ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ନ୍ୟାସନାଲ କନଫରେନ୍ସ ସଭାପତି ଫାରୁକ ଅବଦୁଲ୍ଲା ମଙ୍ଗଳବାର ତାଙ୍କ ଜୀବନର ଏକ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଯାତ୍ରା କରିଥିଲେ। ସେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଶ୍ରୀନଗରରୁ କଟରା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ନୂତନ ଭାବରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନରେ ଯାତ୍ରା କରିଥିଲେ। ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ କାଶ୍ମୀରକୁ ଶେଷରେ ଦେଶର ରେଳ ନେଟୱାର୍କ ସହିତ ସଂଯୋଗ ହୋଇଥିବା ଦେଖି ସେ ବହୁତ ଖୁସି। ଜମ୍ମୁ କାଶ୍ମୀରର ପୂର୍ବତନ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଥିବା ଫାରୁକ ଅବଦୁଲ୍ଲା କହିଛନ୍ତି ଯେ ସେ ଆଶା କରୁଛନ୍ତି ଯେ ଅମରନାଥ ଯାତ୍ରାରେ ଯାଉଥିବା ତୀର୍ଥଯାତ୍ରୀମାନେ ଏହି ଟ୍ରେନ ବ୍ୟବହାର କରିବେ। ସେମାନେ ୩୮୮୦ ମିଟର ଉଚ୍ଚ ଅମରନାଥ ଗୁମ୍ଫା ମନ୍ଦିର ଦର୍ଶନ ପାଇଁ ବହୁ ସଂଖ୍ୟାରେ ଆସିବେ ।
ହେଲେ ଏହି ଯାତ୍ରାର ଏକ ଭିଡିଓ ,ବେ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆରେ ଭାଇରାଲ ହେବାରେ ଲାଗିଛି । ଯେଉଁଥିରେ ଟ୍ରେନରେ ଯାତ୍ରା ସମୟରେ ଫାରୁକ କାନ୍ଦିବାକୁ ଲାଗିଥିଲେ । ଯାହାକୁ ନେଇ ଏବେ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠିଛି, ଏମିତିକି ଟ୍ରେନରେ କ’ଣ ହେଲା ଯେ, ଫାରୁଖ କାନ୍ଦିବାକୁ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲେ । ତେବେ ଫାରୁଖ କାଶ୍ମୀରକୁ ଶେଷରେ ଦେଶର ରେଳ ନେଟୱାର୍କ ସହିତ ସଂଯୋଗ ହୋଇଥିବା ଦେଖି ଖୁସିରେ ଆତ୍ମହରା ହୋଇ କାନ୍ଧିଥିଲେ । ଏହାକୁ ନେଇ ସେ କହିଛନ୍ତି, ମୋର ହୃଦୟ ଖୁସିରେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଗଲା ଏବଂ ଆଖିରେ ଲୁହ ଆସିଗଲା । ଏହାକୁ ସମ୍ଭବ କରିବା ପାଇଁ ମୁଁ ଇଞ୍ଜିନିୟର ଏବଂ ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି। ସେ ଏହି ଟ୍ରେନକୁ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ବିଜୟ ବୋଲି କହିଥିଲେ। ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏହା ଯାତ୍ରାକୁ ସହଜ କରିବ, ବାଣିଜ୍ୟ ଏବଂ ପର୍ଯ୍ୟଟନକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବ ଏବଂ ଦୁଇ ଅଞ୍ଚଳ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରେମ ଏବଂ ବନ୍ଧୁତାକୁ ମଧ୍ୟ ସୁଦୃଢ଼ କରିବ । ଯାହା ଦଶନ୍ଧି ଦଶନ୍ଧି ଧରି ହୋଇପାରିନଥିଲା, ତାହା ପରିଶେଷରେ ହୋଇଛି । କାଶ୍ମୀରର ଏଭଳି ଅଗ୍ରଗତି ଦେଖି ଭାବବିହ୍ବଳ ହୋଇପଡିଥିଲେ ଫାରୁଖ ।
