Latest Odisha News

କାର ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ୫ଟି କଥା ଧ୍ୟାନ ରଖନ୍ତୁ, ଆଦୌ ହେବନି ଫର୍ମ ରିଜେକ୍ଟ

ଓଡ଼ିଶା ସମ୍ବାଦ ବ୍ୟୁରୋ: ସାଧାରଣତଃ ଯେକୌଣସି ବାହନ କିଣିବାକୁ ଗଲେ ତାର ପ୍ରଥମେ ଇନସୁରାନ୍ସ କଥା ଆଲୋଚନା କରାଯାଏ। କାରଣ ଇନସୁରାନ୍ସ ବହୁତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ ହୋଇଥାଏ। ଏହାସହିତ ଆଇନ ଅନୁଯାୟୀ ମଧ୍ୟ ଇନସୁରାନ୍ସ ରଖିବା ଜରୁରୀ । ଏକ କାର ବୀମା ଦାବି ଗ୍ରହଣ କରିବା ଯେତିକି ସହଜ ମନେହୁଏ, ସେତିକି କଷ୍ଟ ପ୍ରକ୍ରିୟା ହୋଇପାରେ। ଆପଣ ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମ ଜରିଆରେ ନିଜ ଗାଡିର ଅର୍ଥକୁ ପୁଣି ଫେରି ପାଇବେ ବୋଲି ମନେ କରୁଥିବେ। କିନ୍ତୁ ଏହା ସେତିକି ସହଜ ନୁହେଁ। ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଆପଣଙ୍କ ନିକଟରେ କିଛି ସୂଚନା ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ।

ପ୍ରାୟତଃ ଦେଖାଯାଏ ଯେ କାର ବୀମା ଦାବି କରିବା ପରେ ବୀମା କମ୍ପାନୀ କିଛି କାରଣ ଦର୍ଶାଇ ଆପଣଙ୍କ ଆବେଦନକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରିଥାନ୍ତି। ସମସ୍ତେ ଚାହାଁନ୍ତି ଯେ ତାଙ୍କର ବୀମା ଦାବିକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ ନକରାଯାଉ। ବର୍ତ୍ତମାନ ପ୍ରଶ୍ନ ହେଉଛି, ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମ କରିବାର ସଠିକ୍ ଉପାୟ କ’ଣ? କ’ଣ କଲେ ଆପଣ ଦାବି କରିଥିବା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଟଙ୍କା ପାଇବେ ଏବଂ ଆବେଦନ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ ହେବନାହିଁ। ଆଜି ଆମେ ଏ ସମ୍ପର୍କରେ ଆଲୋଚନା କରିବା।

ଆଜି ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ ପାଞ୍ଚଟି ତଥ୍ୟ ବିଷୟରେ କହିବୁ ଯାହାକୁ ଆପଣ ସର୍ବଦା ଧ୍ୟାନ ରଖିବେ। ଚାରି ଚକିଆ ଗାଡିର ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରାଯିବା ଏକ ସାଧାରଣ କଥା। ଅନେକ ଲୋକ ନିଶ୍ଚୟ ଏହାର ସମ୍ମୁଖିନ ହୋଇଥିବେ। ହୋଣ୍ଡା କିମ୍ବା ମାରୁତି ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଏହି ପଏଣ୍ଟଗୁଡିକ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।

  • ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମ କରିବା ପୂର୍ବରୁ, ପୋଲିସରେ ଏକ ଏଫଆଇଆର ପଞ୍ଜିକରଣ କରନ୍ତୁ। ଆପଣଙ୍କ କାରର ଯେତେ ବି କ୍ଷତି ହେଉ ନିର୍ବିଶେଷରେ ଏଫଆଇଆର କଲେ ଆପଣ ଦାବି କରିବାର ମୂଲ୍ୟ ଆପଣ ପାଇବେ। ଏଥି ସହିତ ଏଫଆଇଆର କରିବା ଦ୍ୱାରା ଆଇନଗତ କାର୍ଯ୍ୟ ସହିତ ଆବଶ୍ୟକ ପ୍ରମାଣ ମଧ୍ୟ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଏ। କେତେକ ବୀମା କମ୍ପାନୀ କାର ଦୁର୍ଘଟଣା, ଚୋରି, ଜୀବନ ଏବଂ ସମ୍ପତ୍ତି ନଷ୍ଟ ଇତ୍ୟାଦି ପାଇଁ ଏଫଆଇଆରର ଦାବି କରନ୍ତି। ଅନ୍ୟପକ୍ଷରେ ଏଫଆଇଆରର ଏକ କପି ଦେବା ଦାବିକୁ ଦୃଢ କରିଥାଏ।
  • ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମ କରିବା ସମୟରେ ବୀମା କମ୍ପାନୀକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ସଠିକ୍ ସୂଚନା ଦେବା ଆବଶ୍ୟକ। ଯଦି ଆପଣ କୌଣସି ସୂଚନା ଲୁଚାନ୍ତି ତେବେ ଆପଣଙ୍କୁ ପରେ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନର ସାମ୍ନା କରିବାକୁ ପଡିପାରେ। ତେଣୁ ଦାବି ଫର୍ମ ସହିତ ବୀମା ପଲିସିର ଦଲିଲ, କାରର ପଞ୍ଜୀକରଣ ପ୍ରମାଣପତ୍ର (ଆରସି), ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ, ଏଫଆଇଆରର କପି ମଧ୍ୟ ସଂଲଗ୍ନ କରନ୍ତୁ।
  • ଇନସୁରାନ୍ସ କ୍ଲେମ ଫର୍ମରେ ସଠିକ୍ ଏବଂ ସତ୍ୟ ତଥ୍ୟ ଭରିବା ଉଚିତ୍। ଦାବି ଫର୍ମକୁ ସଚ୍ଚୋଟ ଭାବରେ ପୁରଣ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ ଯେ ଫର୍ମରେ କୌଣସି ଭୁଲ ନାହିଁ। ବିଶେଷକରି ବନାନ କିମ୍ବା ଟାଇପିଂରେ କୌଣସି ତ୍ରୁଟି ରହିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ | ନାମ, ପଲିସି ନମ୍ବର, କାର ପଞ୍ଜୀକରଣ ନମ୍ବର ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିବରଣୀକୁ ଭଲ ଭାବରେ ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତୁ।
  • କାର ବୀମା ପଲିସିର ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଏବଂ ସର୍ତ୍ତଗୁଡିକ ଭଲ ଭାବେ ପଢିବା ଉଚିତ। ନୀତି ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକୁ ଭଲ ଭାବରେ ପଢିବା ଦ୍ୱାରା ଆପଣ କଭରେଜ୍ ଏବଂ ଦାବି ପ୍ରକ୍ରିୟା ବିଷୟରେ ସୂଚନା ପାଇବେ। ଏହା ଆପଣଙ୍କୁ ଅବାଞ୍ଛିତ ସମସ୍ୟାରୁ ରକ୍ଷା କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ। ଏହା କେବଳ ଦାବି ପ୍ରକ୍ରିୟା ବିଷୟରେ ସୂଚନା ଦେଇନଥାଏ ବରଂ ଏଥିରେ କ’ଣ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ କରାଯିବ ଏବଂ କ’ଣ ନାହିଁ ତାହା ମଧ୍ୟ ଦର୍ଶାଏ।
  • ଆପଣ ଦେଖିଥିବେ ଯେ କ୍ଲେମ ପାଇବା ଏତେ ସହଜ ନୁହେଁ। ଯଦି ଆପଣଙ୍କ ଦାବି ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ ହୁଏ, ତେବେ ନିରାଶ ହୁଅନ୍ତୁ ନାହିଁ। ବୀମା କମ୍ପାନୀର ନିଷ୍ପତ୍ତି ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ଆପଣଙ୍କ ଉପରେ କୌଣସି ଚାପ ଦିଆଯାଏ ନାହିଁ। ତେଣୁ ଦାବି ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନର କାରଣ ବିଷୟରେ ଆପଣ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠାଇବେ। ପାରସ୍ପରିକ ସହମତି ସହିତ ବୀମା କମ୍ପାନୀ ସହିତ ସମାଧାନ କରିବା ଭଲ।

Comments are closed.