Online Gaming Bill 2025: ଲୋକସଭାରେ ଆଗତ ହେଲା ଅନଲାଇନ୍ ଗେମିଂ ବିଲ୍, ୨ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କାର ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରୀ ଉପରେ ଲାଗିବ ବ୍ରେକ୍!
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଲୋକସଭାରେ ଉପସ୍ଥାପିତ ହେଲା ଅନଲାଇନ୍ ଗେମିଂ ବିଲ୍ ୨୦୨୫ । ବିଲ୍ ଉପସ୍ଥାପନ କଲେ ସୂଚନା ଓ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ବିନୀ ବୈଷ୍ଣବ । ବେଟିଂ ସହି ଜଡ଼ିତ ଅନଲାଇନ୍ ଟଙ୍କା ଖେଳକୁ ନିଷିଦ୍ଧ କରିବା ଏହାର ଲକ୍ଷ୍ୟ ।
ଏହି ବିଲ୍ ରେ ଅନଲାଇନ୍ ମନି ଗେମିଂ କିମ୍ବା ଏହାର ବିଜ୍ଞାପନ ଉପରେ ନିଷେଧ ପାଇଁ ବ୍ୟବସ୍ଥା ରହିଛି । ଏବଂ ଯେଉଁମାନେ ସେଗୁଡ଼ିକୁ ପ୍ରଦାନ କରୁଥିବା କିମ୍ବା ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଉଥିବା ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ଜେଲଦଣ୍ଡ କିମ୍ବା ଜରିମାନା କିମ୍ବା ଉଭୟର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିଥାଏ । ଇ-କ୍ରୀଡା, ଶିକ୍ଷାଗତ କ୍ରୀଡା ଏବଂ ସାମାଜିକ କ୍ରୀଡା ସମେତ ଅନଲାଇନ୍ କ୍ରୀଡା କ୍ଷେତ୍ରର ସାମରିକ ବିକାଶ ଏବଂ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରାଧିକରଣକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ, ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ଏବଂ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିବାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟ ଅଛି ।
ଏହି ବିଲ୍ କମ୍ପ୍ୟୁଟର, ମୋବାଇଲ୍ ମେସିନ୍ କିମ୍ବା ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ଅନଲାଇନ୍ ମନି ଗେମରେ ଅଫର, ପରିଚାଳନା, ସରଳୀକରଣ, ବିଜ୍ଞାପନ, ପ୍ରଚାର ଏବଂ ଅଂଶଗ୍ରହଣକୁ ନିଷେଧ କରେ, ବିଶେଷକରି ଯେଉଁଠାରେ ଏପରି କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ରାଜ୍ୟ ସୀମା ପାର କିମ୍ବା ବିଦେଶରୁ ପରିଚାଳିତ ହୁଏ ।
ଏହି ବିଲ୍ରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଏହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ହେଉଛି ଏପରି ଖେଳର ପ୍ରତିକୂଳ ସାମାଜିକ, ଆର୍ଥିକ, ମାନସିକ ଏବଂ ଗୋପନୀୟତା-ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ପ୍ରଭାବରୁ ଲୋକଙ୍କୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା । ମୁଖ୍ୟ କାମ ହେଉଛି ବିଶେଷକରି ଯୁବପିଢ଼ି ଏବଂ ଦୁର୍ବଳ ବର୍ଗଙ୍କୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା । ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଡିଜିଟାଲ୍ ପ୍ରଯୁକ୍ତିର ଦାୟିତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟବହାର ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା, ସାର୍ବଜନୀନ ଶୃଙ୍ଖଳା ବଜାୟ ରଖିବା, ସାର୍ବଭୌମ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା, ଆର୍ଥିକ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଏବଂ ରାଜ୍ୟର ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ସାର୍ବଭୌମତ୍ୱକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ଆବଶ୍ୟକ । ସେହି ସମୟରେ, ବିଲ୍ ସାହାଯ୍ୟରେ, ସାର୍ବଜନୀନ ସ୍ୱାର୍ଥରେ ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ଏକ ସମାନ ଆଇନଗତ ଢାଞ୍ଚା ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ।
ଭାରତର ଅନଲାଇନ୍ ଗେମିଂ ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରୀ ବର୍ତ୍ତମାନ ପ୍ରାୟ ୩୨ ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କା ମୂଲ୍ୟର ଅଟେ । ଏଥିମଧ୍ୟରୁ ୮୬ ପ୍ରତିଶତ ରେଭେନ୍ୟୁ ରିଅଲ ମନି ଗେମିଂ (RMG) ରୁ ଆସିଥାଏ । ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରୀ ଏକ୍ସପର୍ଟମାନେ ଆକଳନ କରିଥିଲେ ଯେ ୨୦୨୯ ସୁଦ୍ଧା ଏହା ୮୦ ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କାରେ ପହଞ୍ଚିପାରେ, କିନ୍ତୁ ମନି ଗେମିଂ ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ସିଧାସଳଖ ଏହି ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପଥକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିବ ।
Dream11, Games24x7, WinZO ଏବଂ Gameskraft ଭଳି ପ୍ରମୁଖ ଭାରତୀୟ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକର ବ୍ୟବସାୟ ମଡେଲ୍ ରିଅଲ ମନି ଗେମିଂ ଉପରେ ବହୁତ ନିର୍ଭର କରେ । ଏହି ନିଷେଧ ପରେ, ସେମାନଙ୍କର ମୁଖ୍ୟ ରାଜସ୍ୱ ଉତ୍ସ ବନ୍ଦ ହୋଇଯିବାର ସମ୍ଭାବନା ରହିଛି ।
Comments are closed.