Latest Odisha News

Jet MiG 21: ବିଦାୟ ମିଗ୍-୨୧, ଆଜିଠୁ ଆକାଶରେ ଉଡ଼ିବନି ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନାର ପୁରୁଣା ସାଥୀ

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଆଜିଠୁ ଆକାଶରେ ଆଉ ଉଡ଼ିବନି ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନାର ପୁରୁଣା ସାଥୀ। କାରଣ ମିଗ୍-୨୧ ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନ ବିଦାୟ ନେଉଛି। ଆଜି ଭାରତୀୟ ସେନାରୁ ଅବସର ନେଉଛି ମିଗ୍-୨୧। ୬ ଦଶକ ପରେ ଚଣ୍ଡିଗଡ ଏୟାରବେସରେ ଅବସର ନେଉଛି ଭାରତୀୟ ସେନାର ଏହି ଘାତକ ଯୁଦ୍ଧବିମାନ। ଭାରତର ବାୟୁ ପ୍ରତିରକ୍ଷାର “ସର୍ବାଧିକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ” ଉପାଦାନ ଭାବରେ ବିବେଚିତ MiG-21 ପାଇଁ ପ୍ରାୟ ଛଅ ଦଶନ୍ଧିର ସେବାର ଅନ୍ତ ଘଟାଇଛି। ଏହି ଅବସରରେ ଆଜି ଚଣ୍ଡିଗଡ଼ର ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନା ଘାଟିରେ ଏକ ଉତ୍ସବୀୟ ଫ୍ଲାଏପାଷ୍ଟ ଏବଂ ଡିକମିଶନ ସମାରୋହ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହେବ, ଯେଉଁଥିରେ ବରିଷ୍ଠ ସାମରିକ ଅଧିକାରୀ ଏବଂ ପିଢ଼ି ପରେ ପିଢ଼ି ବିମାନ ଉଡ଼ାଇଥିବା ଅଭିଜ୍ଞ ପାଇଲଟମାନେ ଯୋଗଦେବେ। ଭବ୍ୟ ବିଦାୟ ଦେବାକୁ ଏଥିପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତିକୁ ଜୋରଦାର କରାଯାଇଛି।

୧୯୬୩ ମସିହାରେ ସାମିଲ ହୋଇଥିବା MiG-21 ଭାରତର ପ୍ରଥମ ସୁପରସୋନିକ୍ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ଥିଲା, ଯାହା ଏହାର ପ୍ରଥମ ସ୍କ୍ୱାର୍ଡନ – ଚଣ୍ଡିଗଡ଼-ଭିତ୍ତିକ ୨୮ ସ୍କ୍ୱାର୍ଡନ – “ପ୍ରଥମ ସୁପରସୋନିକ୍ସ” ଡାକନାମ ଅର୍ଜନ କରିଥିଲା। ବର୍ଷ ବର୍ଷ ଧରି, ଭାରତ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ୭୦୦ରୁ ଅଧିକ MiG-21 ବିମାନକୁ ସାମିଲ କରିଛି, ଯାହା ମଧ୍ୟରୁ ଅନେକ ହିନ୍ଦୁସ୍ତାନ ଏରୋନଟିକ୍ସ ଲିମିଟେଡ୍ ଦ୍ୱାରା ଘରୋଇ ଭାବରେ ନିର୍ମିତ ହୋଇଥିଲା। ଦୀର୍ଘବର୍ଷ ଧରି ଭାରତୀୟ ସେନାର ପରାକ୍ରମର ପ୍ରତୀକ ଥିଲା ମିଗ୍-୨୧ ।

