Latest Odisha News

BREAKING NEWS

ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ପୂର୍ବରୁ ପରସ୍ପର ମଧ୍ୟରେ କ’ଣ କଥା ହୋଇଥିଲେ ପାଇଟଲ୍?: ଆସିଲା ବ୍ଳାକ୍ ବକ୍ସ ତଥ୍ୟ….

ଅହମ୍ମଦାବାଦ: ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାକୁ ଏକ ମାସ ବିତିଥିବା ବେଳେ ଏବେ ଦୁର୍ଘଟଣା ପଛର ଗୋଟିଏ ପରେ ଗୋଟିଏ ସତ ସାମ୍ନାକୁ ଆସିଛି । ମାମଲାର ତଦନ୍ତ କରୁଥିବା ଏୟାରକ୍ରାଫ୍ଟ ଆକ୍ସିଡେଣ୍ଟ ଇନଭେଷ୍ଟିଗେସନ୍ ବ୍ୟୁରୋ (ଏଏଆଇବି) ଏହାର ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରକାଶ କରିଥିବା ବେଳେ ବ୍ଲାକ ବକ୍ସରେ ରେକର୍ଡ ହୋଇଥିବା ସମସ୍ତ କଥାବାର୍ତ୍ତା ମଧ୍ୟ ସାମ୍ନାକୁ ଆସିଛି । ଯେଉଁଥିରେ ଜୁନ୍ ୧୨ ତାରିଖରେ ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଦୁର୍ଘଟଣା ସମୟରେ କକପିଟ୍ ଭଏସ୍ ରେକର୍ଡିଂରେ ଇଞ୍ଜିନ୍ ଫେଲ୍ ସମୟରେ ଦୁଇ ପାଇଲଟ୍ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଥାବାର୍ତ୍ତା ରେକର୍ଡ କରାଯାଇଛି।

ଏଏଆଇବିର ଦ୍ବାରା ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ୧୫ ପୃଷ୍ଠାର ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଜଣେ ପାଇଲଟ୍ “ତୁମେ କାହିଁକି ଇନ୍ଧନ ବନ୍ଦ କଲ?” ବୋଲି ପଚାରୁଥିବା ଶୁଣାଯାଇଥିଲା, ଯାହାର ଉତ୍ତରରେ ଅନ୍ୟ ଜଣେ ଉତ୍ତର ଦେଇଥିଲେ, “ମୁଁ ତାହା କରିନାହିଁ।” ଏହି କଥାବାର୍ତ୍ତା ସେତେବେଳେ ହୋଇଥିଲା ଯେତେବେଳେ ବିମାନର ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନର ଇନ୍ଧନ କଟଅଫ୍ ସ୍ୱିଚ୍ ୧:୩୮:୪୩ IST (08:08:42 UTC) ରେ ‘ରନ୍’ ରୁ ‘କଟଅଫ୍’ ରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୋଇଥିଲା। ସେହି ସମୟରେ, ବୋଇଂ ୭୮୭-୮ ଡ୍ରିମଲାଇନର ସର୍ବାଧିକ ୧୮୦ ନଟ୍ ବେଗରେ ଚାଲିଥିଲା।

ଦୁର୍ଘଟଣା ସମୟରେ, ଦୁଇ ଜଣ ପାଇଲଟ୍ ଫ୍ଲାଇଟ୍ ନମ୍ବର AI171 କ୍ୟାପ୍ଟେନ୍ ସୁମିତ ସଭରୱାଲ୍ ଏବଂ ପ୍ରଥମ ଅଧିକାରୀ କ୍ଲାଇଭ୍ କୁନ୍ଦରଙ୍କ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରହିଥିଲା । ୫୬ ବର୍ଷୀୟ କ୍ୟାପ୍ଟେନ୍ ସଭରୱାଲ୍ ଜଣେ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଅଭିଜ୍ଞ ପାଇଲଟ୍ ଥିଲେ, ଯାହାଙ୍କର ୧୫,୬୦୦ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକ ଉଡ଼ାଣ ଅଭିଜ୍ଞତା ରହିଥିଲା, ଯେଉଁଥିରେ ବୋଇଂ ୭୮୭ ରେ ୮,୫୦୦ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକ ଉଡ଼ାଣ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ୩୨ ବର୍ଷୀୟ ପ୍ରଥମ ଅଧିକାରୀ କୁନ୍ଦର୍ ୩,୪୦୦ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକ ଉଡ଼ାଣ ଅଭିଜ୍ଞତା ହାସଲ କରିଥିଲେ ଏବଂ ୨୦୧୭ ରୁ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ସହିତ ଥିଲେ। ଉଭୟଙ୍କ ପାଖରେ ବୋଇଂ ୭୮୭ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ପାଇଁ ଲାଇସେନ୍ସ ଏବଂ ଯୋଗ୍ୟତା ମଧ୍ୟ ରହିଥିଲା ।

ବିମାନଟି ଭାରତୀୟ ସମୟ ଅନୁସାରେ ଅପରାହ୍ନ ୧:୩୮:୩୯ ରେ ଉଡ଼ାଣ କରିଥିଲା ଏବଂ ୧:୩୯:୦୫ ରେ ଜଣେ ପାଇଲଟ୍ ‘ମେଡେ-ମେଡେ-ମେଡେ’ ବାର୍ତ୍ତା ଦେଇଥିଲେ। ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାକୁ ଦଶନ୍ଧି ମଧ୍ୟରେ ଭାରତରେ ହୋଇଥିବା ସବୁଠାରୁ ଖରାପ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଏ ଏବଂ ଏହା ବୋଇଂ ୭୮୭ ସହିତ ଜଡିତ ପ୍ରଥମ ଘଟଣା ଥିଲା ଯେଉଁଥିରେ ବିମାନଟି ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଇଥିଲା। ଆପଣଙ୍କୁ କହି ରଖୁଛୁ ଯେ ଗତ ମାସ ଜୁନ୍ ୧୨ ତାରିଖରେ ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ଏକ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ଭରିବା ପରେ ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇଥିଲା। ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ୨୬୦ ଜଣଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା। ସେହି ସମୟରେ ବିମାନରେ ଥିବା ୨୪୨ ଜଣଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ କେବଳ ଜଣେ ବଞ୍ଚି ଯାଇଥିଲେ।

Comments are closed.