ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଦୂରସଂଚାର ବିଭାଗ (DoT) ଦେଶବ୍ୟାପୀ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ମୋବାଇଲ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ସାଇବପ ଅପରାଧୀଙ୍କଠାରୁ ସତର୍କ ରହିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଛି, ଯେଉଁମାନେ ସିମ୍ କାର୍ଡ ସେବାର ପ୍ରତିନିଧି ସାଜି ଲୋକଙ୍କୁ ଠକିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଛନ୍ତି। ଏହି ଚେତାବନୀ DoTର ଅଧିକାରିକ X ଆକାଉଣ୍ଟ ମାଧ୍ୟମରେ ଜାରି କରାଯାଇଛି। ବିଭାଗ ଉପଭୋକ୍ତାମାନଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛି ଯେ ସେମାନେ କୌଣସି ସନ୍ଦେହଜନକ କଲ୍ କିମ୍ବା ମେସେଜ୍ର ରିପୋର୍ଟ କରନ୍ତୁ। ବିଶେଷ କରି ସିମ୍ ସ୍ୱାପ୍ ଠକେଇରୁ ସତର୍କ ରହିବା ଜରୁରୀ, କାରଣ ନିକଟରେ ଅନେକ ଉପଭୋକ୍ତା ଦୂରସଂଚାର ବିଭାଗକୁ ସିମ୍ କାର୍ଡ ବନ୍ଦ କରିବା ପାଇଁ ଅନାବଶ୍ୟକ କଲ୍ ଆସୁଥିବା ଅଭିଯୋଗ କରିଛନ୍ତି।
DoT ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଛି ଯେ ଦୂରସଂଚାର ବିଭାଗ, TRAI କିମ୍ବା କୌଣସି ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀ ସିମ୍ କାର୍ଡ ବନ୍ଦ କରିବା ପାଇଁ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ କଲ୍ କିମ୍ବା ମେସେଜ୍ ପଠାଏ ନାହିଁ। ଲୋକଙ୍କୁ ଏଭଳି କଲ୍ କିମ୍ବା ମେସେଜ୍କୁ ଉପେକ୍ଷା କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି। ଏହା ସହିତ, KYC ସୂଚନା ମାଗୁଥିବା କିମ୍ବା ସନ୍ଦେହଜନକ ଲିଙ୍କ ଆସୁଥିବା ମେସେଜ୍ ଓ ଇ-ମେଲ୍ରୁ ମଧ୍ୟ ସତର୍କ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ ।
ସିମ୍ ସ୍ୱାପ୍ ଠକେଇ କ’ଣ?
ଆଜିର ଡିଜିଟାଲ ଯୁଗରେ, ଉପଭୋକ୍ତାମାନେ ସାଧାରଣତଃ ନିଜ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଓ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ପ୍ରୋଫାଇଲକୁ ଦୁଇ-ପର୍ଯ୍ୟାୟ ପ୍ରାମାଣିକରଣ (Two-Factor Authentication) ଦ୍ୱାରା ସୁରକ୍ଷିତ ରଖନ୍ତି। ଅର୍ଥାତ୍, କୌଣସି ଲେଣଦେଣ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କରିବା ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ଥର ପାଇଁ ପାସୱାର୍ଡ (OTP) ଆବଶ୍ୟକ। ସେହିପରି, ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରିବା ପାଇଁ ମଧ୍ୟ OTP ଦରକାର। କିନ୍ତୁ, ସାଇବର ଅପରାଧୀ ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଅପବ୍ୟବହାର କରି ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ମୋବାଇଲ ନମ୍ବର ସହ ଜଡ଼ିତ ନୂଆ ସିମ୍ କାର୍ଡ ହାସଲ କରିପାରନ୍ତି। ସେମାନେ ସାଧାରଣତଃ ସୋସିଆଲ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ କୌଶଳ ବ୍ୟବହାର କରି ପୀଡ଼ିତଙ୍କୁ ଫସାନ୍ତି, ଯାହା ଫଳରେ ପୀଡ଼ିତଙ୍କ ନମ୍ବରରେ ନୂଆ ସିମ୍ କାର୍ଡ ସକ୍ରିୟ ହୋଇପାରେ। ଫଳସ୍ୱରୂପ, ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ପାଇଁ ପଠାଯାଇଥିବା ସମସ୍ତ OTP ଠକଙ୍କ ପାଖକୁ ପହଞ୍ଚେ, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ସେମାନେ ଠକେଇ କରିପାରନ୍ତି। ନିକଟରେ ସିମ୍ କାର୍ଡ ଜାରି ନିୟମରେ ସୁରକ୍ଷା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରାଯାଇଛି।
Comments are closed.