Latest Odisha News

BREAKING NEWS

ଖରାପ ପାଗରେ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ପାଇଁ DGCA ଜାରି କଲା ନୂଆ ନିୟମ…

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ବିମାନ ଚଳାଚଳ ନିୟାମକ DGCA ଖରାପ ପାଗରେ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ପାଇଁ ଏହାର ନିୟମକୁ ଅପଡେଟ୍ କରିଛି । ନୂତନ ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ, ବିମାନ ସମୟସାରଣୀ ଅପେକ୍ଷା ଯାତ୍ରୀ ଏବଂ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ । ଯଦି ପାଗ ଖରାପ କିମ୍ବା ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ ହୁଏ, ତେବେ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ତୁରନ୍ତ ବିମାନକୁ ଡାଇଭରର୍ଟ କରିବା କିମ୍ବା ଫେରାଇ ଆଣିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି ।

କେଦାରନାଥରେ ନିକଟରେ ଘଟିଥିବା ହେଲିକପ୍ଟର ଦୁର୍ଘଟଣା ଏବଂ ଗତ ମାସରେ ଶ୍ରୀନଗର ଯାଉଥିବା ଇଣ୍ଡିଗୋ ବିମାନରେ ଗୁରୁତର ଅସ୍ଥିରତା ଘଟଣା ପରେ ଏହି ନିୟମ ଆସିଛି । DGCA ସମସ୍ତ ସିଡ୍ୟୁଲ ଏବଂ ନନ୍-ସିଡ୍ୟୁଲ ଅପରେଟରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ନୂତନ ସର୍କୁଲାର ଜାରି କରିଛି, ଯେଉଁଥିରେ ପାଗ ସମସ୍ୟାର ମୁକାବିଲା ପାଇଁ ବିସ୍ତୃତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି ।

DGCA କହିଛି ଯେ, ଜଳବାୟୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଯୋଗୁଁ ପାଗ ପୂର୍ବ ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ଅନିଶ୍ଚିତ ହୋଇଯାଇଛି । ସେଥିପାଇଁ ବିମାନ କର୍ମଚାରୀମାନଙ୍କୁ ସର୍ବଦା ସତର୍କ ରହିବାକୁ ପଡିବ । ସର୍କୁଲାରରେ ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଉଡ଼ାଣ ସମୟସୂଚୀ ଅପେକ୍ଷା ସୁରକ୍ଷିତ ଉଡ଼ାଣ ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ । ଖରାପ ପାଗରେ ବିମାନକୁ ଅନ୍ୟତ୍ର ପଠାଇବା, ରୁଟ୍ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା କିମ୍ବା ଫେରାଇ ଆଣିବା ପାଇଁ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ସ୍ୱାଧୀନତା ଦିଆଯାଇଛି । ପାଗ ଅନୁଯାୟୀ ଶୀଘ୍ର ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବା ପାଇଁ କ୍ୟାପଟେନମାନଙ୍କୁ ଦାୟିତ୍ୱ ଦିଆଯାଇଛି ।

DGCA ପାଇଲଟ ଏବଂ ଅପରେଟରମାନଙ୍କୁ ସତର୍କ ରହିବାକୁ ଏବଂ ପାଣିପାଗ ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଧ୍ୟାନରେ ରଖିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଛି । ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ଝଡ଼ ମେଘଠାରୁ ଅତି କମରେ 20 ନଟିକାଲ ମାଇଲ ଦୂରରେ ରହିବାକୁ ପଡିବ । ଝଡ଼ ମେଘ ତଳେ ଉଡ଼ିବା ବିପଜ୍ଜନକ କାରଣ ଏହା ପ୍ରବଳ ପବନ, ବିଜୁଳି କିମ୍ବା ବରଫ ବର୍ଷାର ଆଶଙ୍କା ବଢ଼ାଇଥାଏ ।

