିବ ଜୋଜିଲା ଟନେଲ । ଜାମ୍ମୁ କାଶ୍ମୀରର ଶ୍ରୀନଗର ସହିତ ଲେହ ଲଦାଖ ଅଞ୍ଚଳକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଥିବା ରଣନୀତିକ ଲିଙ୍କ ହେଉଛି ଜୋଜିଲା ଟନେଲ | ଏହି ରେଶମ ମାର୍ଗ ସ୍ଥାନୀୟ ଅଞ୍ଚଳର ପ୍ରତିରକ୍ଷା ଏବଂ ଅର୍ଥନୀତି ସକ୍ରିୟ ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନଭେମ୍ବର ମାସରୁ ଏପ୍ରିଲ ମାସ ପର୍ଯ୍ଯନ୍ତ ଭୀଷଣ ତୁଷାରପାତ କାରଣରୁ ୬ ମାସ ଧରି ବରଫର ଚାଦର ତଳେ ଏହି ଅଞ୍ଚଳ ଲୁଚି ରହେ । ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ରୂପରେ ଠପ ହୋଇଯାଏ କାର୍ଗିଲ-ଲଦାଖ ରାସ୍ତା, କେବଳ ଆକାଶମାର୍ଗ ହୋଇଯାଏ ଯାତାୟାତର କରିବାର ଏକମାତ୍ର ମାଧ୍ୟମ । ତେଣୁ ଜରୁରୀ ସ୍ଥିତିରେ ସୀମାରେ ସେନା ମୁତୟନ କରିବା ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ଯୁଦ୍ଧାସ୍ତ୍ର ଓ ଖାଦ୍ୟସାମଗ୍ରୀ ପହଞ୍ଚାଇବା ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ହୋଇଯାଏ । ଏଭଳି ସ୍ଥିତିରେ ଏହି ୩୩ କିଲୋମିଟର ଦୀର୍ଘ ଟୁଇନ-ଟ୍ୟୁବ ଟନେଲ ହିଁ ସୃଷ୍ଟି କରିବ ନୂଆ କରି ବିକଳ୍ପ। କେନ୍ଦ୍ର ଭୂପୃଷ୍ଠ ପରିବହନ ମନ୍ତ୍ରୀ ନିତିନ ଗଡ଼କରୀ ଏସିଆର ସବୁଠୁ ଲମ୍ବା ଟନଲର ଅନୁଧ୍ୟାନ କରିଛନ୍ତି ।ବାଲ୍ଟାଲରୁ ମିନାମର୍ଗ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଦୂରତା ୪୦ କିଲୋମିଟରରୁ ୧୩ କିଲୋମିଟରକୁ ହ୍ରାସ ପାଇବ, ଦୁଇ ୟୁନିଅନ୍ ଅଞ୍ଚଳ ମଧ୍ୟରେ ଯାତ୍ରା ସମୟ ମଧ୍ୟ ଦେଢ ଘଣ୍ଟା କମିଯିବ | ରାସ୍ତାଗୁଡ଼ିକ ସମାନ୍ତରାଳ ହୋଇଥିବାରୁ ଆଗକୁ ଯାତ୍ରା କମ୍ କଠିନ ହେବ | ଜୋଜିଲା ଟନେଲର ଲମ୍ବ ୧୪.୧୫ କିଲୋମିଟର | ଥରେ ଏହା ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ ଏହା ଭାରତର ଲମ୍ବା ରୋଡ୍ ଟନେଲ୍ ଏବଂ ଏସିଆର ଦୁଇ ପାର୍ଶ୍ବ ଲମ୍ବା ଟନେଲ୍ ହେବ | ଜୋଜିଲା ଟନେଲର ଦୁଇଟି ଗାଡ଼ି ରାଜପଥ ୯.୫ ମିଟର ଚଉଡା ଏବଂ ୭.୫୭ ମିଟର ଉଚ୍ଚତାର ହୋଇଛି ।
ପାଖାପାଖି ୬ ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କାର ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ହାଇଦ୍ରାବାଦର ମେଘା ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଆଣ୍ଡ ଇନଫ୍ରାଷ୍ଟ୍ରକଚର ଲିମିଟେଡ୍ (MEIL) ନିର୍ମାଣ କରୁଛି । ଟନେଲ ନିର୍ମାଣରେ ଅଷ୍ଟ୍ରେଲିଆ ବୈଷୟିକ କୌଶଳ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଛି ।
ଟନେଲ ଆସନ୍ତା ୨୦୨୪ ମେ’ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ଶେଷ ହୋଇଯିବ । ଉଭୟ ଟନେଲ ନିର୍ମାଣ ଶେଷ ହେଲେ ଶ୍ରୀନଗର-ଲେହ- ଲଦାଖକୁ ବର୍ଷତମାମ ଯାତାୟତ ଲାଗି ରହିବ । କିନ୍ତୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ପ୍ରତିକୂଳ ପାଗ ପାଇଁ ବର୍ଷର ଅଧା ଦିନ ଏହି ରାଜପଥ ବନ୍ଦ ରହୁଛି । ଏବେ ଜୋଜିଲା ଓ ସମଗ୍ର ଅଞ୍ଚଳରେ ତୁଷାରପାତ କାରଣ ଓ ପ୍ରବଳ ଥଣ୍ଡା କାରଣରୁ ବର୍ଷର ଅଧା ଦିନ ରାସ୍ତା ବନ୍ଦ ରହୁଛି ।
Comments are closed.