ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଚୀନ୍ର ନୌସେନା ଭାରତ ମହାସାଗରରେ ପ୍ରବେଶ କରୁଛି। ଏହାକୁ ଧ୍ୟାନରେ ରଖି ଭାରତୀୟ ନୌସେନା ମଧ୍ୟ ନିଜର ଶକ୍ତି ବୃଦ୍ଧି କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛି। ନୌସେନା ସରକାରଙ୍କୁ ଆଉ ଗୋଟିଏ ବିମାନ ପରିବହନକାରୀ, ତିନୋଟି ଆଣବିକ ଚାଳିତ ବୁଡ଼ାଜାହାଜ ଏବଂ ଛଅଟି ଡିଜେଲ-ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ପାରମ୍ପାରିକ ବୁଡ଼ାଜାହାଜ ନିର୍ମାଣ କରିବାକୁ କହିଛି। ନୌସେନା ଏସବୁ ମାଧ୍ୟମରେ ନିଜର ଶକ୍ତି ବୃଦ୍ଧି କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛି, ଯାହାଦ୍ୱାରା ଏହା ଚାଇନାର ନୌସେନା ସହିତ ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱିତା କରିପାରିବ।
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ‘ଆତ୍ମନିର୍ଭର ଭାରତ’ ଦର୍ଶନ ଅଧୀନରେ ଭାରତୀୟ ଜାହାଜ ଚଳାଚଳ କରୁଥିବା ବିମାନ ଜାହାଜଗୁଡ଼ିକ ଉତ୍ପାଦନ ହେବ। ବେଲ୍ଟ-ରୋଡ୍-ଇନିସିଏଟିଭ୍ ନାମରେ ଚୀନ୍ ମାଲାକା ଷ୍ଟ୍ରାଇଟ୍ ନିକଟ କାମ୍ବୋଡିଆରେ ରିମରେ ଏକ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ବେସ୍ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିଛି। ବଙ୍ଗୋପସାଗରର କୋକୋ ଦ୍ୱୀପରେ ଶ୍ରୀଲଙ୍କାର ହାମ୍ବନଟୋଟା ବେସ୍, ବାଲୁଚିସ୍ତାନର ଗ୍ୱାଦର୍, ଇରାନରେ ଜସ୍କ ନୌସେନା ବେସ ରହିଛି ଏବଂ ଲୋହିତ ସାଗରରେ ଜିବୁତିରେ ଏକ ବେସ୍ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଇଛି।
କୁହାଯାଉଛି ଯେ ୨୦୨୫-୨୦୨୬ ସୁଦ୍ଧା ଚୀନ୍ ବିମାନ ପରିବହନକାରୀମାନେ ଭାରତ ମହାସାଗରରେ ପାଟ୍ରୋଲିଂ ଆରମ୍ଭ କରିବେ। ଭାରତୀୟ ନୌସେନା ସମୁଦ୍ରରେ କୌଣସି ପ୍ରକାରେ ଚୀନ୍ ପଛରେ ରହିବାକୁ ଚାହୁଁନାହିଁ। ଭାରତର ପ୍ରଥମ ବିମାନ ପରିବହନକାରୀ ଆଇଏନେଏସ ବିକ୍ରମାଦିତ୍ୟ ବର୍ତ୍ତମାନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଥିବାବେଳେ ଆଇଏନଏସ ବିକ୍ରାନ୍ତ କରୱର ନାଭାଲ ବେସରେ ନିତିଦିନିଆ ମରାମତି କରୁଛନ୍ତି। ଏହି ଜିନିଷକୁ ଧ୍ୟାନରେ ରଖି ସେନାରେ ନୂତନ ବୁଡ଼ାଜାହାଜ ଏବଂ ବିମାନ ପରିବହନକାରୀଙ୍କୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରିବାର ଯୋଜନା ଅଛି।
ମୁମ୍ବାଇର ମାଜାଗନ୍ ଡକ୍ୱାର୍ଡରେ ତିନୋଟି କଲଭାରୀ ଶ୍ରେଣୀର ବୁଡ଼ାଜାହାଜ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଭାରତ ଫ୍ରାନ୍ସ ସହ ଆଲୋଚନା କରୁଛି। ୫୦୦୦ ଟନ୍ ଓଜନ ବିଶିଷ୍ଟ ଆଣବିକ ଚାଳିତ ବୁଡ଼ାଜାହାଜକୁ ଡିଜାଇନ୍ ଏବଂ ନିର୍ମାଣ କରିବାକୁ ଫ୍ରାନ୍ସ ମଧ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତୁତ। ଯଦି ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ୭୫ ଉପରେ ଆଲୋଚନା ସଫଳ ନହୁଏ ତେବେ ଫ୍ରାନ୍ସ ମଧ୍ୟ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ୭୬ ଅଧୀନରେ ବୁଡ଼ାଜାହାଜ ଡିଜାଇନ୍ ଏବଂ ନିର୍ମାଣ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ। ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ୭୫ ଅଧୀନରେ ଛଅ ଟି ଡିଜେଲ-ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ବୁଡ଼ାଜାହାଜ ହାସଲ କରିବାର ଯୋଜନା ଥିଲା।