ଖରାପ ପାଗରେ, ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ଶୀଘ୍ର ଉଡ଼ାଣ ପଥ ପରିବର୍ତ୍ତନ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟତ୍ର ସ୍ଥାନାନ୍ତର ବା ଡାଇଭର୍ଟ କରିବାର ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବାକୁ ପଡ଼ିଥାଏ । ଯଦି ପ୍ରବଳ ପବନ, ବାତ୍ୟା, ବରଫ ପଡ଼ିବା, ଝଡ଼ ମେଘ କିମ୍ବା ହଠାତ୍ ଦୃଶ୍ୟତା କମ୍ ହୁଏ, ତେବେ ବିମାନଗୁଡ଼ିକୁ ଡାଇଭର୍ଟ କିମ୍ବା ପୁନଃରୁଦ୍ଧାର କରିବାକୁ ପଡ଼ିପାରେ । ରାତିରେ, ବର୍ଷାରେ କିମ୍ବା ଓଦା ରନୱେରେ ଉଡ଼ାଣ କରିବା ସମୟରେ ଦେଖିବାରେ ବାଧା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇପାରେ । ସଠିକ୍ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଏବଂ ଅବତରଣ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ପାଇଲଟମାନେ ସର୍ବଦା ଉପକରଣ ସାହାଯ୍ୟରେ ସେମାନଙ୍କର ପର୍ଯ୍ୟବେକ୍ଷଣ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ଉଚିତ ବୋଲି DGCA ପରାମର୍ଶ ଦେଇଛନ୍ତି ।

ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଜଣାଇବା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ

ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ, DGCA ତାର ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀରେ ଆଇସ୍ କ୍ରିଷ୍ଟାଲ୍ ଆଇସିଂ ସମସ୍ୟାକୁ ଯୋଡିଛି । ଏହା ଏକ ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ ପରିସ୍ଥିତି ଯାହା ଝଡ଼ ସମୟରେ ଘଟେ । ଏପରି ଅଞ୍ଚଳରେ ଉପରକୁ ଏବଂ ତଳକୁ ଯିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ପାର୍ଶ୍ୱ ମାର୍ଗ ନେବାକୁ କୁହାଯାଇଛି । ଏହି ପରାମର୍ଶ ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ ସର୍ବୋତ୍ତମ ଅଭ୍ୟାସ ସହିତ ସମନ୍ୱିତ । ଖରାପ ପାଗ କିମ୍ବା ଅଶାନ୍ତ ପରିବେଶରେ ଯୋଗାଯୋଗ ବହୁତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ।

DGCA ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି ଯେ ଅଶାନ୍ତ ବା ଖରାପ ପାଗ ହେଲେ, ପାଇଲଟମାନେ ପ୍ରଥମେ ଘୋଷଣା ମାଧ୍ୟମରେ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ସୂଚନା ଦେବେ । ପରିସ୍ଥିତିକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ପାଇଁ କ୍ୟାବିନ କ୍ରୁଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ସୂଚନା ଦିଆଯିବା ଆବଶ୍ୟକ । ଉତ୍ତମ ସମନ୍ୱୟ ଏବଂ ସଚେତନତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ତୁରନ୍ତ ଅଶାନ୍ତ ପାଗ ବିଷୟରେ ଏୟାର ଟ୍ରାଫିକ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲକୁ ଜଣାଇବାକୁ ପଡିବ । ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ନିୟମିତ ପାଣିପାଗ ରିପୋର୍ଟ ସେୟାର କରିବାକୁ ମଧ୍ୟ କୁହାଯାଇଛି ।

ପାଇଲଟଙ୍କ ତାଲିମ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ

ଖରାପ ପାଗରେ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବା ଏବଂ ବିପଦ ପରିଚାଳନା ଉପରେ ପାଇଲଟମାନଙ୍କୁ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ତାଲିମ ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ DGCA ଅପରେଟରମାନଙ୍କୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି । ଏଥିରେ ପରିସ୍ଥିତି-ଭିତ୍ତିକ ତାଲିମ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହେବା ଉଚିତ ଯାହା ଦ୍ଵାରା ପାଇଲଟମାନେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇପାରିବେ । ଏହି ତାଲିମର ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ପାଇଲଟମାନଙ୍କ ଦକ୍ଷତାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ଏବଂ ଉଡ଼ାଣକୁ ସୁରକ୍ଷିତ କରିବା ।

ଏହି ନୂତନ ନିୟମଗୁଡ଼ିକ ସମସ୍ତ ସିଡ୍ୟୁଲ ଏବଂ ନନ୍-ସିଡ୍ୟୁଲ ଅପରେଟର ଏବଂ ବିମାନ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ହେବ । ବିଶେଷକରି ପ୍ରାକ-ମୌସୁମୀ, ମୌସୁମୀ, ଖରାପ ପାଗ ଏବଂ ଅଶାନ୍ତି ସମୟରେ ଏଗୁଡ଼ିକୁ କଡ଼ାକଡ଼ି ପାଳନ କରିବାକୁ ପଡିବ । DGCA କହିଛିଯେ ଏହି ନିୟମଗୁଡ଼ିକ ଭାରତୀୟ ବିମାନ ଚଳାଚଳକୁ ସୁରକ୍ଷିତ କରିବା ଦିଗରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ।

Comments are closed.