Latest Odisha News

BREAKING NEWS

ଏଣିକି ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ସହ ଆଉ ହେବନି ଅନଲାଇନ୍ ଠକେଇ, ଟ୍ରାଇ କରିଛି ଏପରି ପ୍ରସ୍ତୁତି

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଆଜି ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ଟେନସନ୍ ହେଉଛି ଅନଲାଇନ୍ ଠକେଇ ବା ସାଇବର କ୍ରାଇମ। ଆମର ସୁବିଧା ପାଇଁ, ପେମେଣ୍ଟ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଟ୍ରେନ୍ ଟିକେଟ୍ ବୁକିଂ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସବୁକିଛି ଅନଲାଇନ୍‌ରେ କରୁ। ଏହି ଅନଲାଇନ ସିଷ୍ଟମ ଯେତେ ସୁବିଧା ସେତେ ବିପଦ ମଧ୍ୟ। କାରଣ ଏହି ଅନଲାଇନ ଯୋଗୁଁ ଧୀରେ ଧୀରେ ଠକେଇ ଏବଂ ଠକେଇର ନୂତନ ଡିଜିଟାଲ୍ ପଦ୍ଧତି ଉଦ୍ଭାବନ ହେବାକୁ ଲାଗିଲା। ଟେଲିମାର୍କେଟରଙ୍କ ଆଡ୍ଡାରେ ଅନେକ ଠକେଇ ଘଟିଛି ଏବଂ ଆଜି ମଧ୍ୟ ଠକମାନେ ଏହି ପଦ୍ଧତିକୁ ସବୁଠାରୁ ଅଧିକ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି। କିନ୍ତୁ ଏବେ ଠକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ରାସ୍ତା କଠିନ ହୋଇପାରେ। କାରଣ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କୁ ବଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ, ଟ୍ରାଇ (TRAI) ସ୍ପାମ୍ କଲ୍ ଏବଂ ମେସେଜ୍ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ନୂତନ ଯୋଜନା ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଛି।

ଟେଲିକମ୍ କ୍ଷେତ୍ରକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରୁଥିବା TRAI ଏବେ ଠକେଇ ଘଟଣା ରୋକିବା ପାଇଁ ସ୍ପାମ୍ କଲ୍ ଏବଂ ମେସେଜ୍ ଉପରେ କଡ଼ା କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ନେବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଛି। ଟେଲି ମାର୍କେଟିଂ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ଏହାର ପରିସରକୁ ଆସିପାରନ୍ତି।

TRAI ର ଯୋଜନା କ’ଣ?
ଭାରତୀୟ ଟେଲିକମ୍ ନିୟାମକ ପ୍ରାଧିକରଣ (TRAI) ଖୁବ୍ ଶୀଘ୍ର ଏକ ପରାମର୍ଶ ପତ୍ର ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବାକୁ ଯାଉଛି। ଏହା ଟେଲି ମାର୍କେଟରମାନଙ୍କୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ଢାଞ୍ଚା ହୋଇପାରେ। ଟେଲିମାର୍କେଟିଂ କଲ୍ ଏବଂ ଏସଏମଏସ ଉପରେ ନଜର ରଖିବାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଥାଇପାରେ, ଯାହା ସାଧାରଣତଃ ଠକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଠକେଇ କରିବାର ସବୁଠାରୁ ଲୋକପ୍ରିୟ ପଦ୍ଧତି। ସ୍ପାମ୍ କଲ୍ ଏବଂ ମେସେଜ୍ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ପାଇଁ ବିଦ୍ୟମାନ ନିୟମଗୁଡ଼ିକ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସେପରି ପ୍ରଭାବ ଦେଖାଇ ପାରୁନାହିଁ ଯାହା ହେବା କଥା।

ଟ୍ରାଇର ଏହି ଯୋଜନାକୁ ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ବହୁତ ସମାଲୋଚନା କରୁଛନ୍ତି। ରିଲାଏନ୍ସ ଜିଓ, ​​ଭାରତୀ ଏୟାରଟେଲ୍ ଏବଂ ଭୋଡାଫୋନ୍ ଆଇଡିଆ ଭଳି କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସ୍ପାମ୍ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ପାଇଁ ବର୍ତ୍ତମାନ ତିଆରି ହୋଇଥିବା ନିୟମଗୁଡ଼ିକ OTT ପ୍ଲେୟାର ଏବଂ ଟେଲି ମାର୍କେଟର ଭଳି ପ୍ରମୁଖ ଅଂଶୀଦାରମାନଙ୍କୁ ବାଦ୍ ଦେଉଛି। ସେହିପରି, ଟ୍ରାଇ କହିଛି ଯେ ଯେତେବେଳେ ଏହା ଉପରେ ଏକ ପରାମର୍ଶ ପତ୍ର ଅଣାଯିବ, ସେତେବେଳେ ଏହା ସମସ୍ତ ପକ୍ଷଙ୍କ ମତାମତକୁ ବିଚାରକୁ ନେବ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ଚିନ୍ତା ଦୂର କରିବା ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବ।

ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକର ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ଚିନ୍ତା ହେଉଛି ଯେ ସେମାନେ କେବଳ ଟେଲି ମାର୍କେଟିଂ ଏବଂ OTT ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ପାଇଁ ଏକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରଦାନକାରୀ। କିନ୍ତୁ ସ୍ପାମ୍ ବନ୍ଦ କରିବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କ ଉପରେ ଅତିରିକ୍ତ ନିୟମ ଏବଂ ପରିଚାଳନା ଖର୍ଚ୍ଚ ଲାଗୁ କରାଯାଉଛି। ଭାରତରେ ପ୍ରତିଦିନ ୧.୫ ରୁ ୧.୭ ବିଲିୟନ ବାଣିଜ୍ୟିକ ବାର୍ତ୍ତା ପଠାଯାଏ। ଏହିପରି, ପ୍ରତି ମାସରେ ଦେଶର ସମସ୍ତ ଟେଲିକମ୍ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ନିକଟକୁ ମୋଟ ୫୫ ବିଲିୟନ ବାଣିଜ୍ୟିକ ବାର୍ତ୍ତା ପଠାଯାଏ। ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ, ଏଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ ସ୍ପାମ୍ ଚିହ୍ନଟ କରିବା ଏକ ଜଟିଳ ଏବଂ ବ୍ୟୟବହୁଳ କାର୍ଯ୍ୟ।

Comments are closed.