ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇର ଟିକେଟ ବୁକିଂ ୱେବସାଇଟ ଆଇଆରସିଟିସି (IRCTC) ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ନୂଆ ସୁବିଧା ଆରମ୍ଭ କରିଛି। ଏବେ ଯଦି ଆପଣଙ୍କ ଟ୍ରେନ ୩ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକ ବିଳମ୍ୱ ହୁଏ କିମ୍ବା ଏସି କୋଚରେ ଥଣ୍ଡା ନ ହେବା ସମସ୍ୟା ହୁଏ, ତେବେ ଆପଣ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଟିକେଟ ଟଙ୍କା ଫେରସ୍ତ ପାଇପାରିବେ। ଏହି ନୂଆ ନୀତି ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ଅସୁବିଧା ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ହୋଇଛି, ଯେଉଁମାନେ ଟ୍ରେନର ବିଳମ୍ବ କିମ୍ବା ଏସିର ସମସ୍ୟା ହେତୁ ଅସୁବିଧାରେ ପଡ଼ୁଛନ୍ତି। ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା ଏହି ସୁବିଧା କିପରି କାମ କରେ, କ’ଣ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ରହିଛି ଏବଂ ରିଫଣ୍ଡ କିପରି ମିଳିବ।
ନୂଆ ସୁବିଧା କ’ଣ?
ଆଇଆରସିଟିସିର ଏହି ନୂଆ ନୀତି ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ବଡ଼ ଆଶ୍ୱସ୍ତି ଆଣିଛି। ଧରନ୍ତୁ ଆପଣ ଭୁବନେଶ୍ୱରରୁ ଦିଲ୍ଲୀ ଯାତ୍ରା କରୁଛନ୍ତି ଏବଂ ଟ୍ରେନ ୫ ଘଣ୍ଟା ବିଳମ୍ବ ହୋଇଛି କିମ୍ବା ଏସି କୋଚରେ ଥଣ୍ଡା ହେଉନାହିଁ। ଏପରି ସ୍ଥିତିରେ ଆପଣଙ୍କୁ କେବଳ ଆଂଶିକ ରିଫଣ୍ଡ ମିଳୁଥିଲା, କିନ୍ତୁ ଏବେ ଏଭଳି ସମସ୍ୟା ହେଲେ ଆପଣ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଟିକେଟ ଟଙ୍କା ଫେରସ୍ତ ପାଇପାରିବେ। ଏହି ସୁବିଧା ବିଶେଷ କରି ଦୀର୍ଘ ଦୂରତ୍ୱ ଯାତ୍ରା କରୁଥିବା ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଲାଭଦାୟକ ହେବ।
ରିଫଣ୍ଡ ପାଇବାର ସର୍ତ୍ତାବଳୀ
- ଟ୍ରେନ ୩ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକ ବିଳମ୍ବ ହେଲେ।
- ଏସି କୋଚ ୨ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକ ସମୟ ଧରି ଥଣ୍ଡା ନ ହେଲେ।
- ଆପଣଙ୍କୁ ଆଇଆରସିଟିସି ୱେବସାଇଟରେ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ହେବ।
- ରିଫଣ୍ଡ ପାଇଁ ୨୪ ଘଣ୍ଟା ମଧ୍ୟରେ ଆବେଦନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ।
ରିଫଣ୍ଡ ପାଇବାର ପ୍ରକ୍ରିୟା
ରିଫଣ୍ଡ ପାଇବା ପ୍ରକ୍ରିୟା ଅତ୍ୟନ୍ତ ସରଳ। ଏହା ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ପଦକ୍ଷେପ ଅନୁସରଣ କରିବାକୁ ହେବ:
- ଆଇଆରସିଟିସି ୱେବସାଇଟ (www.irctc.co.in) (www.irctc.co.in) କୁ ଯାଆନ୍ତୁ।
- ନିଜର ୟୁଜରନେମ ଓ ପାସୱାର୍ଡ ଦ୍ୱାରା ଲଗଇନ କରନ୍ତୁ।
- ହୋମପେଜରେ “Refund” କିମ୍ବା “Complaint” ଅପସନ ଖୋଜନ୍ତୁ ଏବଂ ତାହା ଉପରେ କ୍ଲିକ କରନ୍ତୁ।
- ଆପଣଙ୍କ ଟିକେଟର PNR ନମ୍ବର, ଯାତ୍ରାର ତାରିଖ ଏବଂ ସମସ୍ୟା (ଟ୍ରେନ ବିଳମ୍ବ କିମ୍ବା ଏସି ଖରାପ) ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତୁ।
- ସମସ୍ତ ତଥ୍ୟ ପୂରଣ କରି ସବମିଟ ବଟନ ଦବାନ୍ତୁ।
ଏହାପରେ ଆପଣଙ୍କ ଟଙ୍କା ୭ରୁ ୧୦ ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ଆପଣଙ୍କ ବ୍ୟାଙ୍କ ଖାତାକୁ ଫେରସ୍ତ ହୋଇଯିବ।
Comments are closed.