ଏହି ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନ ପାଇଁ ସେନା ସବୁବେଳେ ଶତ୍ରୁପକ୍ଷକୁ ମାତ୍ ଦେବାରରେ ସଫଳ ହୋଇଛି । ୧୯୬୫ ଭାରତ-ପାକିସ୍ତାନରୁ ଯୁଦ୍ଧରୁ ଅପରେସନ ସିନ୍ଦୂର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସବୁଠି ପରାକ୍ରମ ଦେଖାଇଛି ଏହି ବିମାନ । ଏବେ ଶେଷଥର ପାଇଁ ଉଡାଣ ଭରିବ ମିଗ୍-୨୧ । ସବୁ ପ୍ରକାର ପରିସ୍ଥିତିରେ ସେନାର ସୁରକ୍ଷାକବଚ ସାଜିଛି ମିଗ୍-୨୧। କାର୍ଗିଲ ଯୁଦ୍ଧ ସମୟରେ ଅନୁପ୍ରବେଶକାରୀ ଆତଙ୍କବାଦୀଙ୍କୁ ଖୋଜି ଖୋଜି ମାରିଥିଲା ଏହି ବିମାନ। ବାଲାକୋଟ ଏୟାରଷ୍ଟ୍ରାଇକ ସମୟରେ ପାକିସ୍ତାନର ଏଫ-୧୬ ଲଢୁଆ ବିମାନକୁ ନଷ୍ଟ କରିଥିଲା। ଏହାକୁ ଉଡ଼ାଇଥିବା ସମସ୍ତ ପାଇଲଟଙ୍କୁ ନିମନ୍ତ୍ରଣ ଦିଆଯାଇଛି।
ବାୟୁସେନାର ୧ ହଜାର ପାଇଲଟ ଏହାର ସାକ୍ଷୀ ସାଜିବେ।

ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ କାହିଁକି ଅବସର ଦିଆଯାଏ?
ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନ ପରି, ବିମାନ ଏୟାରଫ୍ରେମର ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଜୀବନକାଳ ଥାଏ, ଯାହା ପରେ ସେଗୁଡ଼ିକ ଖରାପ ହେବା ଆରମ୍ଭ ହୁଏ। ଯାହା ସେମାନଙ୍କୁ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ଅଯୋଗ୍ୟ କରିଦିଏ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ସେମାନଙ୍କର ସେବା ଜୀବନ ମଧ୍ୟରେ, ନୂତନ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ବିକଶିତ ହୁଏ, ଯାହା କିଛି ସମୟରେ ବିଦ୍ୟମାନ ଲଢ଼ୁଆ ବିମାନ ଏବଂ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟାକୁ ପୁରୁଣା କରିଦିଏ।

ତେଣୁ, ପୁରୁଣା ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରାୟତଃ ବୈଷୟିକ ଭାବରେ ଅପ୍ରଚଳିତ ହୋଇଗଲେ ଅବସର ନେଇଯାଏ। କେତେକ ସମୟରେ, ଯେତେବେଳେ ସ୍ପେୟାର ପାର୍ଟସ୍ ଅଭାବରୁ ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ଅବସର ନେଇଯାଏ ଏବଂ ସେଗୁଡ଼ିକୁ ଉଡ଼ାଣ ଯୋଗ୍ୟ ରଖିବା ଅତ୍ୟଧିକ ମହଙ୍ଗା ହୋଇଯାଏ। ତେଣୁ, ଅପରିବର୍ତ୍ତନୀୟ ପରିଚାଳନା ଖର୍ଚ୍ଚ ଯୋଗୁଁ, କେତେକ ସମୟରେ ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନଗୁଡ଼ିକୁ ଅବସର ଦେଇଯାଏ।

ସ୍ପେୟାର ପାର୍ଟସ୍ ଭାଙ୍ଗି ଦିଆଯିବ
ଅବସର ପରେ ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନର ସବୁଠାରୁ ସାଧାରଣ କଥା ହେଉଛି ସ୍ପେୟାର ପାର୍ଟସ୍ ପାଇଁ ଭାଙ୍ଗିବା। ଯୁଦ୍ଧ ବିମାନରେ ସ୍ଥାପିତ ସମସ୍ତ ମହଙ୍ଗା ଏଭିଓନିକ୍ସ ଅପସାରିତ ହୋଇଯାଏ। ଏଥିରେ ରାଡାର, ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ଯୁଦ୍ଧ ସୁଟ୍, କକପିଟ୍ ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ଇତ୍ୟାଦି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ। ଏହି ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକୁ ସେବାରେ ଥିବା ସହଯୋଗୀ ବିମାନରେ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ। ପ୍ରାୟତଃ, ଏହି ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକର ଭଲ ପୁନଃବିକ୍ରୟ ମୂଲ୍ୟ ଥାଏ। ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଅଂଶଗୁଡ଼ିକୁ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ସଂରକ୍ଷିତ ରଖାଯାଏ।

Comments are closed.