ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ଜର୍ମାନ ଲଗଜରୀ କାର୍ ନିର୍ମାତା ଅଡି ଏହାର ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ, ଉନ୍ନତ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଏବଂ ଚମତ୍କାର ଡିଜାଇନ ପାଇଁ ସାରା ବିଶ୍ୱରେ ପ୍ରସିଦ୍ଧ। ଅଡିର ଅଡିର ଆଇକନିକ ଚିହ୍ନ ଚାରୋଟି ରିଙ୍ଗ ଲୋଗୋ ୧୯୩୨ରେ ୪ ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା କମ୍ପାନୀର ମିଶ୍ରଣକୁ ପ୍ରତୀକ କରେ। ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା ଏହି ପ୍ରସିଦ୍ଧ ଲୋଗୋ କିଏ ଡିଜାଇନ କରିଥିଲେ ଏବଂ ଏହାକୁ ତିଆରି କରିବାକୁ କେତେ ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଥିଲା।
୧୯୦୯ରେ ଅଗଷ୍ଟ ହର୍ଚ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ, ଅଡି ଏହାର ମୂଳ କମ୍ପାନୀ ହର୍ଚ ସହିତ ବିବାଦ ପରେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ହୋଇଥିଲା। ‘ହର୍ଚ’ର ଅର୍ଥ ଜର୍ମାନରେ ‘ଶୁଣନ୍ତୁ’। ଏହାର ପ୍ରତିଷ୍ଠା ସମୟରେ, ଏହାକୁ ଲାଟିନ ଅନୁବାଦ ‘ଅଡି’ ଦ୍ୱାରା ବଦଳାଯାଇଥିଲା। ବର୍ଷ ବର୍ଷ ଧରି, ଅଡି ଏହାର ଉନ୍ନତ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପାଇଁ ଜଣାଶୁଣା ହୋଇଛି। ୧୯୩୨ରେ, ଅଡିର ବିକାଶ ଆଉ ଏକ ଐତିହାସିକ ମୋଡ଼ରେ ପହଞ୍ଚିଥିଲା ଯେତେବେଳେ ଏହା ଅନ୍ୟ ତିନୋଟି ପ୍ରମୁଖ ଜର୍ମାନ କାର୍ ନିର୍ମାତା: DKW, ହର୍ଚ ଏବଂ ୱାଣ୍ଡେରର୍ ସହିତ ମିଶ୍ରଣ କରି ଅଟୋ ୟୁନିଅନ AG ଗଠନ କରିଥିଲା।
ଅଡି କାର୍ ଲୋଗୋ ୧୯୩୨ରେ ଚାରି ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା କମ୍ପାନୀ: ଅଡି, DKW, ହର୍ଚ ଏବଂ ୱାଣ୍ଡେରରର ଏକତ୍ରୀକରଣ ଭାବରେ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିଲା। ପ୍ରତ୍ୟେକ ରିଙ୍ଗ ଗୋଟିଏ କମ୍ପାନୀକୁ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରୁଥିଲା। ଏହି ଲୋଗୋ କମ୍ପାନୀର ଶକ୍ତି ଏବଂ ଏକତାର ପ୍ରତୀକ ହୋଇଗଲା। ଏହି ଲୋଗୋ ପ୍ରଥମେ ଅଟୋ ୟୁନିଅନ AG ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଥିଲା। ପ୍ରାରମ୍ଭରେ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ରିଙ୍ଗ ମଧ୍ୟରେ ଚାରିଟି ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା କମ୍ପାନୀର ଲୋଗୋ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେଉଥିଲା।
୧୯୯୦ ଦଶକରେ, ଗ୍ରାଫିକ ଡିଜାଇନର୍ କର୍ଟ ୱିଡେମ୍ୟାନ ଏବଂ ଷ୍ଟ୍ରିଚ୍ପଙ୍କ୍ଟ ଏବଂ KMS ଟିମ ଭଳି ଡିଜାଇନ ଫାର୍ମଗୁଡ଼ିକ ଲୋଗୋକୁ ଅପଡେଟ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥିଲେ। ୨୦୧୬ ସୁଦ୍ଧା, ଅଡି ଆଧୁନିକ ପ୍ରୟୋଗ ପାଇଁ ଲୋଗୋର ଏକ ଫ୍ଲାଟ, ଦୁଇ-ଡାଇମେନ୍ସନାଲ ସଂସ୍କରଣ ପ୍ରଚଳନ କରି ଆଉ ଏକ ପାଦ ଆଗକୁ ବଢ଼ିଥିଲା। ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ ଭାବରେ, ଅଡି ଲୋଗୋ ସୃଷ୍ଟି ସହିତ ଜଡିତ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଖର୍ଚ୍ଚ କିମ୍ବା କମିଶନ ଫି ବିଷୟରେ କୌଣସି ସୂଚନା ନାହିଁ। ଏହାର ଡିଜାଇନର୍ ପାଇଁ, କର୍ଟ ୱିଡେମ୍ୟାନ ଏବଂ ଷ୍ଟ୍ରିଚ୍ପଙ୍କ୍ଟ ଏବଂ KMS ଟିମ ଭଳି ଡିଜାଇନ ଫାର୍ମଗୁଡ଼ିକ ବର୍ଷ ବର୍ଷ ଧରି ଲୋଗୋକୁ ସୁନ୍ଦର ଓ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଛନ୍ତି।
ଅଡି ଲୋଗୋ, ଏହାର ଚାରୋଟି ଇଣ୍ଟରଲକିଂ ରିଙ୍ଗ ସହିତ, ଗୁଣବତ୍ତା, ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଏବଂ ବିଳାସର ପ୍ରତୀକ ହୋଇ ରହିଛି। ଅଡି ଏହାର ଇତିହାସରେ ଅନେକ ସଂସ୍କାର ଦେଇ ଆସିଛି, କିନ୍ତୁ ଏହାର ମୂଳ ବାର୍ତ୍ତା ଏହାର ଚାରିଟି କମ୍ପାନୀର ଏକତା ଏବଂ ଶକ୍ତି ଭାବରେ ରହିଛି।
Comments are closed.