Latest Odisha News

BREAKING NEWS

ଯୁଦ୍ଧଘୋଡାରୁ କିମ୍ବଦନ୍ତୀ: ୬୨ ବର୍ଷ ପରେ ଅବସର ନେବ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ମିଗ୍-୨୧….

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଅବସର ନେବ ଭାରତର ଲଢୁଆ ଘୋଡା । ୧୯୬୫ ଏବଂ ୧୯୭୧ ଯୁଦ୍ଧ, କାର୍ଗିଲ ଯୁଦ୍ଧ ଏବଂ ଅପରେସନ ସିନ୍ଦୂର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ପ୍ରମୁଖ ସଂଘର୍ଷରେ ନିଜର ବଳ ଦେଖାଇଥିବା ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ମିଗ୍-୨୧କୁ ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନା ଅବସର ଦେବାକୁ ଯାଉଛି । ୬୨ ବର୍ଷ ଧରି ଭାରତର ଯୁଦ୍ଧ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପରାକ୍ରମ ଦେଖାଇଥିବା ମିଗ୍-୨୧କୁ ଅବସର ନେବାକୁ ଯାଉଛି । ଏହି ଫାଇଟର ଜେଟ୍‌କୁ ସେପ୍ଟେମ୍ବର ୧୯ ତାରିଖରେ ଚଣ୍ଡିଗଡ଼ ଏୟାରବେସରେ ୨୩ ସ୍କ୍ୱାଡ୍ରନ୍ (ପାନ୍ଥର୍ସ) ଦ୍ୱାରା ଏକ ଆନୁଷ୍ଠାନିକ ବିଦାୟ ଦିଆଯିବ ।

୧୯୬୩ ମସିହାରେ ବାୟୁସେନାରେ ସାମିଲ ହୋଇଥିବା ମିଗ୍-୨୧ ବିମାନଟି ୧୯୬୫ ଏବଂ ୧୯୭୧ ମସିହାରେ ଭାରତ-ପାକିସ୍ତାନ ଯୁଦ୍ଧ, ୧୯୯୯ ମସିହାର କାରଗିଲ ଯୁଦ୍ଧ, ୨୦୧୯ ମସିହାର ବାଲାକୋଟ ଆକ୍ରମଣ ଏବଂ ଅପରେସନ ସିନ୍ଦୁରରେ ଏହାର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ପାଇଁ ବେଶ୍ ପରିଚିତ । ହେଲେ ଏହି ବିମାନଟି ସାମ୍ପ୍ରତିକ ବର୍ଷଗୁଡ଼ିକରେ ବାରମ୍ବାର ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇଥିଲା – ୪୦୦ ରୁ ଅଧିକ ଦୁର୍ଘଟଣା ଏବଂ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପାଇଲଟ୍ ମୃତାହତ ଭଳି ଖବର ପରେ, ଜେଟକୁ ବିବାଦୀୟ ‘ଉଡ଼ନ୍ତା କଫିନ୍’ ଲେବଲ୍ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିଲା ।

ବର୍ତ୍ତମାନ ଭାରତ ମିଗ୍-୨୧ର ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ଅପରେଟର । ମିଗ୍-୨୧, ୧୯୬୦ ଦଶକରେ ଦେଶର ପ୍ରତିରକ୍ଷାରେ ସାମିଲ ହେବା ପରଠାରୁ ଅନେକ ଅପଗ୍ରେଡ୍ କରିବା ସତ୍ତ୍ୱେ, ଏହାର ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସେବା ଜୀବନ ଅତିକ୍ରମ କରିଛି । ମିକୋୟାନ-ଗୁରେଭିଚ୍ ମିଗ୍-୨୧ରେ ବିସ୍ତାରିତ, ଏହାକୁ ସୋଭିଏତ୍ ୟୁନିଅନ୍‌ର ମିକୋୟାନ-ଗୁରେଭିଚ୍ ଡିଜାଇନ୍ ବ୍ୟୁରୋ ଦ୍ୱାରା ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଥିଲା। ପ୍ରାୟ ୬୦ ଟି ଦେଶ ଏହି ସୁପରସୋନିକ୍ ଜେଟ୍ ଫାଇଟର ଉଡ଼ାଇଛନ୍ତି ।

ସ୍ୱଦେଶୀ ଏଲସିଏ ତେଜସ୍ ଏମକେଓ୍ବାନଏର ଉତ୍ପାଦନ ଏବଂ ପରବର୍ତ୍ତୀ ବିତରଣରେ ବିଳମ୍ବ ଯୋଗୁଁ ମିଗ୍-୨୧ ଫ୍ଲିଟର ଜୀବନ ସଂପ୍ରସାରଣ ବାରମ୍ବାର ବୃଦ୍ଧି କରାଯାଇଥିଲା, ଯାହା ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ଏହାକୁ ବଦଳାଇବା ପାଇଁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଇଥିଲା । ଆଇଏଏଫ ବର୍ତ୍ତମାନ ମିଗ୍-୨୧ ବାଇସନର ଦୁଇଟି ସ୍କ୍ୱାର୍ଡନ୍ ପରିଚାଳନା କରୁଛି, ଯେଉଁଥିରେ ୩୧ ଟି ବିମାନ ରହିଛି।

ତେବେ ମିଗ୍-୨୧ର ଅବସର ପରେ, ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନାର ଯୁଦ୍ଧ ଶକ୍ତି ୨୯ ସ୍କ୍ୱାର୍ଡନ୍ କୁ ହ୍ରାସ ପାଇବ, ଯାହା ୧୯୬୦ ଦଶକ ପରେ ସର୍ବନିମ୍ନ। ଏହି ସଂଖ୍ୟା ୧୯୬୫ ଯୁଦ୍ଧ ସମୟ ଅପେକ୍ଷା ଆହୁରି କମ୍ ଏବଂ ଆଇଏଏଫର ଅନୁମୋଦିତ ୪୨ ସ୍କ୍ୱାର୍ଡନ୍ ଠାରୁ ମଧ୍ୟ କମ୍ ।

Comments are closed.