ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଭାରତୀୟ ରେଳ ଖୁବ୍ ଶୀଘ୍ର ଦେଶରେ ୫୦ ଅମୃତ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ କରିବ। କେନ୍ଦ୍ର ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଏହା ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି। ବର୍ତ୍ତମାନ ଦେଶରେ କେବଳ ଦୁଇଟି ଅମୃତ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ କରୁଛି। ଏହାକୁ ୩୦ ଡିସେମ୍ବର ୨୦୨୩ରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀ ଶୁଭାରମ୍ଭ କରିଥିଲେ। ଗୋଟିଏ ଅମୃତ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶର ଅଯୋଧ୍ୟା ଠାରୁ ବିହାରର ଦରଭଙ୍ଗା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଚାଲୁଥିବା ବେଳେ ଅନ୍ୟଟି ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗର ମାଲଦା ଠାରୁ କର୍ଣ୍ଣାଟକର ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସେବା କରୁଛି।
ଅମୃତ ଭାରତ ଟ୍ରେନରେ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଇଞ୍ଜିନ ଲଗାଯାଇଛି। କମ୍ ଭଡା ଏବଂ ଦୀର୍ଘ ଦୂରତା ଯାତ୍ରା ପାଇଁ ଏହା ଏକ ପୁସ୍ ଏବଂ ପୁଲ ଟ୍ରେନ୍। ଏହାକୁ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଏହାର ଇଣ୍ଟିଗ୍ରାଲ୍ କୋଚ୍ କାରଖାନାରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଛି। ଏହି ଟ୍ରେନରେ ଦ୍ୱିତୀୟ ଶ୍ରେଣୀ ଏବଂ ତିନି ଶ୍ରେଣୀ ଶୋଇବା କୋଚ୍ ଅଛି। ଏଥିରେ ତିନୋଟି ବର୍ଗର କୋଚ୍ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଛି।
ଚେନ୍ନାଇର ଇଣ୍ଟିଗ୍ରାଲ୍ କୋଚ୍ କାରଖାନାରେ ନିର୍ମିତ ଅମୃତ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଟ୍ରେନ୍ ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ୧୩୦ କିଲୋମିଟର ବେଗରେ ଚଳାଚଳ କରିବ। ଭାରତୀୟ ରେଳ ଅମୃତ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସର ରଙ୍ଗକୁ ସାଫ୍ରନ୍ ଏବଂ ଧୂସର ରଙ୍ଗରେ ରଙ୍ଗାୟତ କରିଛି। ଏହି ଟ୍ରେନରେ ଆଠଟି ଦ୍ୱିତୀୟ ଶ୍ରେଣୀ, ୧୨ଟି ଶୋଇବା ଶ୍ରେଣୀ ଏବଂ ତିନୋଟି ଶୀତତାପ ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ତୃତୀୟ ଶ୍ରେଣୀ କୋଚ୍ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି। ୧୮୦୦ ଯାତ୍ରୀ ଏକାସାଙ୍ଗରେ ଯାତ୍ରା କରିପାରିବେ। ଏହି ଟ୍ରେନରେ ସିସିଟିଭି କ୍ୟାମେରା, ଆଧୁନିକ ଶୌଚାଳୟ, ସେନସର ୱାଟର ଟ୍ୟାପ ରହିଛି।
ଭାରତୀୟ ରେଳ ଅମୃତ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସର ଭଡା ସ୍ଥିର କରିଛି। ସାଧାରଣ ଟ୍ରେନ୍ ଅପେକ୍ଷା ଏହା ଅଧିକ ଭଡା କିନ୍ତୁ ସୁବିଧା ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଭଲ। ରେଳବାଇ ସଂରକ୍ଷିତ ଶ୍ରେଣୀ ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ ୫୭ ଟଙ୍କା, ୨୦୦ କିଲୋମିଟର ପାଇଁ ୮୮ ଟଙ୍କା, ୫୦୦ କିଲୋମିଟର ପାଇଁ ୩୧୨ ଟଙ୍କା ଏବଂ ୧୦୦୦ କିଲୋମିଟର ପାଇଁ ୩୧୪ ଟଙ୍କା ଆଦାୟ କରିବ। ଶୋଇବା ଶ୍ରେଣୀରେ ଥିବାବେଳେ ଏହି ଭଡା ଯଥାକ୍ରମେ ୧୦୦୦ କିଲୋମିଟର ପାଇଁ ୯୧, ୧୪୩ ଟଙ୍କା ଏବଂ ୫୨୮ ଟଙ୍କା ଧାର୍ଯ୍ୟ କରାଯିବ।
Comments are closed.