ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ଏକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ କିଛି ଟଙ୍କା ଫସି ରହିଛି କିନ୍ତୁ ଆପଣ ଏହାକୁ ଦୁଇ ବର୍ଷ ଧରି ବାହାର କରିପାରୁ ନାହାନ୍ତି, ତେବେ ସେହି ଆକାଉଣ୍ଟର କ’ଣ ହେବ? ଆକାଉଣ୍ଟଟି ନିଷ୍କ୍ରିୟ ହୋଇଯିବ, ଏବଂ ଟଙ୍କା ଫେରସ୍ତ ପାଇବା କଷ୍ଟକର ହୋଇପଡିବ। କିନ୍ତୁ ଆପଣଙ୍କୁ କହିରଖୁଛୁ କି ଆପଣ ଏହି ଟଙ୍କା ଫେରି ପାଇପାରିବେ। ଜାଣନ୍ତୁ କେମିତି…
ଭାରତୀୟ ରିଜର୍ଭ ବ୍ୟାଙ୍କ (RBI) ଏବେ ଲୋକମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଆକାଉଣ୍ଟରୁ ଟଙ୍କା ଫେରି ପାଇବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ଆଉଟରିଚ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଚଲାଉଛି।
ଯଦି ଏକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଦୁଇରୁ ଦଶ ବର୍ଷ ଧରି ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉନାହିଁ, ତେବେ ଏହାକୁ ନିଷ୍କ୍ରିୟ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଏ। ବ୍ୟାଙ୍କକୁ ଏପରି ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଥିବା ଟଙ୍କାକୁ RBIର DEA ପାଣ୍ଠିକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତର କରିବାକୁ ପଡିବ। କିନ୍ତୁ ଚିନ୍ତା କରନ୍ତୁ ନାହିଁ। ଆକାଉଣ୍ଟଧାରକ କିମ୍ବା ସେମାନଙ୍କର ଆଇନଗତ ଉତ୍ତରାଧିକାରୀ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ ଏହି ଟଙ୍କା ଦାବି କରିପାରିବେ, ଯଦିଓ ଟଙ୍କା ପୂର୍ବରୁ DEA ପାଣ୍ଠିକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତରିତ ହୋଇସାରିଛି।
RBIର DEA ପାଣ୍ଠି କ’ଣ?
ଭାରତୀୟ ରିଜର୍ଭ ବ୍ୟାଙ୍କ (RBI) ଦ୍ୱାରା ୨୪ ମଇ, ୨୦୧୪ ରେ ଜମାକାରୀ ଶିକ୍ଷା ଏବଂ ସଚେତନତା (DEA) ପାଣ୍ଠି ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଥିଲା। ଏହି ପାଣ୍ଠି ୧୦ ବର୍ଷ କିମ୍ବା ତା’ଠାରୁ ଅଧିକ ସମୟ ଧରି ଏକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ପଡ଼ି ରହିଥିବା ଏବଂ ୧୦ ବର୍ଷ ଧରି ଆକାଉଣ୍ଟଧାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହାର କିମ୍ବା ଦାବି କରାଯାଇ ନଥିବା ପାଣ୍ଠି ସଂଗ୍ରହ କରେ। ବ୍ୟାଙ୍କକୁ ଏହି ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ରାଶି, ଅର୍ଜିିତ ସୁଧ ସହିତ, DEA ପାଣ୍ଠିକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତର କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ।
ଆପଣଙ୍କ ଟଙ୍କା ଫେରସ୍ତ ପାଇବାର ସହଜ ପଦକ୍ଷେପ
ଯେକୌଣସି ବ୍ୟାଙ୍କ ଶାଖାକୁ ଯାଆନ୍ତୁ, ଯଦିଓ ତାହା ଆପଣଙ୍କର ପୁରୁଣା ଶାଖା ନୁହେଁ। ଏକ ଫର୍ମ ପୂରଣ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କର KYC ଡକ୍ୟୁମେଣ୍ଟ (ଆଧାର, ପାସପୋର୍ଟ, ଭୋଟର ପରିଚୟ ପତ୍ର, କିମ୍ବା ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ) ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ। ବ୍ୟାଙ୍କ ଆପଣଙ୍କର ସୂଚନା ଯାଞ୍ଚ କରିବ। ଯାଞ୍ଚ ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ, ଆପଣ ସୁଧ ସହିତ ଆପଣଙ୍କର ଟଙ୍କା ଫେରସ୍ତ ପାଇବେ।
Comments are closed.