ତେବେ କହିରଖୁଛୁ, ୧୯ ଶତାବ୍ଦୀରେ ଡୋଗ୍ରା ମହାରାଜାମାନଙ୍କ ଏକ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ବର୍ତ୍ତମାନ ବାସ୍ତବ ରୂପ ନେଇଛି। ମହାରାଜା ହରି ସିଂହଙ୍କ ନାତି ଏବଂ ପୂର୍ବତନ ସଦର-ଏ-ରିଆସତ୍ କରଣ ସିଂହଙ୍କ ପୁଅ ବିକ୍ରମାଦିତ୍ୟ ସିଂହ କହିଛନ୍ତି ଯେ ୧୩୦ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ଡୋଗ୍ରା ଶାସକଙ୍କ ଯୋଜନା ଶେଷରେ ସତ ହୋଇଛି ବୋଲି ସେ ଗର୍ବିତ। ଏହା ଏକ ପ୍ରକଳ୍ପ ଥିଲା, ଯାହା ଏକ ଶତାବ୍ଦୀରୁ ଅଧିକ ସମୟ ପାଇଁ ଅପୂର୍ଣ୍ଣ ରହିଥିଲା। ପୂର୍ବତନ ଏମଏଲସି ବିକ୍ରମାଦିତ୍ୟ ସିଂହଙ୍କ ଅନୁଯାୟୀ, କାଶ୍ମୀର ଉପତ୍ୟକାକୁ ରେଳ ଲାଇନ ପ୍ରକଳ୍ପର ଧାରଣା ଏବଂ ରୂପରେଖା ମହାରାଜା ପ୍ରତାପ ସିଂହଙ୍କ ରାଜତ୍ୱ କାଳରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଥିଲା। ପ୍ରତାପ ସିଂହ କାଶ୍ମୀରକୁ ରେଳପଥ ପାଇଁ ପାର୍ବତ୍ୟ ଏବଂ ଦୁର୍ଗମ ଅଞ୍ଚଳ ସର୍ଭେ କରିବାର ଦାୟିତ୍ୱ ବ୍ରିଟିଶ ଇଞ୍ଜିନିୟରମାନଙ୍କୁ ଦେଇଥିଲେ। ସେ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ଏବଂ ଏହାକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ତିନି ଜଣ ବ୍ରିଟିଶ ଇଞ୍ଜିନିୟରଙ୍କୁ ନିଯୁକ୍ତ କରିଥିଲେ ଏବଂ ୧୮୯୮ ରୁ ୧୯୦୯, ୧୧ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ ତିନୋଟି ରିପୋର୍ଟ ମଧ୍ୟରୁ ଦୁଇଟିକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରାଯାଇଥିଲା ।
ଅଭିଲେଖାଗାର ବିଭାଗର ବିଶେଷ ଦଲିଲ ଅନୁଯାୟୀ, କାଶ୍ମୀରକୁ ରେଳ ସଂଯୋଗର ଧାରଣା ପ୍ରଥମେ ୧୮୯୨ ମସିହା ମାର୍ଚ୍ଚ ମାସରେ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ହୋଇଥିଲା। ଜୁନ୍ ୧୮୯୮ ମସିହାରେ, ବ୍ରିଟିଶ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଫାର୍ମ ଏସଆର ସ୍କଟ୍ ଷ୍ଟ୍ରାଟନ୍ ଆଣ୍ଡ୍ କୋ.କୁ ପ୍ରକଳ୍ପ ସର୍ଭେ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ନିଯୁକ୍ତ କରାଯାଇଥିଲା। ଡିଏ ଆଡାମଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଉପସ୍ଥାପିତ ତାଙ୍କର ପ୍ରଥମ ରିପୋର୍ଟରେ, ଜମ୍ମୁ ଏବଂ କାଶ୍ମୀର ମଧ୍ୟରେ ଏକ ନ୍ୟାରୋଗଜ୍ ଲାଇନରେ ଏକ ଷ୍ଟିମ୍ ଇଞ୍ଜିନ୍ ଟ୍ରେନ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଥିଲା। ଯେଉଁ ଅଞ୍ଚଳ ଦେଇ ରେଳ ଲାଇନ ନିଆଯିବାର ଥିଲା ତାହା ଏକ ଉଚ୍ଚ ଉଚ୍ଚତା ବିଶିଷ୍ଟ ଅଞ୍ଚଳ ଥିଲା। ତଥାପି, ଏହି ପ୍ରସ୍ତାବକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରାଯାଇଥିଲା। ୧୯୦୨ ମସିହାରେ ଡବ୍ଲୁଜେ ୱେଟମ୍ୟାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଉପସ୍ଥାପିତ ଅନ୍ୟ ଏକ ପ୍ରସ୍ତାବରେ ଆବୋଟାବାଦ (ବର୍ତ୍ତମାନ ଜମ୍ମୁ ଏବଂ କାଶ୍ମୀରରେ) କାଶ୍ମୀରକୁ ସଂଯୋଗ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ରେଳ ଲାଇନ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦିଆଯାଇଥିଲା।
Comments are closed.